• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • FruCicci

MrsB, skönt att din gubbe tar tag i påskfirande...
    Ska du till Växjö?

nenne, vad härligt med sparkar! Det var verkligen tidigt! jag kände inte utanpå förrän i vecka 24...

PB, du är så rolig i det du skriver och så bra! Faktsikt
    Jag diggar dig!
    OCH jag har varit förlovad med min man i 9 år den 9e april, så det är ett bra datum och jag hade nog inte testat innan dess

BS, gött med en cykel till Iris, nu får hon trampa loss på Öland! Det är bra motion för lilla fröken med Den var rosa va?

Koko, så härligt att lillebror är så glad o go och har utvecklats, det är ju super när de tar ett rejält kliv så där!

Snaily, plus idag igen! Weeee.OCH den där helgen koko har haft är det nog fler som vill ha Oj oj oj..... låter som rena rama semestern! .... för KOKOd då

MSW, hoppas dina prover blir normala! Man orkar ju inte plugga med 9!

• FruCicci

Tinga, fy för 6 månaders burkar igen... det kan ju verkligen inte vara roligt för någon. Och som någon sa, att det är ju så klart så att dagis fröknarna vill ha det annorliunda, för de ser ju problem med matning av purér... hoppas ni kommer till en bra lösning med både logopeden och dagispersonalen.
    Idag gjorde jag det du gjorde igår, städad hela "huset"... var helt slut sedan. Jag är så pedantisk, så jag det är som jävulen sitter på axeln och smiskar mig på ryggen och säger att där på listerna får du inte glömma....osvosv, så jag gör det alltid så dumdristigt noga....
    Sen idag hade jag med en galning till kompis till Victor hem, det kändes som allt var förgäves när den gobiten drog in med sin skitiga overall och grusiga gummistövlar, men men det kunde jag ju räknat ut....

Snart börjar mina favvo show, den skulle de haft på DVD PB, Hollywood fruar! jag tycker det är skitskoj

I morgon ska jag packa sen drar vi till Blekinge för att fira påsk!

• FruCicci

Nenne, menyn var ju helt fantastisk... skulle ju inte suttit fel med något av det idag, då vi åt köttkorv och mos....
    Jag ska spara det där! Härligt om man kan lyckas bjuda ngn på det...

• _koko_

tinga - Hoppas du inte tyckte jag var dum och påpekade det uppenbara? Man känner sig själv bäst, och det här är ju tjejen som behövde en kompis att upplysa om att smör är gjort på mjölk, så det är ju det jag utgår ifrån när jag försöker "hjälpa" andra...

cicci - Exakt så, det kändes som att jag var på ett lyxigt all-inclusive!

Fan, nu vaknade lillebror, återkommer!

• _koko_

Sådär, en slurk behövdes visst. Hade nästan räknat med det eftersom han var för trött för att äta innan han skulle sova. Tänk att jag sitter här med en 7-månaders som fortfarande i princip helammas... Suck, men vad gör man, han får smakportioner 2-3 gånger varje dag (orkar ibland inte på morgonen), men det blir liksom aldrig bättre. Ska fråga bvc om de har några råd. Har försökt styra upp frukost, lunch, mellanmål, middag osv, men det verkar inte hjälpa.
    Däremot sover han väldigt bra när vi sover i källaren med luftvärmepumpen i rummet brevid, så förhoppningsvis underlättar det även dagrutinerna om ett tag, nu har vi ju bara gjort det några nätter och dessutom med avbrott för snaily-resan.

cicci igen - Är glad att du avslöjade amma-i-bilen-tricket för jag hade nog inte kommit på att testa själv. Och det funkar verkligen jättebra! Förutsatt att man sitter i baksätet då (eller brevid i en buss), annars måste man ha väääääldigt långa tuttar.

Nu är sambon hemma och jag ska gå och lägga mig. Känns som att det var massor mer jag skulle kommentera, men det har fallit bort alldeles.
    Kram på er!

• Lapinette

Morning girls,

sover ni fortfarande? Sitter på jobbet efter en mysig kväll igår med träning och musslor med väninna och maken. En skön start på veckan. Önskar bara min jäkla förkylning kunde ge med sig. Mår skit på mornar och nätter men superbra på eftermiddagar, kvällar. Svår kombo för det innebär ju att jag kör gärnet när jag mår bra och troligen aldrig blir bättre.

Cicci - mitt problem är att jag inte kan köra på med en nypa salt. Startar jag ett projekt så är det till 100 %. Jag skulle kunna gå dit och visa upp mig .. no pb's! men om det sedan leder till att jag ska ta den medicinen och inte göra si och så ... då är jag klart inne i det där jäkla ekorrhjulet igen som jag ändå har lyckats komma ut ifrån ... efter 3 år. Jag orkar inte det! Men visst visa härligheten och sen inget mer ... fine for me.

Hattis - sommarsemester! Planerad och flygbiljetter bokade . För här blir det inga barn! Dock verkar det som en av makens bästa kompisar ska gifta sig mitt i samma veva. Maken har fått kryptiska sms från honom. Tyvärr kan vi inte omboka eller avboka biljetterna så antingen får vi hoppas att kompisen kan gifta sig en annan vecka eller så får vi tänka om vår semester .

• _koko_
    Är jag FÖRST idag?? Ah, nä, där var ju lappis! Hej! Surt med ev bröllops/semester-krock, hoppas det löser sig så ni kan göra båda!
    Så svårt att hålla ett "nu räcker det"-beslut när man hela tiden får höra om än den ena än den andra mirakelmetoden, "tänk om..."

Kikar bara in och säger God Morgon. Fast någon vidare morgon är det inte, är skittrött efter jobbigt natt. Men men, ska försöka vila när lillebror sover, och eftersom jag är så van känns det inte så farligt.

Hur är det med piggelin förresten, saknar henne! Muggles?

Har kommit på att jag ska köpa en begagnad tripptrappstol eftersom vi bara har en och jag vägrar betala nästan 2000kr för en ny barnstol. Men de verkar gå åt som smör i solsken på blocket.
  • Lapinette

kokisen - ja, det är hela tiden tänka om eller ska man ha försökt ditt eller datt. Känns ändå lite som man vi har gjort vad man har kunnat förutom åkt till USA och testat den där läkaren som kan allt inom immunologi.

Och ja, bröllopet ... visste inte ens om att karln hade flickvän och jag hoppas de bestämmer datum så vi vet om vi måste boka flygbiljett Venedig - Nice.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge