• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Oupsie

Hej hej i tråden!

Skulle ju kikat in här innan helgen för att önska en glad påsk, men tiden fanns inte riktigt. Har skummat igenom de senaste dagarna...

PB, stor kram! Hoppas så innerligt att du testade för tidigt.

Parnassia, ojoj vad spännande ! Håller tummarna för att allt går så bra och smidigt som det kan gå .

Vickan, hoppas att mjölkstockningen ger med sig. Det låter jobbigt .

Tinga, stackars Puff! Skönt att han börjar må lite bättre nu .

AM, oj 30 par! Det är ganska många det, men man vet ju inte hur många som är intresserade av att bjuda. Får jag också se huset?

• BrudSommar2006

AM, nu är jag jättenyfiken jag också, får jag också se tro? Hyrde ni bil?

Parnassia, spännande!

Vickan, hoppas på bättring snabbt.

Tinga, hoppas att ni får komma hem imorgon. Jag har också jättesvårt att sova på sjukhus.

• viktualia

Nu har Parnassia åkt till BB!!! en bilfärd på 4 mil. Håll alla tummar!

Själv tänker jag sova, lovar att rapportera så fort som möjligt imorgon!

KRAM!

• BrudSommar2006

Va, först är hon här och funderar på om nåt är på gång och så en timme senare har hon redan åkt!

• passionsblomman

Sedärja! på 1h och 40 minuter hinner det ibland händ en hel del...HEJJA PARNASSIA!!! *håller allt jag kan och ber att allt ska gå bra*

• Oupsie

Oh, håller tummarna för Parnassia!

Nu ska vi bege oss hemåt. Maken ville inte åka innan hockeyn var över... .

Ha det bra allihopa!

• Izzie

Oj så spännande med Parnassia. Du kanske får rätt, Vickan?!

AM - Jag blir oxå supernyfiken. Får man se?

Vickan - Fy vad jobbigt med mjölkstockning. Jag hade ju det några gånger och det var verkligen inte kul. Blev skitdålig. Fick pumpa, pumpa och pumpa. Massera mjukt och spola varmt vatten. Sen alvedon och sova... Hoppas det ger med sig fort!

Ore - Jobbigt! Är det definitivt eller tror du de hittar tillbaka till varandra?

Tinga - Skönt att höra Puff mår lite bättre. Hoppas natten blir bra och att ni båda får lite sömn. Tack för info ang spädbarn och magsjuka. Ska hälsa min oroliga kompis det.

Hockeyn ja, Heja HV!

• viktualia

Parnassia fick en dotter vid halv elva igår kväll - dvs unga fröken delar födelsedag m mig! P hälsar att det gick fort och bra. Själv är jag impad över takten! Hälsningar från nattammaren vars mjölkstockning gör ont men är rätt hanterbar...

• snaily

Det må jag säga var snabbt jobbat!!
    Stort jätteGRATTIS till dottern Parnassia!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge