• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Fru E

Telis-vad bra att du frågar om kyl och frys nu när vi ska köpa nytt till huset med. Tittade lite på Vickans favorit sida men är en hel djungel tycker jag. Vi funderar på en kyl och frys som sitter ihop, dvs inte en och en eftersom vi har lite liten plats i köket. En extra frys kan man alltid ha i garaget.

• MSW

Pb: Hoho? Hur är läget idag? Känner du dig mer eller mindre knäpp?

Telis: Vad skönt att han är tillbaka på kurvan! Och mysigt med solskens-bäbis! Var det kan hända utvecklingsperiod som gjorde att grät så mycket? Har inga tips på vad man ska tänka på när det gäller kylskåp..

• MSW

Åh Fru E! Avundsjuk på planeringen för huset! Vill också ha sådana problem! Hur var det nu, när får ni tillträde? Och hur gör ni mer det ni bor i nu, med försäljning och så..?

• Fru E

MSW-vi har tillträde 29 juni men flyttar antagligen in i mitten av juli. Vi väntar några veckor till med att sälja vårt så hinner trädgården komma igång och bli fin

Imorgon är det målning av vardagsrum och allmän tillfixning.
    Vi får se om vi kan göra köket innan vi flyttar in men det hade löst en hel del iom att det är svårt att lägga golv om man inte har rätt stommar till köket osv....men det är en pengafråga.

• passionsblomman

MSW, här är jag! Jag är ganska darrig idag för min mage gör uppror. Jag fick rusa upp och sätta mig på dass vid 04.30 ca inatt och satt där tills jag domnat från midjann och ner typ...
    och magen bubblar och låter fortfarande så jag vågar inte gå ut. Min son är arg, för han vill att vi ska gå och köpa fika, men man vill ju inte gärna skita ner sig mitt på byn...

Annars får det darra bäst det vill, bara det inte kommer blod...

Jag satt på dass och tänkte på Lappis nyss... haha! Jo, för jag funderade på just det där att må bättre än på länge och inte vilja ramla ur den harmonin. För konstigt nog är det så det känts för mig sedan vi väl kom igång med IVF-fäörsöket. Nu har jag känt mig glad, harmonisk och mer som mig själv än på väldigt länge. Och därför känns det ju för jäkla nervöst att risken är överhängande att en stackars blodfläck i trosan ska förstöra alltihop.

Jag har FULL förståelse för att du inte vill rubba dina cirklar nu. Och din make verkar vara en hyvens kille med hjärtat på rätt ställe dessutom.

• Lapinette

pg - kram till dig och trist med magproblemet! Härligt att du tänker på mig när du sitter på toa .

Själv sitter jag åter på min kontorsstol, full i mage och dimmig i hjärnan då min arbetsplats och chef hade köpt min favvo Sancerre till lunchen.

• Lapinette

Fru E - kul med huset! Själv har jag printat ut en plan på ett hus och suttit och ritat hur man skulle kunna ändra övervåningen med två enorma sovrum till tre. Undrar om jag alltid kommer att titta på hus ... eller om det kommer att gå över en dag?!

• muggles

Telis: här kommer lite alliteration: "frostfri frys" Underbart! (Fast alla frysar kanske är frostfria nu för tiden?) Annars har jag inga tips. Vi har haft Electrolux vitvaror och de funkar bra...

MSW: vad läskigt med dina värden, hoppas att det bara var en tillfällig dipp!

• Lapinette

Jösses ... såg nu att pb har blivit pg!!!

Tror vi har Siemens i rubb och stubb hemma och vi är nöjda fast det inte var vi som gjorde valet.

• passionsblomman

Lappis, ja är det inte rörande...

Överhuvudtaget tycker jag att jag har med mig er i tråden typ överallt. I väntrummet på CvL när jag hittade "ditt" hus tex. Såg du det? Att jag hittade den annonsen och priset?

Lapinette skrev 2010-03-31 14:23:38 följande:
    pg - kram till dig och trist med magproblemet! Härligt att du tänker på mig när du sitter på toa .
Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge