• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Parnassia

Glad påsk på er allihop! Hoppas ni haft en lika fin dag som vi har haft! Solen har strålat och vi har varit ute mest hela dagen.

Min rygg "pajade" dock imorse när jag dammsög, inte bra. Jag har haft lite ont av fogar från och till, men det brukar släppa ganska fort när jag lugnar mig och dessutom bara vara mest på högersidan. Det här är ont mitt på och mycket mer efterhängset. Vi hoppas på mirakel under natten, för som det känns nu så kommer det hindra mig en hel del i förlossningsproceduren. Jag har förhoppningar om att kunna röra mig mer och vara mer upprätt den här gången, men om jag har så här ont i ryggen så vete tusan.
    Håll gärna en tumme eller nåt för att det ska släppa.

Dessutom tror jag att vi är en slempropp kort här numera (too much info?? ). Någon som har några erfarenheter av sådana och som kan berätta om vad som hände sen? När E kom märkte jag aldrig av den... Jag har varit extra "skraj" att vattnet ska gå i em bara för att jag tror att proppen är borta. Hänger det ens ihop på nåt sätt tror ni?
    Nåväl. Ska gå och lägga mig nu, inget bra på tv plus att jag är trött pga dåliga nätter och ryggontet. Har haft ett par onda förvärkar det sista dygnet.
    Så jag hoppas verkligen att det händer nåt snart, men att ryggen blir bättre först.

God natt!

• passionsblomman

Lappis, vad mysigt ni verkar ha!

Vickan, jag antar att mormor och morfar är idel glädje över att ha er där?

Tinga, vilket SKIT med kräksjuka, både för festen, men allra mest för att ni inte kan mata som ni vill bara för det!

Parnassia, Det närmar sig! Och HOPPAS verkligen ryggen blir bättre!

Här har dag 27 precis tagit slut. Drömde om blod igen så jag vaknade av mina egna kvidande "nej nej" och världens råångest för att gå upp. Molandet vrålar "MEEEENS" men hela dagen har gått utan annat än att jag snart torkat mig blodig av ren utslitning och skavsår i mitt stackars underliv...

Jag undrar om jag inte måste göra ett test imorgon ändå. För att inte bli helt galen.
    Nu går jag och lägger mig med min molande mage och hoppas sova bättre.

Lappis, jag förstår verkligen på djupet vad du menade med att tidiga mornar var värst. Fy fan!
    Nå, nu är det inte annan återvändo än att snart vet vi. Ingen vecka utan dagar kvar. *blundar, ber en stilla bön och hoppas*

• BrudSommar2006

Parnassia, lycka till! Hoppas det fungerar med ryggen, det är ju typiskt.

PB, har du testat än?! Hoppas så på ett plus.

• _koko_

tinga - Men åh, vad tråkigt!! Hoppas puff kryar på sig snabbt, vidrigt med kräksjuka!!

PB - Det osar verkligen plus lång väg, hoppas så att jag inte har fel och att du, om du vågat testa idag, får ett lika fint plus som snaily. Kanske måste jag då åka och titta på din sticka också då.

parnassia - Hoppas ryggen bättrar sig så du slipper gå igenom en förlossning med ryggproblem!! Tänker direkt på gudrun schyman-filmen vars MAN hade ryggskott under förlossningen och låg mest på en brits brevid, verkar tillräckligt jobbigt det, dvs att inte ha sin mans fysiska stöd.

vänner - Även jag läste från början till slut - såklart! Vilken KÄMPA-insats!!

vickan - Tråkigt med eksem, det kan ju bero på så mycket! Men det är klart, har du ätit väldigt mycket choklad nu och inte gjort det tidigare är det väl en rimlig gissning kanske.

snorkis - Härligt att du känner dig bättre! Hoppas du får njuta av resten av graviditeten ordentligt!

Vi hade familjen fruLlan här på väldigt spontan påskaftonsmiddag igår, SUPERMYSIGT!!!
    Och vilket väder det var!!

Idag är det inte lika fint, men jag hoppas att solen tänker titta fram litegrann iaf. Snart ska vi åka till mina föräldrar och på vägen dit titta på en begagnad trehjuling till conny. Blev så inspirerad av cicci och BS förut.

Puss å Kram!

• BrudSommar2006

Hej Koko, vi har det jättebra nu när vi är hyfsat friska igen, tack! Det enda är att det har blivit kallare med minusgrader på nätterna och bara fyra plusgrader på dagarna. Vad roligt med trehjuling, hoppas att det blir bra!

Tinga, vilket elände att kräksjukan nått er också. Den där jäkla kräksjukan är verkligen vidrig och bara förstör. Hoppas att ni inte blir smittade allihop.

Nu måste bara våren vara här ordentligt snart så att alla de här vidriga vintervirusen försvinner.

• passionsblomman

Det är lika tomt i rutan där det blå strecket ska vara som det tydligen är i min livmoder. Det känns precis lika tomt känns i mitt hjärta.

• Ore

PB: Hoppas, hoppas på plus om du har testat!

Inget blod tyder ju på att det borde kunna bli plus...?

Tummarna vitnar här!!!

Parnassia: Jobbigt med ryggen... Kul att du tittar in så pass ofta och uppdaterar oss, så vi har koll på dig

• passionsblomman

Jag har testat...

Ore skrev 2010-04-04 10:17:07 följande:
    PB: Hoppas, hoppas på plus om du har testat!Inget blod tyder ju på att det borde kunna bli plus...?Tummarna vitnar här!!!Parnassia: Jobbigt med ryggen... Kul att du tittar in så pass ofta och uppdaterar oss, så vi har koll på dig
  • Ore

Neeej, PB!

Nu hoppas jag att det var för tidigt att testa... Eller att testet visade fel, eller inte funkade eller nåt...

Koko: Låter trevligt med spontan påskmiddag med familjen Frullan!

Tinga: Usch med kräksjuka, stackars lilla Puff. Har Piff och ni andra klarat er? Trist också att behöva ställa in planerad middag...

Vi var på påskmiddag igår, lillkillen var i centrum av all uppmärksamhet eftersom han var enda barnet där, och han trivdes prima med det. Mamma var litet larvig och kunde inte gå och hämta ett fat att lägga upp tårtan i för hon ville inte "rota" i skåpen. Eeeeh, hon bodde där fram till för en knapp vecka sedan och har bäst koll av alla på vad som finns i skåpen...?
    Jag bjöd på dagens asgarv, pappa hade köpt godis som såg ut som dekorationsstenar, och invigt lillasyster i detta. Jag hade tydligen sett helt förfärad ut när lillasyster tog en sten från brickan med ett ljusarrangemang och stoppade i munnen, vilket de andra hade vansinnigt roligt åt

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge