• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • kängu

Hej godingar!

Vill bara säga att jag är sååå ledsen för att du fick minus PB! TUSEN kramar!!!!!!!!!!!

Grattis till Parnassia! Härligt!

Tinga, usch, har inte nog saker drabbat er??? Hoppas att Puffen kryar på sig riktigt snabbt nu. Styrkekramar!

Kramar till er alla, nu ska jag ut en springrunda innan det blir mörkt (är du stolt över mig Tinga? )

• porchez

PB - gråter också över dina ord, du uttrycker dig så bra! Livet är så jäkla orättvist! fy vad arg man kan bli, att en någon som du, med all din kärlek inte kan få det du önskar mest!

Parnassia - stort Grattis! en liten tjej till tråden, hoppas allt är bra med er!

Magsjukor och annat tungt i tråden i dag, stor kram till er alla!

• porchez

och nu behöver jag hjälp/råd, jag tror jag har åkt på urinvägsinfektion! Har aldrig haft det tidigare, så det är vad jag har kommit fram till via google.

Har för mig att jag läst någon nyligen som haft det här inne? jag vaknade i natt och var kissnödig, gick på toa,men kände mig fortfarande lika kissnödig! gick upp på toa säkert 4ggr på bara ett par timmar. Det gör inte ont när jag kissar, bara obehagligt, som om det pirrar upp i hela urinröret! Jag har hört att det ska kännas som att kissa rakblad och det gör det inte!!! Det har även kommit lite blod! Har fortsatt hela dagen, men jag har försökt dricka jätte mycket under dagen, och det känns redan lite bättre!

Är det antibiotika som gäller vid urinvägsinfektion eller? Måste man iväg till läkare, eller kan man "bota" sig själv med tranbärsjuice och annan hälsokost, borde inte vara så allvarligt för att jag inte har ont??? eller?

sorry för jätte egoinlägg...

• snaily

Porchez
    Jag har urinvägsinfektion typ jämt och anser mig därmed vara nästintill expert
    Är det första gången du drabbats och du inte är helt bra imorgon så tycker jag du borde kontakta läkare - det kan vara bra att kolla ett urinprov och göra en bakterieodling, man ska akta sig så inte infektionen går upp i njurarna, det kan bli riktigt allvarligt har jag förstått fast aldrig varit med om det själv. Själv har jag ibland lyckats bota mig med mycket tranbärsjuice och Ipren, men oftast blir det bara tillfälligt bättre och det slutar med antibiotika i alla fall.

• Snorkfröken77

porchez - Ta dig till läkare så fort du kan! Enligt mina erfarenheter så kan det eskalera fort och då kan man inte ta sig till VC på egen hand (om man inte tycker det är ok att kissa på sig ) Det är bra om de kollar upp dig också som Snaily säger och att du får antibiotika så fort som möjligt. I mina värsta fall har jag suttit och bitit i en borste medan jag kissat rent blod, inte skoj...

• Telis

Liten, nej tyvärr inga i storlek M, dom fick nenne.

Hej kängu!

Nu har vi köpt ny kyl och frys, tack igen för alla råd! En sak som ingen sa, och som kanske är standard idag, men som jag kommer tycka är jättebra är att alla lådor i den nya frysen är genomskinliga! Det är dom inte i vår nuvarande frys och jag blir galen på att man ska behöva öppna alla lådor och hitta det man letar efter i den sista lådan man öppnar bara för att man har dåligt minne och inte minns var man har lagt det man letar efter.

• Telis

nenne, vad sa Nancy när ni hämtade hem henne?

Ja, hur gick det hos BM idag, snorkis?

• snaily

Telis
    Grattis till kyl- och frysköp! Hur mår du och Televinken?

• porchez

tack för era åsikter! får ta och ringa läkaren imorgon då
    Eftersom det inte gör ont känns det ju lite fånigt, men ni har rätt nånting står ju fel till så det är väl bästa att kolla upp på en gång... (behöver en spark där bak ibland)

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge