• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Hattis

Å PB, hoppas på att det uteblivna strecket beror på för tidig testning...

Krya på er ni som har bacillbesök!

Grattis till jobbet mrs B!

Har läst din förlossningsberättelse Vänner, ända till slutet! Mycket bra skrivet, det kändes nästan som om jag var en fluga på väggen.

Ska nu ut i SNÖN, hm.

• passionsblomman

Tack alla underbara gulliga tjejer för att ni finns därute. Det vore så förfärligt ensamt annars.

Igår grät jag i attacker och var helt mosig och trasig till slut.

Idag är jag i limbo. Ett ingenting. Magen känns precis som förut-som att mensen borde komma i samma sekund jag skriver det. Men än har det inte börjat. Det vet jag ju kan bero helt på Progesteronet-eller bara på att det kan ta fler dagar än 28.

Samtidigt finns ju det precis alla i alla trådarna säger "du kan ha testat för tidigt". Det tycker jag verkar jättekonstigt och osannolikt och ett fåfängt hopp.
    Ändå kommer jag ju inte kunna vara ledsen klart förrän det blött.

Så jag får vara i ingentinget antingen till torsdag eller till den sekund det börjar blöda.

• passionsblomman

AM, hoppas huset är som ni vill och mer därtill och känns i hjärtat!

Snö? Här SPÖ-regnar det. Min stackars sambo hade åkt till skogen för att dra stockar(vi har fått lov av grannen här att ta en del till gratis ved bara vi drar fram det ur skogen). Han blev tvungen att åka hem igen för det är ett sanslöst skyfall.

Men hörni, ni minns väl hur vintrarna varit under några år i Sthlm? Snön har kommit jättesent. Så när folk vill ha den -runt jul-var där ingen, men vid min sons födelsedag 17/2 har det kommit och sedan snöat -precis som det ofta gör både i mars och april. Då har folk stått i blomsteraffäreerna och klagat ihjäl sig över bakslag och elände.
    Och jag har sagt att det finns en orsak att inte så mycket blommar i april ute och att NEJ ni kan inte sätta ut Pargonerna nu och det kallas aprilväder av en orsak...

...Valborg brukar ju förövrigt vara en sådan där dag då det är SVINkallt, trots att första góa värmen ofta kommit då. Så man fryser häcken av sig medan man värmer framsidan vid brasan...

• passionsblomman

Snaily, jag säger som jag sa till Snorkis när hon äntligen plussat- bestäm dig för att du är gravid för sällan i livet för att nojja bort tiden! (väldigt lätt att säga iofs, och skulle ag någonsin plussa igen är jag rädd att det skulle bli en betydligt mer orloig graviditet än den förra ra för att vägen varit så lång)

Jag hade inga kännbara symtom alls i början. Inga onda tuttar eller illamående. Det illamående jag hade kom senare som för de andra.

• Parnassia

Tack för alla lycka till! Det börjar närma sig ännu mer nu tror jag. Har haft värkar mer eller mindre sen kl 04, men de är som tätast ca 20 min emellan och korta. Men det är ju nåt på gång iaf. Spänningen stiger i casa P.

Det är dock väldigt blandade känslor här idag. Ett missfall i v 13 har konstaterats hos en som står mig mycket nära. Ledsamt.

Nästa sak som ska skrivas kräver ett nytt inlägg...

• Parnassia

GRATTIS Vickan på födelsedagen!!!! Hoppas att det är en bra dag och att kalaset blir fint!
    Hur blev menyn till slut?!
    KRAM!!

• passionsblomman
    Parnassia, ojojojoj! Shit vad spännande! Nu måste jag stanna inloggad hela resten av dagen så jag ser vad som händer...
  • porchez

PB - en stoooor kram till dig, skickar dig alla tankar, även om jag inte alls kan förstå vad du går igenom...

Parnassia - vad spännande, önskar dig Lycka till.

Grattis Vickan! var förresten i din håla på påskmiddag igår

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge