• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • MSW
    Telis skrev 2010-04-05 09:22:58 följande:
    Nu snöar det i Stockholm igen så att det är alldeles vitt ute. Det här måste ju vara den galnaste vintern någonsin.
    Tråkigt med mer snö!!
  • Ore

Lycka till Parnassia, när det nu blir dags. (Snart, förhoppningsvis )

Ser litet snöflingor genom fönstret här med, men inget vitt på marken - snöblandat regn.

Skriver under på att det är en galen vinter. Men å andra sidan så har jag ju ett guldläge att kolla om min väderteori håller, nämligen att efter en ordentlig vinter kommer en varm och solig sommar I så fall borde det bli minst tre månader kanonväder?

• Telis

Men Ore, det där är ju min väderteori! Då måste det ju vara ännu större sannolikhet att den stämmer om vi är två om den.

• fru AM

Kram till PB! (hoppashoppas du testade för tidigt och fick ett falskt minus ...)

PArnassia - lycka till när det drar igång!

Idag ska vi ge oss ut på de snöiga vägarna och titta på vår lilla sommarhusdröm. Vi får se hur det verkar!

• Telis

AM, åh kan inte jag också få se länken till huset? Kanske bara bra för er del att det är sånt här väder idag?

• snaily

Telis och MSW
    Tack för lugnande besked! Men kan inte låta bli att noja lite, skulle bli överlycklig för lite illamående just nu.

Mer snö, igen?!? Här är det ännu en strålande solig dag. Hemskt att säga men tror inte jag orkar göra något annat än att dåsa på altanen idag... får se om min gäst håller med.
    Om er väderteori stämmer kommer det förresten bli en halvdan sommar här uppe... vi får se.

AM
    Lycka till! Finns det någon länk till huset som man kan få kika på?

• fru AM

Telis & Snaily: Ni är inboxade!

Nu ska jag försöka få i barnen lite lunch innan det bär iväg. Håll tummarna för att Livia inte kräks och att huset är fint ...

Puss och kram alla!

• MSW

Vill också se AMs sommardröm! Kör försiktigt! Och vad "lurade" ni i svärisarna för att komma i väg, så vitt jag minns var det ngt sådant problem också?

• Lapinette

AM - håller tummarna att huset är fint!

snaily - hoppas det endast innebär en "smärtfri" graviditet. Som Telis skrev så behöver man ju inte känna något.

Hoppas också på en fin sommar men tyvärr finns det ingen statistik som stöder att en kall vinter ger en varm sommar. Enligt statistik nördarna jag umgås med.

Och här skiner ÄNTLIGEN solen. Vi såg den även när vi landade i fredag .. men sedan dess har det bara regnat. Ska om några timmar sätta oss i vår fina Mercedes (hyrbil) och bege oss till Bryssel för hemfärd.

pb - hur mår du, var är du? Skickar stödkramar.

• Ore
    Telis skrev 2010-04-05 10:00:24 följande:
    Men Ore, det där är ju min väderteori! Då måste det ju vara ännu större sannolikhet att den stämmer om vi är två om den.
    Absolut!!!!
Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge