• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • viktualia

Tinga - lät tungt!! *kramar om*

Ego - Trollet och jag har klarat av vår första natt på egen hand. Det gick rätt bra även om Trollet fick för sig att äta varannan timme.. kanske bra för mjölkstockningen men inte för nattsömnen.. Jag har lite ont i det ena bröstet, men det är inte så farligt. Ska nog ta mig ut på bilburen shoppningtur och ev svänga förbi mammas jobb så att den stolta mormodern får visa upp barnbarnet..

• Liten med Mindre

Telis o MrsB - är amningstopparna i strl M så är jag intresserad av att i alla fall se hur de ser ut (foto eller träffas när möjligheten finns).

MrsB - hoppas påsken blev bra, trots att ni fick göra lite olika saker i familjen.

Grattis grattis Parnassia - det verkar som om det blev ett rafflande upplopp för dig med.

AM - trist med trängsel på visninge, men jag är rädd att det nog är så denna tid på året. vi blev oxå jättesugna på hus - vilket som - när vi var hos föräldrarna i lördags.

Kramisar och krya på-isar till Tinga o Puff. Hoppas det vänder snart så att ni får komma hem!

Idag var första dagen jag roddade tillvaron själv med Mindre och lilleman på morgonen. Vardag med andra ord. Men idag gick det fint och jag hoppas på lite mer sömn under em innan vi hämtar hem storasyster igen. skönt med bara en att pyssla om.
    För övrigt har påsken varit fin. Lilleman har lite ont i magen, och jag funderar på om det månne är mjölk eller choklad som spökar för honom. Vill ju inte sluta med något av det, även om jag säkert borde minska godisintaget. Nåja, har dragit ner på godis och ren mjölk, så får vi se om det blir lite bättre.

Ha en skön solig dag alla!

• passionsblomman

Parnassia, vilken fart det blev! Underbart att höra att det gått bra och VÄLKOMMEN lilla fina flickan!

Inte illa att dela födelsedag med mamas polare Vickan heller!

• muggles

Tinga: usch för Puffs magsjuka! Hoppas på bättring idag för er.

Vänner: jag läste hela trots att jag hört bitar redan! Uj, inte roligt att tappa kontrollen men under en förlossning så kan det ju hända - du får inte se det som ett misslyckande... Jag tyckte du jobbade jättebra med tanke på obefintlig smärtlindring och bäckenproblemen.

Parnassia: grattis till dottern!

PB: mina allra varmaste GROUMPF-kramar till dig! Vilken ångest, usch. Jag känner verkligen med dig...

Vi fick en annorlunda påsk. Första gången på 7 år som vi inte varit i makens håla och firat hos hans föräldrar - Moa kräktes fontäner på Skärtorsdagskvällen. Stackaren kräktes först ner sig själv, mig, soffan, soffbordet och vardagsrumsmattan. Sedan sängen i omgångar. När det var som värst kräktes hon 4 ggr på en timme tror jag - sammanlagt räknade jag till 9 ggr. Tur man har tvättmaskin... Så vi fick stanna hemma. Men vi har fått mkt gjort hemma istället så det har varit en bra helg på det sättet.

• nennesjuttioåtta

hej igen, tack för i helgen! Jag har fortfarande skavsår efter kvasten...

jag har knappt vågat läsa i helgen för att se hur det gått för PB men det verkar ha blivit ett tidigt minus, eller? Hoppas att det var för tidigt och att det ändras till plus!!!!

Wohaaa! Parnassia!
    Grattis till tjejen! Snabbt jobbat!!!!

Vänner
    Vilken berättelse, tack!!! Jag tycker den låter hur lyckad som helst, men förstår om det var läskigt när du tappade kontrollen (jag tror inte ens jag kommer ha någon kontroll alls, hahah!) på mitten men skönt att det känns bättre efter samtalet med barnmorskan. hur känns det nu med fogarna?

Tinga
    ååh stackars Puffisen!!!

Muggles
    Verkar ha varit många magsjuka i påsken, vi känner flera där påskfirandet ställts in pga kaskadspyor. Stackare!

Vickan
    var rädd om tuttarna, hoppas mjölkstockningne släppt!

Snorkis
    oj, har ni inte varit till bm mer än en gång? Här ska man visst gå en vecka efter RUL och nästa gång v 24. Jag har redan gått upp 8 kilo, så nu börjar jag blunda när jag kliver upp på vågen. Det gör mig inget, själva siffran alltså, eftersom den egentligen inte säger så mycket och jag känner mig rätt stor om magen och en sån vill jag ju ha (jag var rädd att det aldrig skulle synas). Men undrar ju vart det ska sluta... Lycka till hur som helst hos BM, inte tror jag hon kommer säga något om din viktuppgång,

• nennesjuttioåtta

jag vill också kolla in husen!!

• nennesjuttioåtta

jag har inte läst ikapp utan lyckats hitta vänners förlossningsberättelse och det tråkiga minustestandet så jag kan ha missat en massa annat...

• muggles

Snaily: jag kände heller inte av min graviditet särskilt mkt i början. Var rätt orolig för att få MA pga det men min BM försäkrade mig om att det var såå ovanligt så. Men det kan gå alldeles utmärkt utan symptom också. Och de kan komma och gå så att vissa dagar känner man inget och sedan åtekommer de (se bara på Sept).

• nennesjuttioåtta

snaily
    just det
    jag kände heller inte av det, lite snopet liksom. För man väntar och längtar och sen känns det ingen skillnad alls mot att vara ogravid, förutom att livet inte är nattsvart (man tror man lurat sig själv att man är gravid). Men helt plötsligt sitter man där med bröstvårtor som smultron istället för lingonkart. Klart du är på tjocken!!!

• muggles

Fick glad gubbe igår på sista "gratisstickan" (jag sa ju att det var för tidigt att börja testa förra veckan ). Var första gången som jag bara stirrade på den glada gubben helt apatisk - kände ingen glädjekänsla som jag gjort förut. Det betyder ju ändå ingenting. Tror det är dags för mig att sluta testa med stickor och bara låta naturen ha sin gång. Jag kör ev färdigt de 3 stickor jag har kvar i nästa omgång men sedan får det vara.

Har börjat tänka på vår familj som komplett (för att vänja mig vid tanken) och det känns - just nu - ganska ok faktiskt.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge