• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • FruCicci

Hej Vickan, vad härligt att du har haft en sådan fin dag!!! I din hemstad

• Lapinette

Skickar en bamsekram till pb!

Jag fick en del sparande av min mamma när jag flyttade hemifrån. Betydligt bättre än 18 år som gräns för när man väl flyttar finns det mycket man kan spendera pengarna på som är behövligt och inte flytande .

Tillbaks till soffan, stearinljusen, kudde, täcket och Greys!

• passionsblomman

Tack för alla sympatier.

Lappis, vet du om de har ngt "allmänt" resonemang/förfarande på CvL angående Eskimåerna alternativt nytt ivf-försök?

Jag gissar att råden borde vara individuella, men

• porchez

hjälp! en snabb fråga om någon är kvar, ska lämna kissprov imorgon bitti. och som jag förstod ska jag inte kissa där, utan de ville ha morgonruinen, från ny tvättad murra. Och det ska vara "mitten-urinen" inte det första i strålen.

Men mitt problem, vad ska man ta med den i? Hon sa att hinner jag inte komma direkt ska den stå kallt, typ på balkongen.

*känner mig hur dum som helst* hur gör man??

• BrudSommar2006

Hej Cicci, vi hade det jättebra på Öland men tyvärr är vi ju hemma igen nu. Eller äh, det är väl bra det med. Så du tog piller, det trodde jag inte! Du har inte blivit dålig av den i alla fall då? Vad roligt med sparkcykel, hade han inte fått en vanlig cykel också? Vete sjutton om Iris skulle klara av en sparkcykel redan. Tror hon var nöjd att få vara på dagis igen i alla fall, det har ju inte blivit så mycket sedan Astrid kom.

• BrudSommar2006

Porchez, säger detsamma, har du ingen glasburk eller nåt du kan ta?

• Lapinette

porchez - jag har alltid fått något att kissa i ... funderar på om jag någonsin har gjort det hemifrån ...?

pb - vet eller kommer inte ihåg vad de har för resonemang på CvL. Vi gick på en ny IVF direkt efter den första. Kändes lite som om det var bättre att köra på eftersom åldern "tick-tack". Eskimåerna blir ju inte äldre. När den andra IVF'n inte funkade tog vi en från frysen. Mest för att slippa hela grejen en gång till och för att det passade bäst inför sommaren.

• passionsblomman

Lappis, mmm, det var precis det resonemanget jag tog upp med sambon. Att det kanske är störst slutlig chans sammantaget sett att göra ett till försök, för så många fler än ett till är nog inte lönt, annars borde man ju få köpa det där tre-packet även efter 38 menar jag...

• Lapinette

pb - de har satt en gräns på 38 år eftersom det sedan går utför desto snabbare . Sen är det ju inte alltid det resonemanget stämmer men någonstan måste de nog sätta en gräns.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge