• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • fru AM

Jag vet - det var väldigt överraskande tyckte vi med. BrudSommar2006 skrev 2010-04-01 15:07:09 följande:

AM, hur har Livia hunnit lära sig att man knackar dörr och får godis redan?! Det var imponerande, Iris vet ännu inte ens vad en påskkärring är! Tror inte att jag hade lyckats klä ut henne till dagis idag om vi varit hemma.
    Allmänbildningen kommer dock inte från oss i detta fall. Kanske från dagis? Eller från TV framför vilken hon spenderar alltför mycket tid - helt politiskt inkorrekt! Uppenbarligen lär hon sig en del alla fall.

Låter superjobbigt med magsjuka kombinerat med liten bebis! Stackars dig, BS!

PB: ska inboxa huslänken till dig. OM vi köer så ska det bli intressant att se hur kort tid jag behöver för att ta död på alla fina blomstrande buskar i trädgården!

Telis: Ang. träffa min kolugna make inför julen ... Ja vad ska jag säga - då förstår du vad jag har att handskas med ...

Jaha nu har vi ruinerat oss på gnistskydd till de öppna spisarna samt en fet vedkorg i läder. Min man är minst lika "bra" på att shoppa som jag nämligen. Helt huvudlös emellanåt. Får e om pengarna räcker till stugan ...

PÅSKPUSSAR!
  • BrudSommar2006

Vi köper inga påskägg till varandra, har aldrig gjort faktiskt vad jag minns. Iris får mest kläder i sina, hon får ett från oss och ett från mina föräldrar. Vet att hon får ett par solglasögon också, det behöver hon. Förra året hade hon ett par som satt fast med band runt huvudet men det går hon ju inte med på i år.

AM, vad roligt med sommarstuga, hoppas att det är lika fint i verkligheten som på bild!

• BrudSommar2006

PB, jo, ruskigt mycket ogräs har vi jämt överallt tycker jag, har slutat sätta frön för jag kan aldrig se skillnad på vad som är frön och ogräs innan det är för sent och ogräset tagit över totalt!

• viktualia

nu ska jag snart packa in familjen och mig i bilen och dra HEMÅT!!! tjohooooo!

men jag tittar in lite då och då under påsk!

*vinkar*

• BrudSommar2006

Äsch, hann aldrig få svar från Lapinette. Varför pratade ni här om att eventuellt göra mer i utredningen?

Hm, bara för att jag är här har alla tagit påskledigt. Jaja, bra att ni har bättre saker för er än att hänga här. Glad Påsk på er alla!

• porchez

tittar bara in för att önska en GLAD PÅSK! tittar nog in några ggr i helgen, för att se om det hänt nåt hos Parnassia

• Ore

BS: Lappis fick ett erbjudande av en väninna om att få numret till en "superläkare" som tar en del prover som inte andra läkare tar - typ... Det är nog det som är det lilla frågetecknet. Men vid adoption vill de ju helst att egna barnförsök (iaf med läkarhjälp, hoppas att de inte begär att man ska sluta ha sex ) ska vara nedlagda...

Jag har gett påskägg till maken någon gång, men det blir inget i år. Vet inte vad jag skulle ge...? Han har alldeles för mycket strumpor och kalskonger, har inte tid att kolla på dvd, läsa böcker och liknande, och när han fick ett påskägg med godis från jobbet så slängde jag det godiset drygt ett ÅR efter att han fått det...

Skulle vara om jag köpte någon trisslott eller så?

• Ore

Jobbigt med magsjuka, BS... Själv håller jag tummarna för att vi slipper undan, passade lillkillens kusiner igår och en av dem blev magsjuk senare på kvällen

• Ore

Tar tillbaka det där med skitväder, förresten. Var ute och gick, och solen gick precis i moln när jag gick ut. Och litet senare, när jag är längst bort kommer en rejäl regn- och hagelskur. Morr... Men nu skiner solen igen - typiskt...

• passionsblomman

AM, de där buskarna är inget man tar död på i första taget. och Alliumbollarna (de lila) äter inte rådjuren heller. Perfekta växter alltihop!

BS, jo, det är riktigt svårt att se skillnaden många gånger. DEt brukar vara en liten bild på påsen hur bladrosetten ska se ut på det man vill spara, men den är det ju inte säkert att man kommit ihåg att spara.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge