• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • nennesjuttioåtta

f ö var jag till en doktor igår för jag hade så ont i magen men det var inget mer spännande än förmodligen stopp i rören (trots att jag sköter magen varje dag). Så jag kan knappt tänka mig hur ont det gjorde för snorkis!

• Parnassia

God morgon!!
    Gött med "fredag" tycker vi även här i Casa P.
    Men idag är jag mer sliten än vanligt, vaknade halv 5 när E kom upp och behövde kissa och har inte sovit sen dess typ, borde gått upp, man blir ju bara frustrerad när man ligger och vrider och vänder på sig. Till råga på det kom lite molvärk och det gör mig numera superklarvaken.

Men det som är bra i den här soppan är ju att E kom upp och sa till om att få gå och kissa. En veckan utan nattblöja nu och inte ett blött lakan så långt ögat når. Minst två veckor utan nattnapp också (hon tar den typ en timme på morgonen när hon ligger i vår säng och morgonmyser bara). Gött!

• Parnassia

Lappis - Härligt med inbokat soc-möte!! Ett supersteg i rätt riktning ju!
    Ang makens språk, är det nåt som kan sätta stopp för proceduren om det skulle vilja sig riktigt illa? Vilket Gud förbjude.

Jag blir lite nyfiken på det där med språket... Vad pratar ni hemma med varann? Pratar du svenska och han franska? Eller kör ni engelska?

Nenne och PB - hoppas era magar är gladare idag. Magkrångel är hemskt ju!

• Lapinette

Parnassia - vi har ett gemensamt språk som inte är någons dvs engelska. Sen vet jag att det är slött av oss att inte prata svenska och även franska för den delen. Vi säger att nu ska vi göra det .. och så flyter vi in på engelskan igen. Språket borde inte vara något hinder utan då har de förmodligen även hakat upp sig på något annat också.

• Mrs  B

Glad Påsk!!!!

Har precis lämnat ner Max till dagis för lite påskfest men har Malte hemma för febern kommer och går och han hostar/rosslar som en "pigg 90-åring" (eller vad man nu brukar säga......
    Fick igår tacka nej till jobb igen eftersom maken hade saker som han var tvungen att göra idag.

Lappis
    Härligt att det börjar hända saker!!!!

Sweet o Tinga o September
    Här finns en till liten gnällig pojke, som får sina utbrott lite då och då. Och Max var likadan när han var i den åldern.....

• Ore

Läser ikapp och pausar litet för att skriva...

Jättefina namn både på Grynet och på Vänners lillprins! (Vi hade också det namnet på vår lista, Vänner, men valde bort det eftersom makens bror har ett väldigt snarlikt namn...)

Efternamn var en lätt fråga för oss också. Alldeles jättonödigt att maken skulle ta mitt och ha exakt samma, ganska ovanliga, namn som min kusin. De är jämnåriga och bor i samma yttepyttehåla... Näää... Så när jag väl funderat klart på om jag ville ha dubbelnamn eller inte, så var det besämt

Läser också Parnassias häcktips med intresse, kommer nog börja med projekt trädgård i sommar. Ritningarna dök upp i veckan, men jag har bara hunnit titta på dem litet snabbt. Men det verkar som att trädgårdsarkitekten verkligen har tänkt på att trädgården ska vara intressant året om - me like!

Apropå hus, så bestämde jag och maken att vi inte skulle säga upp lägenheten nu, utan vänta till nästa månad. Vilket ändå innebär att vi räknar med att ha flyttat om fyra månader. Med tanke på vilket långdraget projekt husbyggandet har varit, så känns fyra månader som ganska kort tid

Nog med egodravel...

MSW: Hoppas värdena har tagit sig ännu mer till nästa provtagning!

Mugglan: Motorväg fram för simmarna låter bra, hoppas att det får effekt! Eller ja, det vet jag ju att det inte har egentligen. Men ändå...

PB: Ruva extra duktigt nu på ditt lilla påskägg

• viktualia

Parnassia - tack för påskmailet! E är verkligen strålande söt!

Inatt kom det ett sms nån gång strax efter midnatt... vid nästa nattamning var jag tvungen att gå och kolla om det var från dig Parnassia.. men det var puckade Telia som skickar reklamMMS mitt i natten... trist...

... här i casa V har vi haft en komisk morgon. Jag hade råkat stänga av makens väckarklocka så det var Trollet som såg till att vi vaknade och att maken kom iväg till jobbet.. fniss fniss.. en timme senare än planerat dock...

.. annars ägnar jag mig just nu åt att amma och läsa årets upplaga av tidningarnas aprilskämt...

och håller helt med om att det är fredagskänsla!!

• Ore

Vickan: Kan tänka mig att det var litet småjobbigt att rodda Trollet ensam på en tur till jobbet. Jag var på jobbet med lillkillen när han var 4,5 vecka, men jag har inte lika långt att åka som du Och jag hade inget lönesamtal inbokat samtidigt, utan kunde bara vara social...

Telis: Härligt att Televinkens vikt var bra! Dåligt kalibrerad våg förra gången? Märkligt iaf...

Kyl och frys: Vi köpte Huskvarna. Jag ville inte ha ismaskiner och kolsyreapparater på, eftersom jag tyckte det var stor risk för krångel, och de stjäl en hel del innerutrymme från skåpet. Efter att ha haft ett "vipp"-handtag som jag gjort sönder på kylen i lägenheten så skulle det vara rejäla fasta handtag på dörrarna - det var nog det viktigaste för mig...

• nennesjuttioåtta

vet inte vad vi har för kyl/frys, den stod här när vi flyttade in och funkar. Men den har ett handtag som går liksom vågrätt över hela kylluckan (frysen är underst) och det där jävla plasthelvetet lossnar om man är för övrigt och så gör man illa sig. Vad är det för fel på ett vanligt handtag!??! -[ Det där har vi stört oss på sen vi flyttade in och sen när vi ska göra om köket när som helst typ 2020 så åker den ut! Och då ska vi ha en stoooor kyl som vi hade i lägenheten. Så kolla för fan hur handtagen är och om de kan lossna, börja glappa etc.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge