• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • fru AM

Eller så har han svalt en visselpipa som satt sig på tvären ... Det är de två alternativen

• BrudSommar2006

Hm, ja det är ett knepigt val, kan ju vara en svald visselpipa förstås. Har ni många sådana som ligger och skräpar lätt tillgängliga hemma?

• fru AM

Nja - vi hade en, men den kan jag inte hitta ...

BrudSommar2006 skrev 2010-04-02 20:20:36 följande:
    Hm, ja det är ett knepigt val, kan ju vara en svald visselpipa förstås. Har ni många sådana som ligger och skräpar lätt tillgängliga hemma?
  • Lapinette

Sover alla? Sjalv vaknade jag av en liten pratglad kille som kom in imorse och skulle visa oss sina djur. Aaaaah, vill ocksa ha en liten!

• Ore

Nix, sover inte

Lappis: Höll på att fixa en bebis till dig igår, svägerskans son var nästan gratis ett tag...

Men men, förhoppningsvis så gör köerna ett jätteskutt, så att ni snart får ert lilla barn när ni väl är utredda Hoppas!!!

AM: Eftersom jag aldrig lärt mig att vissla, är jag djupt imponerad över att Hektor kan det så tidigt

PB: *fortsätter hålla tummarna stenhårt*

• Ore

Nu - en sväng upp till huset! Ska även ta med vagnen och gå en promenad i de kommande hemtrakterna

• viktualia

pling!

åter från lite konstrunda och sedan medhavd lunch vid havet - ljuvligt väder!!!!

enda smolket i bägaren är att Trollet fått eksem och min mamma gissar att det beror på chokladen som jag har satt i mig...hm... himla trist! så jag försöker ta mig samman och begränsa påskgodisätandet... svårt!!!

Glad Påsk på er!!

• Snorkfröken77

Glad Påsk på er! Jag tyckte jag saknade några stycken av er på Blåkulla i torsdags? Eller gömde ni er bara?

Nenne - Inte kul med trassel i rören du har min fulla sympati! Loppfröna fungerar kolockrent för mig om jag kommer ihåg att ta dem varje dag.

Vänner - Oj vilken berättelse! Fick mig att undra vad jag gett mig in på...men är alltid lika imponerad över att ni alla lyckas fixa det så bra, ni är sådana bra förebilder

AM - Jag är intresserad av klänningarna, betalar gärna för dem samt porto! Inboxa mig vad du vill ha för dem och vilket konto om du vill bli av med dem. Känner på mig att jag kommer älska ha klänning om en så där två månader...

PB - Tummarna hålls hårt här med! *kram*

Här har det äntligen vänt förresten, har forfarande eksem och huvudvärk var och varannan dag men illamåendet verkar ha gett sig samt att jag kan äta nästan allt igen, känns ljuvligt. Har ätit godis hela veckan för att kompensera 4 månader utan

• Tinga

Mrs B ? grattis till jobb! Även om det är ett vik så är det ju ändå sex veckor med fast inkomst.

BS ? usch, har ni också råkat ut för magsjuka.

Vänner ? såklart att jag orkade läsa hela din förlossningsberättelse. Intressant läsning, och skönt att höra att det på det hela taget kändes som en OK förlossning för dig, åtminstone till slut, efteråt, när du pratat med barnmorskan. Tack för att du delade med dig!

PB - *drar ett streck för ännu en blödningsfri dag* Trist med bråk med sambon, men skönt att ni är på rätt köl igen.

Snorkis ? passa på att njuta av de 100 lyckliga dagarna, som den andra trimestern ibland kallas. Skönt att du mår bra nu.

Här hade vi planerat för stor påskmiddag imorgon, med 15 gäster, men Puff har åkt på kräksjuka, så vi fick ställa in. Trist när man har förberett och ställt in sig på något, men allra värst är det förstås för Puff, som har haft en jättejobbig dag. Hans aptit har det inte varit något fel på, men varje gång vi försökt ge honom en normal mängd välling har magen slagit bakut och så har det blivit nya kräkningar och diarré. Frampå eftermiddagen fick vi stålsätta oss och bara ge pyttesmå mängder i taget, och nu verkar det gå åt rätt håll. Men fatta vad svårt det är att inte ge sitt barn mat när det skriker efter det, med tanke på vår historia. Nu hoppas vi iallafall att det har vänt, så att natten blir lugn och Puff vaknar lite gladare och piggare imorgon.

• Tinga

Om ett par veckor ska vi ha en barnfri helg, så nu ska jag kolla upp lite grejer, så att vi kan bestämma oss för vad vi ska hitta på.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge