• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • passionsblomman

Mugglan, vilken dag är du på i cykeln då?

Jag slutade också med de förbannade stickorna. De kändes bara jobbiga. För mig var det ju sådan spridning på vilken dag som gav resultat också.

Tack för kramen förresten. Den behövs.

Nenne, smultron och lingonkart...

• muggles

PB: tänkte just fråga hur du mår idag. Tidigare har jag känt det som att jag har lite (med betoning på lite) kontroll med stickorna så det kändes bra. Men nu när det ändå inte ger resultat så känns det ju rätt meningslöst.

• muggles

PB: fick utslag på dag 15 (igår) så är på dag 16 nu. Tant om 9 dagar ca... Brukar få utslag på dag 14 och tant på dag 24 men enstaka variationer.

• passionsblomman

Jag tyckte det blev som en jobbig grej bara till sist att springa och pinka på de där, jag har u iofs inte heller lyckats då ÄL varit övervakat inför inseminationerna och inte nuheller verkar det...

Jag mår sådär får jag väl säga. Jag hade en rätt utmattande diskussion med min sambo inatt. Vårt förhållande känns rätt utsatt i alla förändringar vi gjort och dessutom hela den här processen-som ju pågått i massor av år nu.
    Just nu är jag skör som glas och skulle behöva så mycket närhet och att han orkade vara någon att luta sig mot. Men jag känner ofta att han är den ängsligaste av oss, så jag får liksom trösta honom för att han blir så ledsen och orolig när jag är ledsen...

bla bla, de flesta får väl prata igenom sin relation ibland. Vi har haft anledning att prata om rätt mycket av och till senaste tiden och det är ju skitjobbigt, men nödvändigt. Och på sätt och vis skönt ändå. Fast enh hel del gör ont som fan.

Hur som helst är jag rätt matt idag. trött och både i limbo med inget blod på pappret, men också i lite mellanrum mellan att ha öst ut en massa saker, pratat en massa, men int hunnit träffas igen efter det och känns på stämningen...

• viktualia

PB - tungt!!! *kram*

Parnassia hälsar och tackar för grattis. Hon mår över förväntan, dottern sover gott och de åker nog hem i eftermiddag om de får ok från läkarna.

• Lapinette

pb - låter jobbigt men skönt ändå att ni kan prata om det. Så mycket bättre än att bara gå omkring och försöka tiga ihjäl problem. Förstår känslan av att behöva någon att luta sig emot. Här är det jag som lutar ... maken står stadigt på marken men visst skulle nog han behöva få vara lite svajjig ibland.

Stickor har jag aldrig haft någon förkärlek för ... fast jag är ju ingen testmänniska överhuvudtaget. Sen är min mens rätt så regelbunden så min filosi har alltid varit att har man bara sex varannan dag den veckan då man har ÄL så sker det förr eller senare ... jooooo men visst dvs om man är "normal" så sker det förr eller senare.

• Lapinette

Jösses, åker de hem redan idag ... fast det kanske man brukar göra?!

• Tinga

Nu har ronden varit, och de är nästan helt säkra på att det är ett litet elakt virus Puff har fått i magen. (Alla tecken tyder på det, men provsvaren har inte kommit ännu.) Han behöver ytterligare lite dropp under dagen, så troligtvis blir det utskrivning först imorgon. Tydligen blir det ingen specialkost heller, utan så länge man tappar vätska är det vätskeersättning som gäller, och sen är det direkt på vanlig kost. Små barn kan tydligen bli konstiga i magen bara av att man byter kost, så för att minska den risken ger man vanlig mat direkt. Inget krångel med majsvälling eller annan "specialkost". Detta är tydligen Socialstyrelsens nya rekommendationer för alla magsjukedrabbade småbarn.

Nu ska jag dra iväg från jobbet till sjukhuset igen, och avlösa maken som ska jobba några timmar. Som tur är hämtar mormor Piff på dagis.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge