• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

Vickan - hon har flyttat utanför stan nu och har fått hjälp både av vänner och familj. Fast pappan finns på andra sidan jordklotet.

Min mamma tyckte det var enklare med ett namn på dörren hemma ... istället för tre . Själv har det känts ok eftersom det är min familj och min mamma och bror heter det fortfarande men jag har alltid sagt att den dagen jag gifter mig så blir det ajöss.

• Lapinette

Och så fann jag ju en karl med ett ganska bra efternamn .

• viktualia
    Lapinette skrev 2010-03-31 12:03:05 följande:
    Och så fann jag ju en karl med ett ganska bra efternamn .
    Verkligen!! Det gjorde inte jag *ler*
  • Lapinette

Shit, vad jag är hungrig! Vi ska ha påsklunch 12.30 så jag måste klara mig ett tag till men jag kan omöjligt koncentrera mig när jag är vrålhungrig.

• Tinga

Och jag sitter här med lunchkoma, efter en ovanligt god och välkryddad pastarätt till lunch.

• Lapinette

Tinga - säg inte så! Gah, kan de inte säga att lunchen är klar snart. Det brukar innebära gravad lax, dillstuvad potatis, goda ostar, gott vin och så lite choklad efteråt. Har även sett påskbuketter som står i hallen ... trist bara att vi åker på fredag morgon och inte hinner njuta av blommorna.

• Lapinette

Förra året åkte vi förbi min mamma på vägen till Skavsta och lämnade buketten ... vet inte om hon skulle uppskatta att vi kvistar förbi på fredag morgon typ vid 6.30-tiden .

• viktualia

Lappis - ni kan väl hänga buketten på ytterdörren?!? F ö vill jag också ha påsklunch... *lommar ut i köket och värmer en matlåda*

• MSW

Ah, sådär har jag nog grejat klart med csn och försäkringskassan för den här gången! Ska bara begära och anmäla föräldrapenning också, men det får bli ihop med maken!

Idag kom brev från min läkare, kortversion: "trombocyterna sjunkit, om du inte blöder finns ingen orsak till behandling, nya prover om en månad, hör av dig om du börjar blöda, har skickat remiss för UL för att utesluta att det finns bimjältar"
    Får inte direkt några positiva vibbar av brevet, så det känns lite lagom jobbigt, men försöker att inte tänka på det, inget att göra iaf.. Vet inte vad som känns värst dock, att det verkar dåligt eller att det kan finnas bimjältar som jag antar att man isf vill plocka bort!

Parnassia: Jag läste också hela vägen!

Hattis och Mugglan: så kan jag också tänka på sätt och vis, fast vi inte ens har börjat försöka.. Försöker tex fundera på när det skulle passa bäst med skolan, och hur vi ska berätta "nästa gång".. osv osv

• Telis

Parnassia, jag orkade inte läsa allt för jag är grymt ointresserad av växtskötsel men jag är verkligen djupt imponerad!

MSW, bra att värdet gått upp lite iallafall. Hoppas att dom får någon ordning på det där snart!

Vi har varit på BVC och jag är övertygad om att BVC-tanten skrev upp fel vikt förra gången när hon sa att T dippat och behövde äta mer. Han är tillbaka på sin kurva igen och är rund och go utan att vi fått i honom mer mat.

Lilla T har för övrigt varit ett litet solsken ända sen i torsdags när han skrek i fyra timmar. Han bara ler, gosar, äter och sover. Då är det verkligen ljuvligt att vara mamma och mammaledig.

Är det någon som köpt kyl och frys nyligen och har tips på vad man ska tänka på förutom energiklass, färg, storlek och sånt?

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge