• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • passionsblomman

Ja, jo jag vet, och därför är det ju inte speciellt realistiskt att tro att man ska igen om tre ivf:er heller tycker jag. Jag skulle kunna tänka mig ett försök till, men sedan får det vara nog.
    Har man då fått eskimåer utöver det så är det ju ingen panik rent åldersmässigt.
    Förresten har vi verkligen inte råd heller för den delen.
    Ska vi göra ett till försök så får jag faktiskt ta och prata med banken...

• muggles
    Telis skrev 2010-04-07 14:00:40 följande:
    Varför har man en mobil över spjälsängen egentligen? Jag trodde att det var för att dom skulle ha något att titta på innan dom somnar men Televinken blir så uppspelt av sin så det är som om han går på uppåttjack.
    Haha, precis så var det med Moa också - funkade inte alls. Däremot kan de vara bra att ha över skötbädden så de har ngt att titta på medan man byter blöja. Gärna ngt i svart och vitt eftersom de ser kontraster tydligare.

Tinga: vad skönt att Puff är hemma igen!
  • muggles

PB: näe kom det rosa alltså! Stora bamsekramen till dig!!!

• muggles

Oupsie: kul att se dig här igen! Trist med mensvärken men att äta frukost på hotell lät som en riktigt bra idé! Vi har bröllopsdag 29/7 och då är aldrig finrestaurangerna öppna för de har sommarstängt, så hotellfrukost vore kanske ngt... Hoppas ni hade det mysigt med bion.

• _koko_

Välkommen hem BS och Cicci och Bon Voyage AM!

Blir såååååå leeeeedsen för PBs minus!! Jag var verkligen VÄLDIGT optimistisk och fattar inte alls varför det inte blev något fint plus.

Har blivit smygläsare på sistone, men hoppas det ska ordna till sig nästa vecka när Conny är på dagis igen. Vi är förkylda allihop just nu, jobbigt. Conny har dessutom nästan tappat rösten, hur vanligt är det bland småbarn?? Jag har iaf aldrig hört det förut. Han låter så gullig när han försöker prata.
    Går ju inte direkt att säga till honom att vara tyst och vila rösten...

Liten - Jag håller precis på att sätta upp fonder i SHB till båda barnen (där kan man välja ålder de får plocka ut pengarna), sen har farfar en varsin aktieportfölj åt dem han administrerar via E*Trade. Jag gillar SHB eftersom jag (återigen) har en bra bankman där, många andra banker går ju mot betydligt mer opersonlig kundhantering. Vi har dock även skandiabanken, för räkningar osv. De har en bättre internetbank.

Nu måste jag nog ge conny lite uppmärksamhet så han inte får för sig något kreativt... Kram på er!

• Ore

PB: KRAM!!! Även om du förväntat dig besök av surtanten ett tag, så finns det ju en liiiten gnutta hopp kvar. Tråkigt att det inte verkar bli så...

Porchez: Jag skulle lämna morgonurin på det sättet du beskriver en gång under graviditeten men hade då tid att hämta en urinburk dagen innan. När jag misstänkte uvi för någon månad sedan, så fick jag med mig en burk därifrån "till nästa gång det behövs".

Vickan: Underbart med en sådan härlig dag i hemstaden

Sweet: Härligt väder hos er! Men jag kan nog också tycka att 25 grader räcker!

Ego: Japp, mina vader gör oooont. Och det gick inte vansinnigt fort på backintervallerna, men jag sprang så att jag blev yr så inställningen var det inget fel på. Gjorde dessutom min kompis väldigt glad genom att dyka upp och visa att jag verkligen vill bli så bra jag hinner bli innan tävling

• muggles

Ore: skönt med träning igen! Jag var också ute och kutade igår men tog det lite lugnare än dig - jag ska ju inte tävla. Ja förutom i Beach 2010 då... (el var det Bitch 2010, kommer inte riktigt ihåg höhö)

• Ore

Sorry Mugglan, i Bitch 2010 har du inte en chans. Att ha skinn på näsan och stå upp för sig själv är nämligen bara bitchigt om man är en patetisk man som känner sig hotad av en stark kvinna.

Hmm, det där med lugnt är ju relativt. Du kanske sprang snabbare än mig trots att du tyckte att du tog det lugnt?

Men men, jag har några veckor på mig att jobba bort min prestationsångest för tävlingen. När jag står på startlinjen måste jag ju känna att jag är den starkaste löparen som min klubb kan komma med på den sträckan, och är jag nöjd med mitt lopp så kommer de andra också att vara nöjda (eftersom de inte tror att någon annan skulle gjort ett bättre lopp).

Lättare sagt än gjort dock...

• viktualia

Ore - jag hejar på dig!!!

PB - massa kramar!!!!

Parnassia - fascinerade fart på det hela! Vore skoj att komma sättandes... får fila på tidpunkt!

• nennesjuttioåtta

hejhej!

Porchez
    ouuch! Kissa i en gammal sillburk eller kanske en creme fraicheburk? Lite skörare dock Konstigt att du inte fick en burk med dig hem...

PB
    *gulp* Nej.... inte rosa. Inte rosa. Fy fan vad överjävligt orättvist och tråkigt!!!!! *kramar om varmt och länge*

Ego
    Dagens i-landsproblem
    Jag köpte Kanebo 38° (den med böjd borste för volym). Sitter jättefint men hur i helvete får man bort den utan våld?!??! Ja, jag fattar. 38-gradigt vatten. Men det är ju skitsvårt att få den att börja smula sig och man ser ändå ut som en tvättbjörn innan man är klar. Jag tappar ju fransar efter varje gång! Skräp!

Och har någon här haft ont i diafragman som gravid? Eller det kanske inte har något alls med graviditeten att göra... Det dyker upp varje eftermiddag/kväll och det känns ömsomt som ett spett kört rätt genom kroppen och ut i ryggen, ömsomt som om jag svalt en bolltistel/sjöborre (tänk er de där i Thailand med långa spröt) och så pirrar det ? liksom bortdomnat. Och det går över något om jag ligger ner (bara jag inte ligger på höger sida). Det är knytnävsstort på höger magmuskel, men ändå i mitten, precis under brösten. Bm trodde det hade med foglossningen att göra men då när jag förklarade sist kändes det mer i revbenen nu är det mer som mjukdelarna. Är det för att magmusklerna håller på att dela sig? Då är min foglossning en smekning i jämförelse. Tur det inte är hela dagarna iaf, så jag överlever ju.

Alltså, det här med barnvagn. 10 av 10 blev ju underkända, vilken ska man då välja? Jag vill inte knipsa av varken mina eller mitt barns fingrar eller att den fäller ihop sig eller att handtaget lossnar... Crap.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge