• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • nennesjuttioåtta

EA
    japp, vi fick ju inget till frysen på första försöket. Dock ett plus. Andra inget plus alls men två till frysen. Så vi har en isbjörnsjägare kvar i Falun.

Vickan
    ja, jösses, när ska man känna sig vuxen?!? Hurra för socialt liv i hålan! *krulltrupmet*

• nennesjuttioåtta

jädrar vad det boxas omkring härinne. *myser*

• viktualia
    nennesjuttioåtta skrev 2010-04-07 11:37:20 följande:
    EAjapp, vi fick ju inget till frysen på första försöket. Dock ett plus. Andra inget plus alls men två till frysen. Så vi har en isbjörnsjägare kvar i Falun. Vickanja, jösses, när ska man känna sig vuxen?!? Hurra för socialt liv i hålan! *krulltrupmet*
    NÄÄÄÄ jag är inte i hålan. Jag är hemma i MIN stad, bara några ynkans mil från dig!
  • Liten med Mindre

Oj, vilka pedanter det var här inne. Skönt att inte vara ensam eller noggrannast.

Även vi kämpar med magknip på maten, vet inte varför lilleman har ont. Inatt fick han faktiskt sövas på mage,för att få lugn. Känner att vi borde haft det där larmet som vi försökt köpa flera gånger nu.

nenne - mysigt med box i magen. När den kommer från insidan i alla fall.

Vad gäller tröjor får jag väl shoppa loss i alla fall då. Ska spana in lite storskjortor på HM också, det verkar ju vara senaste modet.

PB - en nyfiken blomfråga. Är vita julstjärnor hållbarare än röda? Vi har en som Mindre fick i advent, och den är fortfarande fin i hennes fönster. Har aldrig hänt mig med röda stjärnor.

Blommor 2 - det är så skoj att läsa era funderingar kring plantering av lökar i gräsmattan. I vår familj har de blommorna setts som ett otyg som bara sprider sig in absurdum. Vårlök och belissor bl a.

Dagens matfråga - är det någon som använt "grilloumi" ost? Trodde att den liksom halloumi skulle gå att värma utan att det blev gegga. Slängde glatt tärningar på rotsakerna i ugnen för att slippa steka i panna - och allt blev ett enda ostklägg. OK att äta men såg inte så fräscht ut. Jag har i och försig aldrig stekt halloumi i ugnen heller - kanske hade resultatet varit samma?

Ska avsluta lunchen och se om jag somnar bredvid lilleman som stönar i sängen.

• Mrs  B

Har förresten en fråga om vårt land (blom och grönsaks land).

Vi behöver bättra på jorden men vilken jord ska man då köpa?
    Jord? Sand? Grus?

Tittade lite på "Tinas trädgård" igår och hon planterade örter i ett land och blandade då jorden med sand.

Jag har en platå på tre nivåer att så i.
    Första finns nu rabarber, gräslök och salvia. Vad kan man så mer?
    Andra är tomt.
    Tredje finns blommor.

• Parnassia

Tittar in lite snabbt och säger tack för alla gratulationer!

Vi kom hem igår kväll och har haft en bra natt måste jag säga.
    Lilla fröken korv är än så länge en trött tjej, men hon visar bra intresse för tuttarna så jag har gott hopp om att det ska ordna sig.(Blåsor på hallonen är inget roligt förresten...)

Jag mår över förväntan trots (eller tack vare?) att det gick superfort på slutet. Vi var på förlossningen i 1h o 45 min bara innan hon var ute, efter en dag hemma med värkar ca var 20 min. Jag var 8 cm öppen när vi kom in.
    Längre berättelse kommer när jag hunnit knåpa ihop den.

Kram på er!
    Nu kräver den nybadade prinsessan visst sin mor.

• Lapinette

Parnassia - grattis till prinsessan!!!

• Lapinette

Hi, hi ... jag har sovit i en dryg timma. Sååå skönt!

• muggles
    nennesjuttioåtta skrev 2010-04-07 09:56:32 följande:
    AMbra fråga! hittills har vi dem i en låda som är högt ovanför golvet. (vill ju inte avslöja för mycket). Dock är min blåa omärkt. Har jag berättat när vi låg en hel natt i förrförra lägenheten och lyssnade på en jävla lastbil som stod på tomgång ute på gården när det sen visade sig vara vibratorn som åkt på av sig själv och låg och durrade i lådan...?
    HAHA! Underbart...
  • passionsblomman

Liten, jag tror stjärnans välmende beror mer på fönstrets placering än färgen. Och på grundkvalitén på odlarens plantor.
    Julstjärnor är ju stora träd i naturen och kan tom blomma om om man spar dem, men då behöver de stå extremt ljust så de får ljus i massor av timmar.

Mrs B, hur du ska förbättra jorden beror på vad du redan har för jord. Kryddor vill gärna ha genomsläpplig väldränerad jord och då är sand och tom grus bra. Har du lerjord så behövs ofta mull osv. Jag gillar att jordförbättra med kogödsel-som är mer av ett jordförbättringsmaterial än gödsel egentligen. Brukar köpa någon påse mull, någon med jord och så flera med kogödsel, blanda och ge... Detta var i Mälardalens lerrika jordsammanhang. Här vet jag inte hur jorden är ännu!

Vad VILL du ha att plocka? Ringblommor? Luktärter? Sockerärter?

Jag kommer att vilja ha lite egen lök, prova att få upp Broccoli och så lite morötter och palsternackor, dill och sockerärtor.
    Luktärtor är det underbaraste jag vet och så gillar jag ringblommor. De är lätta att så och lyser upp länge in på hösten OCH går att äta så man kan strö bladen i sallad och sådär.

Några potatisstånd? Sallad?

I år ska jag inte så något alls. Jag ska bara se på vad som tänker komma upp ur jorden här.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge