• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Ore

Men det är klart att man är för mycket realist för att sväva ivåg i det ble med tankar kring att testet kan ha visat fel...

KRAM!!!

(Och jag hoppas fortfarande att det visat fel, eller var för tidigt att testa...)

• Blivande fru L

PB - Hoppas(för det måste man göra!) att det uteblivna plusset beror på att du testat för tidigt.

Det måste kännas tufft just nu. Har inget annat än en virtuell kram att erbjuda. Kram!

• viktualia

PB - jag satsar också på att det var förtidigt för att testa!! ALLA stödkramar i riktning söderut!!!!!!!

Parnassia - Skitläskigt med ryggen, hoppas verkligen att den piggar på sig nu när det närmar sig! Inget sms i min telefon än så länge, vilket tyder på att du borde kunna vila ryggen

Koko - hm.. alltså det är klart att jag dragit upp chokladkonsumtionen men den var ju inte noll innan heller....

... mysigt att träffa FruLlan med familj!!

Själv ska jag alldeles strax dra till min bästis med familj. Måste bara bestämma mig om morgondagens efterrätt/tårta först...

• Lapinette

Gar in for att titta hur det gar for pb och vad ser jag .....NNNNNNNNNNNEEEEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJ!!!!!!!!! Fy fasen, vad jag lider med dig. Skickar kramar i massor!

• Lapinette

Hoppet om att du ar en laghormononare kvarstar dock.

• Tinga

PB - åh, nej! Jag lider verkligen med dig, men tänker fortsätta hoppas in i det sista. Många kramar!

Här är det också elände. Puff fortsatte att kräka inatt och fick värre och värre diarré, samtidigt som han i princip inte kunde sova, utan bara låg och snodde i sängen hela tiden. Imorse såg han ut som ett lik, så maken tog honom till barnakuten. Det visade sig att han är uttorkad, och saltbalansen är inget bra heller, så det dropp de räknat med att kunna ge på fyra timmar kommer nu att ta mellan 1 och 2 dygn att ge. Jag ska vila middag en stund nu, tillsammans med Piff (som fortsatt är frisk) och sen ska jag bort till sjukhuset och avlösa maken.

• Ore

Usch, vad jobbigt Tinga! Hoppas Puff kryar på sig, och att det här inte påverkar hans ätande alltför mycket (helst inget alls...)

• BrudSommar2006

Tinga, nej men usch och fy, stackars, stackars er! Det är som att eländet med RS och kräksjuka och influensa och allt vad det är som går nu aldrig tar slut och det är inga lindriga grejer man åker på, det ska alltid leda till läkarbesök och sjukhusvistelser om vartannat. Vilken jäkla vinter, jag blir galen.

PB, nej men blev det inget plus, jag var så säker när inget blod visat sig. Stor kram!!!

Vilken usel dag här i tråden. Tycker ni inte att vi har ovanligt mycket otur här, kan det här verkligen vara representativt för hur alla har det???

• MSW

PB: Jävla skit helvete!! *stora långa varma stödjande kramar* Jag blev så ledsen när jag läste! *kram igen*

• MSW

Passion: Skräp med ryggen! Hoppas att det är bättre idag!!

Bs: Jag tycker också det känns som att både det ena och det andra är överrepresenterat här i tråden!

Tinga: Åh så jobbigt med magsjuka och sjukhus! Jag hoppas också att det inte krånglar till något mer med ätandet åtminstone!!

Vänner: Jag läste också hela berättelsen!! Jobbigt att det kändes så fel under tiden, men skönt att det kändes bättre efter ni pratat igenom det hela.. Men hur känns det nu då med förlossningsskräcken? Fast ni har kanske inte tänkt att det ska bli fler barn, och då kanske det inte spelar så stor roll....?

Här har påsken hittills avlöpt bra, med lite mycket mat och godis mellan åt.. Precis som det ska alltså! Och idag har vi varit en sväng och hjälpt till med veden i skogen, jag och A var bara med en timme, sen åkte vi och "titta bäää" (titta på lammen som min mormor och morfar har)..

Mina värden och allt, så tror jag att det enda som gäller nu är att avvakta nästa provtagning, fast jag har inte märkt några mer blåmärken och så, så jag har en något positiv magkänsla.. Det värsta är tycker jag att jag kastas mellan hopp och förtvivlan hela tiden! Känns som att vartannat prov har varit bra och vartannat dåligt! Men jag försöker att tänka på det hela så lite som möjligt, för att jag inte riktigt orkar tro att är skräp och samtidigt inte vågar tro/hoppas att det är bra.. (låter lite rörigt, men någon kanske förstår..) Två veckor kvar tills det är dags för nästa prov!

Nu ska jag återgå till att slå in svärfars presenter! Ska fira hans 70års dag imorn!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge