• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • porchez

vänner har också läst om din förlossning! Otroligt fin läsning, även för mig som ha förlossningar som min största skräck! du är duktigt på att uttrycka dig

• Izzie

Vänner - Wow vilken förlossningsberättelse! Jättegrattis till nytillskottet ! Vad säger Prinsen?

Snaily - Stort GRATTIS till plusset!!! Jag hade heller ingen symptom i början, de kom först efter några veckor...

Vickan - Grattis på födelsedagen! Hoppas du har en mysig dag o att du fått en massa fina presenter! Apropå presenter så förstår jag dilemmat med kompisens barn. Man vill ju inte gärna vara den som påpekar nåt heller. Säger hon ngt själv?

Parnassia - Herregud så spännande! Nu är det verkligen snart dags! Stort Lycka till!

PB - Skickar över en stor varm kram! Vilket förbannat elände...

Ore - Hej Ore! Hur går det med dina föräldrar?

AM - Spännande med husplaner! Har ni varit på visning idag?

Mrs B - Grattis till viket!

Tinga - Stackars Puff! Magsjuka är ju för vidrigt. Hoppas han piggar på sig fort nu när han fått dropp, och att Piff och du o maken klarar er. Kram!

Här hemma har vi en riktig slödag. Det har det inte direkt varit mycket av här på ett tag. Det fortsätter vara hysteriskt på jobbet så det finns inte mycket ork kvar när man kommer hem. Tro att de närmsta 3-4 veckorna blir tuffa men sen borde det lätta lite. Annars har vi så smått börjat prata om syskonförsök här. Efter nästa helg ska jag ta ett ryck till med vikten och sen drar vi nog igång i maj-juni. Ska bli riktigt spännande!

Märker att jag går o känner efter lite. Hade påskmiddag här hemma igår för mina närmsta vänner med familjer och den ena kompisens son började kräkas när de varit här någon timme. Sen hann han med att kräkas flera gånger innan de åkte Hoppas så att vi slipper bli smittade. Dessutom var lillkillen som kräktes på den andra kompisens bebis som bara är 3 mån och pussades och tog i alla grejer. Till saken hör att bebisens immunförsvar är nedsatt och har nyligen blivit utskriven från sjukhuset efter att ha legat inne för lunginflammation. Vet inte om magsjuka brukar drabba så små? Hoppas verkligen inte det.

• Tinga

Lycka till, Parnassia! Spännande att det är på gång nu.

Grattis på födelsedagen, Vickan!

PB - skickar ett gäng kramar till!

Rapport ifrån sjukstugan: Puff sov gott hela natten (till skillnad från igår natt), och får fortfarande dropp. Saltbalansen har rättat till sig nu (han tappade vätska, men inte salter, så de behövde tillföra mer vätska för att balansen skulle bli rätt), men det måste göras långsamt för att kroppen inte ska "chockas". Därför blir vi kvar på sjukhuset åtminstone tills imorgon. Han ser iallafall mycket friskare ut nu, även om han sovit mycket idag. Å andra sidan har han ju en natts förlorad sömn att ta igen. Vid lunchtid fick han lite juice och smörgåsrån, så förhoppningsvis ska magen ha lugnat ner sig nu.

Jag har varit hemma och duschat nu, men ska tillbaka till sjukhuset igen, för att spendera natten där. Jag har lättare för att sova där än vad maken har, så därför är det bättre att jag är där under "nattskiftet".

• Tinga

Tack för alla kramar från er, sötnosar!

Izzie - hej! På neo sade de till oss att spädbarn, dit väl en tremånaders får räknas, inte blir magsjuka, så hoppas att din kompis barn klarar sig.

• passionsblomman

Tinga, usch vad läskigt det är med lille Puff på sjukhus, men vad skönt att det går åt rätt håll!

Izzie, huga! Man kan verkligen nästan bli magsjuk bara av att tänka på det! Hoppas ni klarar er allihop!

• snaily

Parnassia
    Heja heja, lycka till! Hoppas det blir en bra förlossning med lilla korven!

Izzie
    Tack!
    Spännande med syskonförsök för er!

AM
    Vilket gulligt hus - och i helt rätt del av länet!

passionsblomman skrev 2010-04-05 13:14:27 följande:
    Snaily, jag säger som jag sa till Snorkis när hon äntligen plussat- bestäm dig för att du är gravid för sällan i livet för att nojja bort tiden! (väldigt lätt att säga iofs, och skulle ag någonsin plussa igen är jag rädd att det skulle bli en betydligt mer orloig graviditet än den förra ra för att vägen varit så lång)Jag hade inga kännbara symtom alls i början. Inga onda tuttar eller illamående. Det illamående jag hade kom senare som för de andra.
    Du är så klok, som vanligt!
    I ärlighetens namn så nojjar jag ändå mycket mindre och njuter mer än vad jag trodde var möjligt för en nervös och orolig snigelsjäl som jag - och det tar jag som ett bra tecken. Och om jag ska leta symptom så är jag nog tröttare än vanligt och framför allt ARGARE än vanligt! Tycker lite synd om kompisen som var här och hälsade på som fick bevittna annars sällan skådat snigelhumör.

Tungt för dig (PB) att vänta ända till torsdag på att få slutgiltigt besked... *skickar en stor skopa tålamod ihop med en kram*
  • Ore

PB: Usch för att vara i limbo... Håller tummarna för det bästa scenariot, men skickar STORA varma kramar ifall det blir det värsta scenariot...

Parnassia: Spännande! LYCKA TILL! Och ha det så mysigt med att snusa på nyföding sedan

Tinga: Skönt att Puff mår bättre!

Izzie: Hej hej! Kul med syskonförsök snart.

Mina föräldrar ja, det är litet jobbigt. Mest för att mamma gör det jobbigt. Pappa mår ju inte bra över det hela heller, men biter ihop och väntar på att det ska bli bättre, typ. Mamma är allt annat än konsekvent, så man vet aldrig hur det är med henne...

• Telis

Oh, det är spännande nu, Parnassia!!

Tinga, oj jag hade missat att Puff ligger på sjukhus! Stackars liten! Skönt att han verkar må bättre igen iallafall.

AM, vad fint det såg ut på bilderna! Hur var det i verkligheten, är ni intresserade?

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge