• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

Hade ingen märkt tidigare att hon hade slidkatarr?!

• Fru E

Läste med artikeln, otroligt!
    Men visst är det så att man kan ha slidkatarr utan att veta om det

Frågan gnager i bakhuvudet OM man skulle kolla upp det eller inte men har iofs inga besvär alls

• sweetstreet

heeej!
    Här är det galet mycket just nu. Hinner aldrig in i tråden nuförtiden....
    Me snabbskummade ett par sidor och såg att parnassia fått en liten tjej! GRATTIS!!!

För ett tag sedan läste jag även Vänners förlossningsberättelse.
    Tycker du är superstark Vänner!!!
    Och GRATTIS också! Tror jag har glömt skriva det tidigare.

Vi har Sverigebesök.
    Och det är SÅÅÅ KUUUL men också såååå intensivt!!!!!!!!!!!!
    De har med sig två av sina tre barn och det är verkligen full fart! Vi jobbar ju dessutom på dagarna så nu börjar jag känna mig smått sliten faktiskt. Men det är jätteroligt också som sagt. Imorgon åker de hem så då blir det trist och skönt igen hahah!
    Jättekul är det att se Lill-Skruttan med deras barn. Hon tycker det är så roligt. Särskilt med deras son som är 7. Han älskar barn och är huuur gullig som helst med Lilltjejen!

Här är förövrigt duperväder nu! Såg att ni pratat väder nu eftersom AM ska åka på semester.
    Idag just nu har vi 25 grader och sol!
    Enligt prognosen ska det bli 32 senare idag, men vi får se om temperaturen kommer upp dit. Jag är dock helt nöjd med 25.
    Våra vänner sa att de tyckte det skulle kännas lite jobbigt att komma tillbaks till Sverige nu efter deras sommardagar här. De har verkligen lyckats pricka in superväder hela tiden.

Nej nu måste jag fortsätta jobba.

Hoppas nu att Lappis kryar på sig också!

KRAAAAM till er alla!!!

• Lapinette

Sweet - har precis varit inne på din blogg och kikat på det vackra vädret. Ser underbart ut och vad sjukt med 30 graders värme!

Hoppas jag är frisk tills vi åker! Vet det är drygt en månad dit men vad fasen ska jag fortsätta att vara förkyld varannan vecka eller varje gång jag suttit i ett flygplan är oddsen dåliga för NY.

• BrudSommar2006

Hej alla, första dagen hemma igen idag. Det har varit ungefär så jobbigt som jag mindes det! Det är sjukt stressigt att inte kunna lägga ifrån sig Astrid utan att hon vrålar och Iris får ju absolut inte den tid hon förtjänar. Det är bara du får vänta och jag hjälper dig sen hela tiden och ofta kommer det där sen inte ens. Nu har hon somnat liggandes på kalla golvet för jag hade inte möjlighet att hjälpa henne att sitta ordentligt i saccosäcken. Vet inte om jag ska väcka henne eller låta henne ligga en stund. Har lagt en filt över henne i alla fall för nu somnade Astrid också så klart. Har dock inga förhoppningar om att hon ska sova någon längre stund. Nej just det, nu vaknade hon.

• BrudSommar2006

AM, ha det så himla bra!

Lapinette, fasen vad segt att bli sjuk hela tiden.

Nu måste väl ändå den här jäkla kräksjukan vara på upphällningen för nu har väl varenda människa haft den!

Muggles, ni andra blev inte smittade i alla fall? Bra med utslag på stickan så att du kan få värdena kollade. Har de gjort simmarprov än?

• Telis

Kolla vilket bröllop (och film) man kan få om pengar inte är något problem:

• Telis

AM, den där väderprognosen såg ju inte helt fel ut.

• Liten med Mindre

Trevlig resa AM - det låter superskönt med lite semester o caféhäng.

BS - välkommen hem. Trist att Astrid inte är tillfreds. Hittills har vi ju utan problem kunnat lägga ner lilleman, men med magknipet verkar det ha gått över. Mindre låg ju aldrig själv i stort sett så det var lyxigt nu i början.

Är det förresten någon som har tips på bra sparform för barnen? Vi har sparat i ett fondkonto till Mindre, men det har väl inte varit lysande. Främst beror det nog på det knöliga i att byta och fixa med fonder via Swedbank. Någon som kan tipsa om andra banker - vill ha i barnens namn, men att vi styr över pengarna tills vi tycker de är mogna, ev efter 18 års dagen. Men de flesta såna konton går över till barnet när de blir 18.

Hmm...blev rörigt. Hur, var och i vad sparar ni till era barn är väl kontentan av frågan.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge