• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • passionsblomman

Lappis: GÅ OCH LÄGG DIG KVINNA! (fast det är tråkigare i tråden utan dig, så skynda dig att bli frisk!)

Är ni helt GALNA allihop förresten? :-O Jag vet nu bestämt att ni ALDRIG får komma hem till mig! Och verkligen inte kika min garderob...
    Jag har en pedantisk mamma (fast hon vill inte höra talas om det för hon tycker det låter så negativt) och har å ena sidan en litn en pedant inombords-som alltid får må dåligt för där finns en anna, mer upprorisk skata också, som tycker att "jag sprider väl ut saker om JAG vill och städa kan man göra sedan, en annan dag"

Kryddor sorterar jag, men bokstäverna tycker jag är helt oväsentliga, det är typ av krydda jag ordnar efter, alla peppar i en grupp, kanel, kardemumma och ingefära i en annan, Bladkryddor för sig etc.
    Böckerna står/ligger efter författaren elleer typ av bok, mina floristböcker för sig tex.

Någon dildo har jag inte. Jag fick en liten surrande fingerleksak av min sambo en gång, för tjejerna på hans jobb snackade om att den var såååå rolig. Jag prövade den iofs, men jag gillar inte saker som låter i det sammanhanget.

• Fru E

Nenne-

Får jag bjuda någon på torr knäckemacka och nyponsoppa min första måltid sen i måndags. Har återigen lyckats få någon typ av maginfluensa, en månad sen sist BLÄH!
    Och förra gången träffade jag brorsbarnen med......hmmm....

Ordna böcker och kryddor i bokstavsordning är överkurs här

• nennesjuttioåtta

fru E
    nä men vad fan är det ? är alla magsjuklingar? Krya på dig!!!!!!

• nennesjuttioåtta

Ea
    btw, ska ni stoppa in en eskimå snart elelr gör ni ett nytt färskförsök?

• Mrs  B

Fru E
    Krya på dig!!!!!
    Hade tänkt föreslå en lunch imorgon men tror jag avstår......
    Hoppas du mår bättre snart!

• Fru E

Nenne-ingen eskimå utan antagligen ett nytt färskförsök i maj. Pratade lite med sköterskan om det och hon föreslog ett nytt färskförsök men jag vet inte vad som är bäst.....

• nennesjuttioåtta

EA
    det där verkar vara olika, i Falun ville de tömma frysen innan det blev nytt färskförsök. Varför vet jag inte.

• Fru E

Nenne-hur var det nu gjorde ni två färsk försök innan Pricken III blev till

• viktualia

Nenne - ja vi framstår som rätt vuxna med hus, bil, jobb, barn och koll på vitvarornas för- och nackdelar.. fniss! Det som saknas är att KÄNNA sig vuxen.. undrar just när det händer..

Trollet var vaken och olycklig mellan 02.40 och 04.20 inatt... till slut var hans mamma nästan lika olycklig..

Vibrator finns inte på min utrustningslista... men däremot förstår jag AMs bekymmer med rotande barn. Svår grej att hitta bra gömställen utan att pinalerna hamnar obekvämt långt bort när man vill använda dem.. Lurigt!!

Här ändrade sig lunchplanerna sedan den första kompisen blivit magsjuk. Så nu blir det barnvagnspromenad istället - jag är ju HEMMA!!! Dvs har ett socialt liv här! *skuttar av förnöjsamhet*

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge