• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • nennesjuttioåtta

men herregud, är jag ensam vaken idag eller?

• nennesjuttioåtta

muggles
    glad gubbe är ju ändå glad gubbe. Men jag vet hur du tänker... Så bra att han visade sig så ni kan ta det där provet också!

• nennesjuttioåtta

hörrninini
    när ska man ta ner utebelysningen egentligen? Vi hade tänkt ta ner den (dem) när det blev sommartid men det är ju fortfarande snö så den ena måste vi gräva fram i så fall.

• Ore

Nu har jag vaknat också, Nenne! Eller ja, precis som Telis har jag en son som sover tungt och ljudlöst en stor del av natten, men inte hela. Inatt började den sparkiga och ljudfyllda delen redan vid 3...

Telis: Jag borde kunnat tipsa om genomskinliga lådor, på mina ogenomskinliga här i lägenheten sitter det frystejp med text om vad som är i lådan. Typ "kött", "frukt och grönsaker", "matlådor". Problemet är när en låda blir full, då börjar anarkin breda ut sig...

Porchez: Håller tummarna för att du får det nya jobbet!

Snorkis: Härligt att magen var lagom stor! Angående present så fick inte jag heller något, men jag har inte frågat heller. Fick dock en extra fin julklapp... Och sedan tycker nog maken att jag göra slag i och köpa de diamantörhängen jag fick pengar till i morgongåva...

• fru AM

Nenne: tror att det är ok att vänta med att ta ner utebelysningen tills snön tinat ...
    Själv funderar jag på när det är dags att byta ut Hektors åkpåse mot en gosig filt istället. Önskar det fanns riktdatum för detta - typ "tjälen går ur marken: rattmuff av" (minns dock inte när rattmuffen skulle på ... Ni kanske är för unga för den här referensen förresten)

Förövrigt håller jag på att fila på packningen till Florens ... Imorgon bär det av!

• nennesjuttioåtta

AM
    HAhaha är det från nöjesmasakern eller? Gött med Florens, ÅÅÅÅH vad härligt!!
    Då avvaktar jag med belysningen. Ska komma ihåg att ändra timern på den ena, för den slår fortfarande på 5 timmar innan solen går ner.

• nennesjuttioåtta

ore
    oj, gäsp!!!!!

oj, vårt "system" i frysen har totalhavererat. Allt hamnar i mittenlådan, längst ned är det dock matlådor och frysta örter och den översta ska det vara något i också men där ligger det något jävla töntigt liten skitlåda för is eller något som är bökig att att flytta på så den lådan är nästan tom förutom några gamla grönsaker. Frysen enre är dock hittills bara fylld med antingen köttfärs eller kanelbullar, och det brukar ju synas genom påsen vad det är så hittills funkar det.

• fru AM

Hushållsmaskinsdiskussionen fortsätter ...!

Vi har kaos i frysen också. Men jag skriver på påsarna/burkarna vad det är och när det lades in i alla fall. Jag städar frysen en gång om året ... snart dags ... och då är det exemplarisk ordning i säkert två veckor.

Nu till nästa brännande fråga: hur märker ni upp era vibratorer? "Fredagsmys" på den lilla rosa, "lördagsdunk" på den svarta, tvehövdade ...? Och framför allt : var förvarar man dem? När man har barn som går och drar i lådor osv ...

• nennesjuttioåtta

AM
    bra fråga! hittills har vi dem i en låda som är högt ovanför golvet. (vill ju inte avslöja för mycket). Dock är min blåa omärkt.

Har jag berättat när vi låg en hel natt i förrförra lägenheten och lyssnade på en jävla lastbil som stod på tomgång ute på gården när det sen visade sig vara vibratorn som åkt på av sig själv och låg och durrade i lådan...?

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge