• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Mrs  B

Glad påsk!!!!!!!!!!!!!!!

Efter att ha haft en rutten dag med Malte, som hostar och GNÄLLER och är som ett plåster, så har dagen helt plötsligt blivit bra.
    Malte fick en dos alvedon och jag fick ett telefonsamtal.

En rektor ringde och erbjöd mig ett grav-vik från slutet av april till sommarlovet. Endast ca 6 veckor och sen försvinner just den tjänsten pga övertalighet men ändå! Ett jobb är ett jobb och jag är GLAD!!!!!!!!!!!!!!
    Ska jobba i en 2-3 så det blir en utmaning i sig men jag känner redan eleverna så det ska nog gå bra.

AM
    Inget påskägg till mannen men kanske lite annat skoj.

Ore
    Ekonomin är alltid en diskussion här, men fortfarande så tjänar vi mer på att jag stannar hemma och inte maken.
    Men på sista tiden har det faktiskt varit vaken som varit hemma och vabbat.

• Ore

Kul med vikariat MrsB!!! Skönt att veta hur man jobbar ett tag framöver...

• Mrs  B

Löneförhandla????
    Existerar inte direkt i min bransch heller, men man kanske ska ge det ett försök???

Max gick till dagis idag klädd som en cowboy och det tyckte han var helt naturligt!
    Påskgubbar var visst bara trams.......
    Sen att de andra var utklädda till påskgubbar/gummor hörde inte alls till saken enligt honom.

• fru AM

Haha - du har inte sett mig i aktion! Jag är legendarisk bland mina växtntresserade vänner. Jag lyckades en gång mörda en växt som tydligen ska vara extremt svår att bli av med (ngn typ av mynta).

passionsblomman skrev 2010-04-01 16:25:14 följande:
    AM, de där buskarna är inget man tar död på i första taget. och Alliumbollarna (de lila) äter inte rådjuren heller. Perfekta växter alltihop!
  • Mrs  B

Här är rena aprilvädret!!!!!
    Sol, regn, hagel, varmt/kallt osv

Ore
    Tack!!
    Japp, ett fast schema är det bästa, vare sig det är ett vik eller en fast tjänst.

BS
    Krya på er!!!!!!!!!!

• passionsblomman

Oj då! Mynta brukar man ha svårt att ens stoppa om den tagit fart...

fru AM skrev 2010-04-01 16:59:36 följande:

Haha - du har inte sett mig i aktion! Jag är legendarisk bland mina växtntresserade vänner. Jag lyckades en gång mörda en växt som tydligen ska vara extremt svår att bli av med (ngn typ av mynta).
  • fru AM

JAg säger ju det!

Glad påsk på er alla KÄRINGAR! (och det menade jag på ett rart sätt)

passionsblomman skrev 2010-04-01 17:55:40 följande:
    Oj då! Mynta brukar man ha svårt att ens stoppa om den tagit fart...
  • Liten med Mindre

Glad påsk alla kära kärringar.

Min lilla häxa o jag var ute i regnet o lekte hela förmiddagen, någon utklädning blev det inte, mer än söta regnkläder förstås. Det får bli nästa år. Beundrar Livias söta kostym.

Sitter o surar över att jag vill hitta fler amningskläder, men inget jag kikar på lockar särskilt. Försökte med boobs sida till slut. Men det är ju så snordyrt. Någon som har tips om snygga sköna kläder? (Gillar Boob förutom priset.)

Helgen tillbringas hemma med familjen, en liten utflykt till föräldrarna på lördag. Hoppas på lite sömn trots att hela familjen är hemma.

Lycka till alla ruvare, väx väl alla magar (som ska växa dårå), och ha det så skönt ni andra!

• Liten med Mindre

Just det - GRATTIS till jobb (om än kortvarigt) mrsB.

Krya på dig BS!

• _koko_

Skrev detta för ett par timmar sedan, sen kom ett litet gräl med sambon emellan... Nu vänner igen, tröttsamt med missförstånd.

Grattis till jobbet, Mrs B!

telis - Nu måste du berätta varför, vad är det jag missat med kombinerade kyl/frys som är så dåligt??

Nu är björken historia och jag sörjer den nog allt lite. Men vi har fin björkved som kommer räcka många år så lite som vi eldar. Äppelträden ser ut som spöken, men det kommer ju bli bra sen. Han varnade för lite frukt i år, men eftersom vi har 4 träd känns inte det som något problem...

Conny har precis kommit på att han numera kan tända och släcka taklampan själv (mha stegen till våningssängen), så ikväll har han tillbringat en lång stund med att göra just det. Nu verkar han somna med lampan tänd (det har varit tyst ett tag).

BS - Jo, men konsument-roundup funkar faktiskt riktigt bra det också! Hoppas du kryar på dig snabbt!

Kul att jag lockade fram fler halvflask-drickare ur garderoben med mitt avslöjande förut förresten. Och AM, vi har köpt amarone nån gång, men ärligt talat är det som att kasta pärlor för svin (svinet = sambon ). Ska nog kika på en sån där pump tror jag...

GLAD PÅSK från mig också!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge