• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

Skickar nu ocksa massor av kramar till Tinga med familj.

• Fru E

Tinga-nej men usch vilket elände för liten kille

• Fru E

Parnassia-hoppas att ryggen hinner bli lite bättre innan det är dags för den stora dagen D. Du får ligga i ett skönt bad, smörja in tigerbalsam, ha vetekudde, få massage etc

Vänner-klart jag läste hela din berättelse

Vickan-hoppas att Trollet blir av med sina eksem, visste inte att de reagerade för choklad just.......

PB-skickar en STOR kram här med och säger att det INTE behöver vara för sent! Fast jag vet hur det känns KRAM igen!

• Mrs  B

Hej hopp!!!!!!!!!!!!!!

Tack för alla grattis angående mitt vik!!!
    Känns mycket bra fast det bara är 6 veckor.
    Skönt att veta vad man gör under dem veckorna iaf.

Tinga
    Usch för kräksjuka!!!
    Hoppas att det är bättre nu!!!!!!!

Här tampas vi fortfarande med hosta och snor.
    Nu är det Max som är värst IGEN och har just nu torrhosta "som heter duga".
    Vet inte vad jag ska göra åt det mer är ge den medicin vi har hemma......?????
    Åh, vad tröttsamt det är med dessa sjukdomar!!!!!

Långfredagen med makens syster och hennes familj blev faktiskt riktigt trevlig. Inte alls illa!!!
    Det kanske vi gör om....

Idag är det tänkt att vi ska grilla med det regnar ute så jag vet inte hur det blir......???
    Vi får väl se vad vi gör!

Fortsatt trevlig påsk!

• Fru E

Här är det full fart i 150 knyck med två små vilda brorsbarn, inte mycket tid till vila eller att slappa . Det är roligt att ha dem här men 4 hela dagar är nog max vad man orkar med och sen väntar jobbet som vanligt. Tur att vi ska jobba hemifrån på tisdag

• Fru E

Mrs B-grattis till viket! Kul att få jobba lite mer regelbundet!
    Härligt att påskmiddagen med systern blev bättre än väntat

• Fru E

Haha maken lyckades kortsluta mitt batteri till motorcykeln igår så nu är han och köper nya kablar som blev av med sin skyddsplast . Eller ja jag skulle sätta fast batteriet under makens order och jag gjorde precis som han sa men han tänkte sig inte riktigt för....

• Mrs  B

Tinga
    Som vuxen brukar jag dricka vätskeersättning när jag är magsjuk, har provat junior på mina barn men de vägrade dricka det.
    Det är väldigt svårt det där.......
    Hoppas det löser sig för Puff!!!!!
    När Malte var dålig och vi låg på sjukhuset fick han dropp i två dagar och han piggnade på sig en del av det.

PB
    Håller tummarna för att du testade för tidigt!

Har ätit ovanligt lite påskgodis i år, väldigt konstigt, och inte saknar jag det heller........ ????

• Parnassia

PB ? Usch vad ledsamt! Men jag säger som de andra, du kan ju vara låghormonare eller så var det för tidigt för att testa! KRAM!!

Tinga ? Kram till er också! Hoppas han piggar på sig fort!

MrsB ? bra att middagen gick över förväntan.

Tack för påhejningar ang ryggen, den är lite bättre idag, marginellt, men ändå.
    Vetekuddar och vila har gjort sitt tror jag. Tigerbalsam och Orudis gel (vilket jag hade hemma) är dock visst inget ska får ta när man är gravid enl fass och läkemedelsverket?

Annars är det lugnt som vanligt. Börjar tro att jag kanske är som elefanterna och är "dräktig" i typ två år. Undrar om h*n någonsin kommer komma ut...

• snaily

Påskhej!

PB
    Neeeeeeeej, nej nej nej nej nej nej!! Skit! Testade du med morgonurin? Det KAN ju dröja någon dag till innan ett plus visar sig, men jag förstår om du känner dig helt uppgiven, det skulle jag också gjort. Skickar stora kramar och håller fortfarande tummarna!

Tinga
    Vilket elände hos er också!! Hoppas på snabbt tillfrisknande hos stackars lille Puff!

Vänner
    Tack för fin förlossningsberättelse, jag tror också alla orkade läsa hela!

Parnassia
    Krya på ryggen! Varför är tigerbalsam inte ok när man är gravid förresten?

Koko
    Å vad er påskmiddag lät trevlig!

Ore
    Jag har också blivit lurad av såna där godisstenar.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge