• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Liten med Mindre

Aha - hade glömt nåt. Stödstrumpor köpte jag med på apoteket. Både bomullsvariant och nylonstrumpvariant, knälånga båda två. Använde nästan bara bomullsvarianten - antar att den andra funkar fint om man går i "finskor", men för mig som mest hade gympaskor, vinterskor och innetofflor var bomull bäst.

Muggles - skoj förreten att du blivit sån trädgårdsfantast.

Vibrator - jo, vi hade ju en diskussion om delfiner härom året... Den blev visst utbytt mot en kålmaskliknande sak som jag gärna skulle vilja kunna gömma bättre från Mindre. tror hon tuggat på den en gång i alla fall. Tjusigt tuggummirosa som den är.

Usch - tittade förresten på "Män som hatar kvinnor" igår. Har missat Millennium-filmerna förut men fick tag i dem i helgen. Urk vilken syn på sex o kvinnor de hade där. Mådde rätt illa vid sänggåendet. Tur att jag varvade filmen med amning så att jag fick positiv input iform av liten mysplutt också.

Nu pillas det ner lite mellanmål, och sen iväg med lilleman för att hämta storasyster. Hoppas att hämt- o lämna-promenaderna ihop med minskat chokladätande ska få ordning på kroppen.

Tjing!

• Liten med Mindre

Strumpor igen - började med det under första graviditeten när jag märkte att jag blivit svullen om fötter o ben. Vid andra graviditeten började jag när hösten kom, tyckte det var lika bra. tror inte jag upplevde att jag svullnade ens på slutet denna gång- kanske funkade det förebyggande.

Var har de förresten bra fina mysbyxor? Sportaffären ska jag kika i, men finns sånt i klädaffärer med eller? Knäpp fråga, men ändå.

• Telis

Varför har man en mobil över spjälsängen egentligen? Jag trodde att det var för att dom skulle ha något att titta på innan dom somnar men Televinken blir så uppspelt av sin så det är som om han går på uppåttjack.

• Tinga

Hej sötnosar! Hinner inte läsa alls just nu, men vill iallafall tala om att Puff nu är utskriven från sjukhuset och hemma igen. Han sov gott ända till kl. 9 imorse, och sen var han piggare än han varit på flera dagar. Lite frukost, i form av välling, ost och smör direkt ifrån paketet gick också ner. Hoppas nu att hans ätande inte tagit alltför mycket skada av det här bara, det är den enda oron jag känner nu, men jag tänker inte ta ut något elände i förskott.

• Lapinette

Oupsie - det blev fel på sidan när jag försökte öppna den. Är det sååå snuskigt !??

• nennesjuttioåtta

Telis

Telis skrev 2010-04-07 14:00:40 följande:
    Varför har man en mobil över spjälsängen egentligen? Jag trodde att det var för att dom skulle ha något att titta på innan dom somnar men Televinken blir så uppspelt av sin så det är som om han går på uppåttjack.
    oupsie den där vågar jag inte klicka på.
  • Lapinette

Tinga - åååååhhh, vad härligt!

• nennesjuttioåtta

Tinga
    åh vad skönt att höra!!!!!!!

• Oupsie

Tinga, vad skönt att Puff är hemma igen! Och att han fick i sig frukost också .

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge