• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • porchez

På tal om jobb så har jag själv just nu spontant sökt ett jobb! eller är på väg, har precis slängt ihop ett nytt CV då jag inte hittar mitt gamla
    Måste printa ihop ett personligt brev också, men det är jag för såsig i skallen för att göra just nu

• fru AM

Snorkfröken: Lille T och Kokos Lillebror heter samma som min Storson - och hans namn står i galleriet om inte de andra gör det!

• Snorkfröken77

AM - Aha, då vet jag vilket namn det är, jättefint! En favorit hos mig också, tyvärr har vi en kollega som heter så som inte är som alla andra så det är tyvärr inget alternativ för oss

• Snorkfröken77

AM - igen, måste säga att jag är väldigt svag för dina andra barns namn också, de är så coola

• Snorkfröken77

Nähä, mot kattlådan, sedan sängen!

• nennesjuttioåtta

snorkis
    vad skönt att det gick bra hos bm! ah, vårt "schema" ser också ut så framöver, v 24, 28 osv... Det är nog bara det veckan efter RUL som är extra då här. Vi fick ju lyssna på hjärtljudet tidigare också hos privat-bm men det var ju inte därför vi var där då utan för att lämna extra ferritinprov. Men visst är det coolt?!? Jag har också fått höra att jag blivit väldigt stor, förra veckan var det två som undrade om det var fler än en (båda män) och den ena frågade om jag inte hade mycket större mage än vanligt, och i Borgafjäll så frågade en dam om det snart var dags. Tjena. Det ska töa bort all snö, komma knoppar, explodera i trädgården, studenterna ska skråla, midsommar ska firas, semestern ska börjas... och DÅ är det dags. Woah. Idag har de jag ökat 300 g sen igår.

Grattis telis till bra köp! Vi har också genomskinliga lådor, i förra var det inte det men då var lådan längst ned (det var en hel kyl) så då såg man genom glasskivan vad det var i. Fasen vad man börjar bli vuxen när man börjar lära sig bra/dåligt på hushållsmaskiner, yeiks...

Apropå Nancy, hon hörde oss ropa, kikade med giraffhals ut genom dörröppningen till köket och sprang och mötte oss i hallen och strök sig runt runt runt våra ben. Vi blev förlåtna!

• nennesjuttioåtta

porchez
    vad kul med sökt jobb! håller tummarna!

• nennesjuttioåtta

Nancy igen ? jäklar vad med fåglar vi har i trädgården nu. Är det bara vi som fortfarande matar dem i grannskapet eller???? Räknade till runt 40 bofinkar, 10 starar och lika många koltrastar förutom vinterfåglarna, så gissa om hon har svårt att bestämma sig för om hon vill sitta i fönstret och kika på dem eller vara ute och kika lite närmre på dem! Hon har anfallit en gång vad jag sett, dock så långt bort från några fåglar att det aldrig var nära att få en trofé på trappan... Hon är skitcool när hon står i startblocksställning och tror att de inte ser henne. De kanske de inte gör heller, hon har ju rätt bra kamouflage mot marken där det inte är någon snö.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge