PB ? jag tänker ofta i de banorna, att vad häftigt det kommer att kännas när Piff & Puff klämmer en hel pizza var.
Vi skojar ibland om hur roligt det kommer att bli att berätta då om när han ?åt? sitt livs första mål och fick hela 1 ml.
Muggles ? fastare puréer skulle defintivt kunna vara ett alternativ, men det stora problemet är inte att maten trillar av från skeden på väg till munnen, utan att Piff inte är särskilt intresserad av att föra in skeden i munnen.
För tillfället känns det helt hopplöst, för det kvittar vad vi serverar honom, för ska han äta själv stoppar han inte in skeden i munnen och försöker vi så kniper han bara ihop munnen och vänder bort huvudet.
Jag fattar inte vad som ska till för att få honom att äta!
Antingen serverar vi honom bitar, som han faktiskt stoppar in i munnen, men inte sväljer eller så serverar vi puré och då kommer den i princip inte in i munnen, men om man skulle råka lyckas så sväljer han den lätt. Vad ska vi välja liksom; inte svälja eller inte öppna munnen?
Det var ju bra att undersökningen inte gjorde ont och att det visade sig vara fritt blås för simmarna att ta sig fram. Vad är nu nästa steg?
Nenne ? det där var ingen dålig meny! Förstår att ni blev nöjda med er helg.
Du får förresten komma hit och greja i vår trädgård precis när du vill ? det är en del att göra innan vi kan rulla ut den nya gräsmattan.
BS & Cicci ? jag måste verkligen försvara dagispersonalen här, för de är verkligen engagerade i Piff & Puffs matproblem. Särskilt en av dem har verkligen tagit uppgiften på allvar. Hon har massor av idéer och tankar kring hur de ska kunna lockas att äta, och har tagit flera egna (bra) initiativ. Problemet är att hon tycker att de ser framgångar hos Piff, vilket de ju gör eftersom han nu åtminstone stoppar in mat i munnen för det gjorde han inte när han precis börjat på dagis, men jag, liksom logopeden, är tveksam till om han verkligen sväljer något. Han gör ju inte det hemma åtminstone. Under helgen var maken och jag övertygade om att puré är den rätta vägen, men om ni läst mitt svar till Muggles ovan så inser ni ju att jag just nu tycker att det känns som att det kvittar hur vi gör.
Koko ? jag tyckte absolut inte att din kommentar om att låta Piff äta själv var dum; hellre övertydlig än otydlig.
Dessutom vet jag att alla råd här är välmenta, så jag skulle inte ta illa upp oavsett vad ni skriver.
Vänner ? ojdå, det låter jobbigt med två sjuka vuxna samtidigt som man har en nyfödd och en pigg treåring.
Hoppas att ni snart kryat på er.
Skönt att det iallafall går framåt med foglossningen. Även om man såklart vill bli helt fri ifrån det och kunna röra på sig som vanligt måste ju det viktigaste vara att få vardagen att fungera, som t ex att kunna gå inomhus utan kryckor. Hoppas att det fortsätter i den här takten! Kram! Vilket fint namn Lillprinsen fått, förresten.
September ? grattis till det lilla livet! Vad skönt att allt såg bra ut.
Vickan ? haha, det blev lite roligt när man läste ditt senaste inlägg, för först skrev du att Trollet skrek för mycket för att du skulle känna dig bekväm och sen skrev du att du skulle tillbaka till jobbet först 1:e novemer, och då tänkte jag på besök, inte för att arbeta, för att besöket idag blev lite jobbigt.
Liten ? skickar en antihormonmonster-kram!