• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Ore

Ordning: Precis som PB och Oupsie så vill jag ha ordning, men orkar inte riktigt genomföra den i praktiken Har dock mina pärlor fint sorterade i olika sorter

Vibrator: Har en stor och ful vibrerande dildo, som ska se "naturtrogen" ut, dvs i något slags aprikos-skärt vax med ådror på. Givetvis inhandlad av maken, som också har "överskattat" sin egen storlek litet - dildon känns större... Ej välanvänd, skulle snarare vilja ha en liten gullig vibrerande sak. Vet inte exakt vilken, och har inte tagit tag i det... Än så länge så funkar det att ha den i skåpet bredvid sängen, men barnet är ju inte så klåfingrigt - än...

Telis: Det bekräftar min teori om mobiler - de är mest distraherande när man har dem i sängen! (Jag har aldrig satt upp någon, men av någon anledning har jag köpt en mobilarm så att jag kan hänga upp en, mot min egen teori...)

Nenne: Hihi, lastbil på tomgång

Liten: Jag har sett första halvan av "män som hatar kvinnor", ujujuj... Har också sett den under amning, så då kan man fokusera på trevligare saker under de värsta scenerna...

• Ore

Gaah, ska tävla om några veckor och måste skrämma fram litet form tills dess. Blir alltså intervall-pass ikväll, så eventuellt kommer jag imorgon gnälla över alla muskler som gör oooont. Då är det helt ok att påminna mig om att det var heeeelt frivilligt

• Ore

Oupsie: Grattis på bröllopsdagen!

Tinga: Skönt att Puff är hemma, hoppas att det här inte påverkat hans ätande i negativ riktning...

• Lapinette

Ore - usch, vad avis jag blir! Vill så in i helsike komma igång med träningen igen.

• nennesjuttioåtta

Ore
    hade också en sån där äcklig åderpåle tidigare. Gigantisk! Inte skönt om man inte var tokkåt. Nu har jag en gullig blå delfin istället och är jättenöjd. Men den används inte särsklit flitigt...

• Oupsie

Stödstrumpor brukar jag också ha när vi flyger lite längre. Här finns billiga, men jag har inte testat dem själv så jag vet inte hur bra de är:
    www.idefixteko.se/open_produkter/produktinfo_body.asp&plats_id=1306

Jag ville gärna se TV-versionen av Män som hatar kvinnor men jag har missat den. Var lite besviken på filmerna så jag tänkte att TV-versionen kanske var bättre eftersom de är längre.

• passionsblomman

Joho, den funkade!

Oupsie skrev 2010-04-07 14:07:55 följande:
    Haha, nej den är inte särskilt snuskig. Konstigt att den inte fungerade.
  • MSW

Kikar in kort innan det är dags att hämta min lilla älskling (som tyckte att man kunde hoppa lite på mamma i natt mellan 3-4 typ, alternativt sparka på pappa)..

Ordning: Jag ääälskar att ta mig tid och sortera och hitta på system, men jag håller dem aldrig! Så här blir det oordning ganska snabbt igen...

"Leksaker" har vi en del av, men som typ aldrig används.. (ligger i en påse högst upp i en garderob)..

Stödstrumpor har jag inte använt!

Lappis: Piss att vara sjuk igen! Hoppas att det går över snabbt!

Tinga: Så gött att ni fått komma hem!!

Förresten, vi funderar på att köpa en typ sulky till sonen, han åker så sällan vagn, även om han älskar det, så det känns som att det hade varit skönt med en liten lättstyrd sak som är lätt och inte tar någon direkt plats ihopfälld.. Har ni några tips?

• MSW

Förresten blev jag lite lagom snopen när jag stod vid busstationen idag och började fundera på vad jag hade min plånbok, jo minsann den låg kvar hemma i skötväskan, så det blev att ta bilen till skolan istället! *suck* Det mest irriterande med det hela är att jag tycker att jag är en sådan person som är bra på att planera och ha koll på saker och ting, men den sista tiden känns det bara som att jag gör mer och mer tankspridda saker! Jaja, det var inte hela världen, men blev inte som jag hade tänkt!

Nenne: Så mysigt med Nancy att hon blev så glad!

• MSW
    passionsblomman skrev 2010-04-07 14:44:33 följande:
    Joho, den funkade!
    Jag fick också fram den! *fniss*
Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge