• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Telis

nenne, skönt att det inte var något värre!! Har det löst sig om man säger så, he he?

Vickan, jag blev så jädrans trött på Telias reklam-mms att jag mejlade och bad att få slippa. Jag fick till svar att det inte gick att undanta bara en person från reklam-mmsen men jag tjatade och tjatade och till slut gick det, nu får jag inga såna längre.

Vickan igen, Televinken har bajsat grönt i minst en månad nu och det ska vara fullt normalt enligt min BVC-tant. Säger din något annat?

Ore, nej det var nog inget fel på vågen utan jag tror att BVC-tanten snubblade på sifforna. Jag har för mig att vågen stod på 5520 men hon skrev upp 5220 i datorn. Det måste ha gått till så för enligt hennes siffor skulle Televinken ha vägt 5100, 5200 och nu 5900 de senaste fyra veckorna men det låter ju mer rimligt att hon skrev fel och att han faktiskt vägt 5100, 5500 och nu 5900. Jaja, strunt samma, han mår bra och är rund och gla så ni hade helt rätt hela tiden - man ska strunta i BVCs kurvor.

Tack igen för input om kyl/frys! Bra handtag, heltäckande plåt på baksidan, automatisk avfrostning och inte för mycket specialgrejer men kanske en flaskhylla till vitviner är noterat!

koko, vi har två kombinerade kyl/frysar nu och jag hatar det. Jag vill ha en av varje.

Mrs B, skönt att det ordnade sig med påskfirandet!

AM, tack för påminnelsen! Jag hade helt glömt bort att det kan komma påskkärringar och ringa på nu när man bor i hus. Det borde jag inte ha glömt dock för bara senaste månaden har det kommit tre elbolag, Jehovas vittnen, fiskbilen och två koreanska studenter som ville prata om Gud (tror jag) och ringt på.

AM igen, lycka till med påskfirande och stugtitt! Ni brukar ju låta lite stressade innan era fester men dom blir ju alltid lyckade så det blir det nog den här gången också.

AM igen, har jag berättat att jag mötte din man på stan strax före jul? Du hade skrivit i tråden samma dag att du var jättestressad och att ni låg efter med julfixandet hemma så jag frågade honom om det var svettigt men han sa att det var så lugnt så. Känns som om det är ganska vanligt att kvinnorna stressar med sånt och karlarna tycker att det inte är så noga.

Klart jag ger påskägg till min man! Ett jättestort så det räcker till mig med. Han brukar få leta efter det också, klart att man måste ha påskäggsjakt.

• viktualia

Telis - barnläkaren som jag träffade senast Trollet var på BVC lät i och för sig inte särskilt upprörd när jag sa att han bajsat grön (vilket då hade skett kanske tre gånger). Och sen dess (en dryg vecka sedan) har jag bara konsulterat tråden.. det var maken som började oroa sig och googlade. Lite lugnare blev jag när Vänner skrev att hon kände igen fenomenet och ännu lugnare blir jag nu när du säger samma sak. *djupt andetag*

Kombi kyl och frys - japp vi har också två sådana. Den som står i källarn hade gärna fått vara hel frys istället, hur ofta behöver man extra kyl?!? Framförallt när man som vi har matkällare?!?

• BrudSommar2006

Hej hopp, här har man legat magsjuk. Det var lika roligt att amma och springa och kräkas den här gången som jag mindes det från när Iris var liten. Mamma försökte i alla fall ta Astrid så mycket som möjligt men hon ville ju inte ta flaskan. Som tur var sov hon bra på natten när det var som värst.

Ligger rejält efter här i tråden men Parnassia - hur är det möjligt att kunna så mycket om ogräs!

• BrudSommar2006

Lapinette, tjoho att det verkar börja hända saker!

• BrudSommar2006

EA, hinner det hända så mycket i er trädgård på ett par veckor alltså, hemma är allt täckt i snö fortfarande.

Nackdelen med delad kyl och frys är väl att man måste köpa allt nytt om en går sönder.

• BrudSommar2006

Vi hade ett liggande flaskställ i vår förra kyl och jag saknar det verkligen nu!

Fast ägghållare kan man ju vara utan...

Har varit och skaffat storlek 68 till Astrid idag, 62 börjar bli för kort i ärmarna. Tänk vad de växer!

• Parnassia

BS - alla har vi våra specialiteter! Och en av mina råkar handla om sånt som växer ute, speciellt de vilda sakerna.

Hoppas du är piggare nu!

Här i huset ska vi påskpyssla lite nu, i em ska E gå påskkärring och vi ska fixa lite teckningar med "vattenfärg på tummen - kycklingar" som hon kan dela ut.

• nennesjuttioåtta

i lägenheten hade vi en stor kyl och en stor frys bredvid varandra. Så himla bra! Nu har vi en delad och det är så trångt i kylen. Och så det där med handtagsskithögsrövhålet.Vi har däremot oplockat ur flaskstället, en vinflaska kan ju ligga ner ändå, även om den tar upp mer plats då. Vi har en stor frysbox i källaren också som gapar nästan tom, men vi har köpt en kvarts ko som borde komma när som helst.

Telis
    japp, proppen gick liksom ur.

Äggjakt, låter skoj. Hemma har vi haft det en gång, det tyckte mamma var kul men sen glömde hon bort det. Ja goch P har däremot förlitat oss på Ps mamma när vi varit där. Dock brukar det vara äckligt godis men man måste ju ta upp det har jag lärt mig.

BS
    skräp med magsjuka!

PB
    vill bara tillägga att jag testade plus första IVFen på TD, men då hade jag blött i 5 dagar så är det missfall så ska nog plusset visa sig ändå vid TD. Men här ska inte blödas något!!! Klok läkare förresten!

• nennesjuttioåtta

Parnassia
    hur hottar man upp en skral stackars nyponbuske? Den står där jorden är så mager och ser verkligen inte rolig ut. Klippte en av de andra nyponbuskarna som växer där mossan trivs som bäst och den växte på som satan och blev nästan 3 meter hög på vissa spjånglar som stack iväg. Men de måste man väl ta ner igen annars kommer väl någon Prick att klättra upp där och sno bönor av en jätte. Eller hur var det nu...

• Lapinette

Kanske blir det påskäggsjakts för barnen på lördag-söndag? Vi hade det förra året i Strasbourg men i år firar vi hemma hos svärmor ... och där är det faktiskt ändå bättre (hon bor i villa).

Har skickat maken tre hus som han nu sitter och väljer mellan .

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge