• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Liten med Mindre

PB - du har fått mig att snusa lite extra mycket idag. Ska försöka att komma ihåg att njuta när jag nu vunnit lotteriet...

Vickan - tror Trollet fått en "viktklubbskompis", lilleman tyckte han skulle öka 440 g förra veckan. 300g veckan innan... Matvrak!

• passionsblomman

Vickan, det där var väldigt snällt sagt och jag tar det somd en strösta av komplimanger!

Liten, ja för tusan-snusa allt du kan! Det går så fort över!

• viktualia

Liten - coolt att Grynet är med i Trollets klubb, inte bara genom att de delar förnamn! Hur mycket Trollet gått upp den senaste tiden är en hemlis ända tills nästa BVC-besök 12/4... men med tanke på hans glupska aptit så gissar jag att han fortsätter att lägga på sig!!

PB - jag snusade också lite extra när jag läste ditt utbrott. Just nu har Trollet somnat på min arm, med sin ena hand instucken under min t-shirtärm.... sötgubben! Tror att jag ska joina honom i en siesta.

• Ore

Parnassia: GRATTIS till dottern!!!

PB: Otroligt fint skrivet. Men visst är det inte rättvist, du har så mycket värme och kärlek att ge till ännu ett barn, och så ska det vara så svårt att få det barnet... KRAM!

Muggles och Tinga: Skönt att kräksjukan verkar ha gått över för era små

Vickan: Usch, mjölkstockning...

Noterar tacksamt tipsen mot mjölkstockning, för det känns som att jag åkt på något i den vägen själv. Inte så mycket feber, men ont... På väg att släppa dock.

Ego: Har fördjupat mig i abonnemangsfrågor - telefon, bredband och TV. Nu snurrar det nästan i huvudet... Har även försökt räkna ut totalkostnader för två år med olika alternativ, och liknande. Tröttsamt... Det värsta är att det är för mammas räkning, inte min och makens. Och hon ledsnade låååångt innan mig, och tycker att jag ska välja det som jag tycker är bäst.

Tror jag ska ge henne litet respit till ikväll, och sedan avkräva ett svar kring hur mycket hon ringer från fasta telefonen

• Ore

Izzie: Ett tag trodde jag att de skulle kunna hitta tillbaka till varandra, men det har jag slutat att tro... Det verkar finnas mycket irritation mellan dem, mer än vi barn någonsin anat. Och om det finns något positivt med det hela, så är det att jag inser värdet av att vara ärlig i ett förhållande. Både mot varanda och mot sig själv. HELA tiden. Man kan inte böja och bända för mycket med sin personlighet för att göra en annan person nöjd, kompromissa kan man göra i smått, men i längden inte i stora frågor...

Samtidigt så är det ganska skönt att mamma sagt att det framför allt är de senaste tio åren (dvs då jag varit vuxen) som hon tycker att pappa ändrat sig. Han startade eget företag, och blev "hårdare", enligt henne. Vet inte om jag utifrån mitt perspektiv håller med, men det är ju så hon upplever det i alla fall. Men det är ändå litet skönt att få veta att det inte börjat tidigare, och att de hållt ihop "för barnens skull". Mamma har ju sina fel och brister hon med, men jag tror att pappa ändå kunnat leva med dem ett bra tag till, om inte mamma blivit så bitter över att det inte blev någon flytt för dem...

• viktualia

Ore - jag har sådana där bröstvärmare som finns på apoteket och har haft dem hela dagen - funkar bra tycker jag! Men mammas värmedyna är hittills bäst. Lyckades massera bröstet som är värst drabbat när jag duschade imorse = det kändes att det gjorde nytta. Sen är det himla bra när Trollet äter, det känns att det underhåller systemet!

• passionsblomman

Vickan, är det sådana där i tyg med typ folie eller vad man ska säga på insidan? Sådana hade jag och jag hade dem JÄMT i början, i synnerhet om det skulle varas utomhus. Jag var skiträdd för stockning för syrran och mamma hade båda blivit rätt sjuka av det och haft så in i norden ont. Jag slapp undan med lindrig variant, mest bara begynnelse.
    Helt klart är ätandet en stor fördel!

• snaily

PB
    Satt också alldeles tårögd när jag läste ditt långa inlägg idag, trots mitt i stressig jobbdag. Skickar en massa varma kramar söderut din väg!

Krya på er, magsjuka barn och mjölkstockande mammor!

nennesjuttioåtta skrev 2010-04-06 10:36:18 följande:
    snailyjust detjag kände heller inte av det, lite snopet liksom. För man väntar och längtar och sen känns det ingen skillnad alls mot att vara ogravid, förutom att livet inte är nattsvart (man tror man lurat sig själv att man är gravid). Men helt plötsligt sitter man där med bröstvårtor som smultron istället för lingonkart. Klart du är på tjocken!!!
    Nenne
    Precis så känns det, som att jag bara lurar mig själv och omgivningen. Jag vill också ha smultron! *tjuvkikar ner - näpp, fortfarande lingonkart* Har alltid tänkt mig att jag vips skulle bli både tjock och illamående och i princip kunna känna sparkar typ dagen efter jag plussat... men så funkar det tydligen inte.

Hysteriskt mycket att göra på jobbet idag, kanske inte helt otippat första vardagen efter påskhelg... Degar i soffan nu
  • snaily

9400 inlägg och flera veckor kvar på tråden!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge