• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • viktualia

Tinga - låter bra att Puff piggat på sig lite!

Parnassia - ser att du inte är uppkopplad längre... får hoppas att allt går bra och varför inte låta ungen dela födelsedag med mig?!? Får nog smsa dig!

Partajet blev afternoon tea med scones, snittar och en rejäl chokladmoussetårta till efterrätt. Lagom högljutt med ett gäng ungar/spädisar... Himla mysigt att träffa vännerna!

Nu har vännerna och maken åkt. Maken ska hem och jobba och jag ska stanna till på torsdag. Precis när de sista gått ut genom dörren insåg jag vad som var på intåg - mjölkstockning... så nu har jag nog lite feber, lagom ont i brösten och känner mig allmänt låg. Trollet får dock ut mjölk ur brösten och med hjälp av mammas värmedyna har jag tinat bort det värsta. Något ytterligare knep mot denna åkomma??

• passionsblomman

Vickan; mera värmedyna och gärna fetvadd, värme värme värme och INGET DRAG!!! Och försök stryka/massera försiktigt så det hårda lossnar och kan rinna ut. Drick mycket också!

• Parnassia

Vi är fortfarande hemma men morfar var här nyss och hämtade E. Ifall det drar igång ordentligt i natt är det skönt att inte behöva styra med det.
    Fortfarande korta värkar med långt emellan, men nere på 10 min emellan ibland. Lite värre har de varit ikväll.
    Den som lever får se hur det utvecklar sig.

Kram!

(Faktum är att en värk avhandlades under tiden detta skrevs...)

• fru AM

Grattis Vickan (till födelsedagen) och oj,oj till mjölkstockningen! Verkar som du fått bukt med den redan men alla typer av värmekällor är bra. Hårtork på lagomavstårnd, en varm dusch medan du stryker/masserar försiktigt är några tips. (Minns att Hektor faktiskt verkade förstå att jag hade ont vid något tillfälle och då strök han själv över bröstet medan han åt - på precis rätt ställe ...! Du får be Trollet göra det )

Kram till Tinga och Puff!

• fru AM

Parnassia! Skarpt läge! Coolt! Lycka till-kram!

• fru AM

Rapport från visningen: Jättemycket folk (tyvärr) - minst 6-7 andra familjer medan vi var där. Jättegulligt hus med viss potential. Tyvärr också gulligt i den bemärkelsen att det var lite ... smått. Både jag och maken har ju närmare två meter mellan vingspetsarna så det blir ingen Zorbadans inomhus i alla fall ... Men lite sugna är vi. Man kan ju slå ut några väggar - fixa och dona lite ... Vi får se om vi budar eller ej.

• viktualia

Alltså... svårt att ställa diagnos... men Trollet har just maraton-ätit och det är väl ett gott tecken??? Nu maratonbajsar han också... fniss.. Själv känner jag mig småfebrig men brösten gör mindre ont.. rörigt!!

Parnassia - massor av lycka till-kramar!! Kör försiktigt till BB-staden och hoppas att allt går smidigt!

• passionsblomman

AM, Påsk är nog en strålande tid att gå ut med sinastug-annonser på...men det är ju säkert inte alla som budar.
    Värre om det känns för litet. fast ni kanske bygger till en del till.

• fru AM

30 sällskap var där och tittade - såg nyss uppdatering på annonssidan!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge