• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • snaily

Har besök av kompis med hund hela påskhelgen, mycket trevligt! Igår var vi ute på en superlång skidtur på ett stort och fint fjäll där vi var nästan ensamma i solen, hur härligt som helst! Idag var hennes hund lite trött så det blev en kortare skidtur, spenderade desto mer tid i solgropen på fjället. Typ tre timmar. Rätt så fräknig nu.

Igår var vi på påskmiddag på "gourmetrestaurangen" (du vet vilken, Koko) - supergott, och det var inte SÅ jobbigt att avstå från vinet faktiskt!

Däremot börjar jag känna mig lite bekymrad - jag borde vara i v 5+3 och har typ inga symptom! Lite lite öm i brösten, that's it! Haft lite molvärk i magen tidigare men tycker inte jag känner det längre. Och när är det meningen att man ska börja bli illamående egentligen? (Jo, jag vet att inte alla drabbas men jag har alltid inbillat mig att jag kommer vara en sån som får precis alla krämpor.) Nojar och är orolig för att Ynglet dött. 11 dagar kvar till VUL...
    Tog förresten ett till grav.test igår, ett Clearblue som gav ett väldigt starkt plus, alltid nåt...

• Snorkfröken77

Snaily - Jag tror jag började må illa i v 6, var glad så länge du slipper det! Det är klart Ynglet frodas och växer

PB - Jag tror bestämt du testade för tidigt!!! *kram*

• Snorkfröken77

EA - Trist med kortslutning, men skönt att det var makens "order" som orsakade det Är du på g med körkortet nu igen? För visst hade du uppkörningen kvar?

• Snorkfröken77

Nu ska jag lägga mig en stund på sängen och vila, var bara tvungen att rensa i min stora rabatt när det var så härligt ute, sitta på huk någon längre stund var ingen bra idé känner jag nu *aj*

• viktualia

Fru E - tjaaa det är ju min mammas hobbydiagnos som säger att det är chokladen... ingen riktig diagnos. Och jag blir lite matt på hennes kommentarer... så fort Trollet skriker/har eksem osv så är det fel på mig som orsakat nåt dåligt i bröstmjölken... kanske sant men sådant kan nog påpekas på olika sätt.. Men men.. min kära mamma går det att prata med, så det gäller bara att jag är tillräckligt lugn så brukar hon och jag reda ut det mesta....

Tinga - jobbigt med stackars Puff!!! *stödkramar*

Ego - har varit hos min kompis som har en son som är väldigt förtidigt född. han är numera två år och hmm.... det var nog en missriktad present han fick av oss.. undrar om/när han förstår sig på den där boken... gaaaa ångest... usch... Det är så svårt att veta hur man ska prata om att han inte verkar vara ett vanligt barn utan ligger efter och som jag gissar inte heller kommer att komma ikapp...

• Telis

PB, ååååh, så himla himla tråkigt och jobbigt med minus! Stora kramar till dig!

• Telis

Parnassia, stort LYCKA TILL, hoppas att det går superbra när det nu blir!! (Om du nu inte råkar vara färdig redan. )

• Telis

snaily, alla får inte en massa symptom. Både jag och nenne har varit lyckligt förskonade från sånt (med undantag för nennes foglossning men den kom ju långt senare). Jag hade inte ont i brösten och kräktes aldrig, däremot mådde jag lite, lite illa på det där obestämbara sättet när ingen mat smakade och bara tanken på mat var äcklig. Men det var först i vecka 7 till 9.

• Telis

Nu snöar det i Stockholm igen så att det är alldeles vitt ute. Det här måste ju vara den galnaste vintern någonsin.

• MSW

Parnassia: Glömde juh säga lycka till!!

Snaily: Jag mådde inte illa förrän typ v10.. Och ont i brösten hade jag, men vet inte om det började precis efter att jag testat... Sen är det juh så att man påverkas olika mycket av hormoner!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge