• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • BrudSommar2006

Vänner, oj vilken imponerande berättelse, att du kommer ihåg så detaljerat! Själv hade jag turen att allt gick så fort den här gången så jag slapp det mesta eländet med värkar och lustgas som inte går att tajma men jag minns det väl från första gången.

De enda som blev sjuka var jag och mamma som tur var, otur för oss.

PB, trist att bli osams. Varje dag utan blod är i varje fall en bra dag!

• Mrs  B

Glad Påsk igen!!!!!!!!!!!!

Vänner
    Har läst hela förlossnings berättelsen jag med, bra jobbat!!!!!
    Hoppas att det blir bättre med allt annat också snart!

Liten
    Jag har någon amningstopp här hemma som jag inte använt särskilt mycket om du är intresserad????

PB
    Krya på er!!!!! Magsjuka är inget vidare.....
    Annars ruva på!!
    Håller tummarna!

Här är en till som bråkade med maken igår om den här kompis promenaden som ska ske i skogen i x antal timmar utan barn på söndag.
    För det första har vi ingen barnvakt, (vill inte fråga mina föräldrar för 100:ande gången, de behöver också ledigt), sen är det min allergi som har börjat och så är jag inte förtjust i att göra de naturliga behoven ute i skogen (jag är kanske löjlig men så är det...)
    Maken förstod inte alls mina argument utan tyckte jag mest var löjlig och ansåg att jag bara ville slippa undan för att vi skulle gå så långt (dvs motionera med mat och dryck).....

Summan av det hela blir att han åker på hockey istället och jag blir hemma själv med barnen lördag och söndag.
    Vet inte om det var en bättre lösning men men....
    Vi är vänner igen så det är ju bra!
    Men skogen i flera timmar är inte ett alternativ för mig under våren och sommaren.

Nu väntar en dusch och sen påskfirande med makens syster och familj!

• Vännerfan

Och du PB förresten, Här pratar vi alltid väldigt sansat och lyssnar på varandra och förstår varann. I synnerhet när jag är nyförlöst och har hormonerna utanpå kroppen. NOT!!! Bara så du vet! Kram!

• viktualia

Vänner - kan bebisar bli åksjuka?!? hade inte ens tänkt den tanken.... de har väl inget balanssinne?! eller? hmmm.. har jag missat något igen? Själv har jag ju alltid varit åksjuk.. men att Trollet skulle kunna må illa *kliar mig i skallen*

MrsB - hoppas verkligen att ert påskfirande blir trevligt efter allt krångel!!

• fru AM

Vickan - åksjuka småbebisar har jag aldrig hört talas om. De skriker och kräks ju lite hursomhelst i den åldern så det är väl svårt att säga i o f s. Livia blev åksjuk ganska exakt när hon var 14 månader. Alltså i princip när hon hade börjat krypa/stå/nästan gå och därmed hålla balansen ...

• Lapinette

Tittar in lite snabbt fran svarmors dator dar alla tangenter sitter pa fel stalle. Sa inga langa inlagg fran mig. Ville bara se hur det gar for pb ... och fortsatter halla tummarna.

Forresten, traffade en smyglasare igar ... Frejis, pa sats. Hon ska borja jobba nu i april.

• passionsblomman

Gulle dej!

Snart har dag 26 gått.... *kniper ihop ögonen hårt hårt*

Lapinette skrev 2010-04-02 18:52:05 följande:
    Tittar in lite snabbt fran svarmors dator dar alla tangenter sitter pa fel stalle. Sa inga langa inlagg fran mig. Ville bara se hur det gar for pb ... och fortsatter halla tummarna.Forresten, traffade en smyglasare igar ... Frejis, pa sats. Hon ska borja jobba nu i april.
  • Lapinette

pb - det har gar ju finfint!

Sjalv har jag precis varit pa restaurang med sma stolar atit latsas mat samt har blivit serverade av en hoppandes servitor. Har aven suttit och sett Nemo pa franska. Vi kommer definitvt fa var dos av barn den har helgen.

• fru AM

Undrar om det är normalt att 11-månadersbebisar kan vissla?

• BrudSommar2006

AM, förmodligen har ni ett litet geni hemma!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge