• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • MSW

Grattis Parnassia! Verkligen snabbt! Skönt att du beskriver det som snabbt och bra! Ska bli roligt att höra full story!

Kram!!

Vill också se AMs hus! Även om det var många som kollade på det!

• Telis

Grattis, Parnassia! Hann ni in på salen eller kom hon på parkeringen?

• Lapinette

Jösses, med vi åkte hem från svärmor födde Parnassia en dotter. Snabbt jobbat och STORT GRATTIS!!!

AM - jösses, var det så många som var sugna på sommarhus! Även om ni inte budar så följ budgivningen (om ni kan) så ni vet vart det landar. Kan vara bra att veta om ni ska titta på andra liknande hus i omgivningen.

Själv har jag fått ett hustips från Telis som jag funderar på men samtidigt så behövs det där en utbyggnad och jag vet inte om vi är redo för det ... inte ens redo för hus riktigt än.

Idag började en ny artikelserie i SvD om adoption . Den ska noga följas och samtidigt så stod det om adoptioner i DN (har den på jobbet). Att fler är villiga att adoptera äldre barn samt man vänder sig till nya länder då köerna bara blir längre och längre.

• Lapinette

Men jag har suttit och kikat på hus från svärmors dator hela helgen ... så jag är nog redo. Måste bara bearbeta maken lite till.

• Tinga

Grattis Parnassia! Det låter som att det gick väldigt fort på slutet. Kanske lika bra det, förutsatt att det inte gick alltför fort. Grattiskramar!

Återkommer med rapport om Puff efter ronden, men natten var ganska jobbig för oss båda.

• Lapinette

Tinga - styrkekraaaaaaaaaaaaammmmmmmmm!!!!

• Snorkfröken77

Grattis Parnassia!!!! Ska bli spännnade att läsa om sedan

Tinga - Fy vad jobbigt med Puff *kramar*

• Snorkfröken77

Idag ska vi till BM, senaste besöket var väl i v 12 eller nåt sånt och jag vet att jag kommer få förmaningar om min vikt, den har eskalerat en del om man säger så...Usch inget roligt att ha ångest för det. Måste försöka skärpa mig och äta mindre, men det är svårt när man är hungrig.
    Men dagens bästa är iaf att vi ska få lyssna på det lilla hjärtat idag för första gången, ska bli kul att se om även det tyder på en flicka. visst ska det vara över 140 då enligt myten?

Kram på er *åter in i jobbdimman*

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge