• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

Den ska ligga inne i Växjö. Typ krypavstånd från Stadshotellet om jag förstod det rätt .

• Mrs  B

Jag ska nämligen bo på Elithotell så då kanske man ska slå till???
    Ska se om jag kan hitta stället.

• passionsblomman

Lappis, ja nog låter det som jag skulle kunna fastna i de där serierna jag med...

Nu har jag läst två kapitel i Harry Potter, första boken för min son. Det är skitmysigt med högläsning och jag hade ewn gång i tiden intentionen att läsa lika flitigt för mitt barn som mamma gjorde för oss syskon. Tyvärr har oregelbundna arbetstider och större utbud på barnprogram på tv, dataspel och idrottsträningar etc plus emn portion ren lathet gjort tatt det inte alls blivit så flitigt som jag hade tänkt.

Men, det är ju ingen idé att sörja det som inte blivit läst. Bättre då att istället läsa nu då...

• Hattis

Åhh vad gott det lät Nenne *dreglar*, på kvällens meny står... ehum, falukorv... *slutar dregla*.

*skickar över svarta trosskydd och dito trosor till PB*

Mrs B - vet inte om jag har kommenterat, men det verkar ju helt stört att inte ställa upp på knytis. Bah!

Det börjar närma sig slutdatum för att lämna in önskemål om sommarsemester på jobbet. Hm. Har ingen aning om när jag vill ha semester, hur länge eller vad jag vill göra. I-landsproblem! Förhoppningsvis mår jag illa och är ruskigt trött i sommar och då vill jag ju inte ha lagt en massa pengar på en resa som jag inte har någon glädje av *påminner mig själv om att inte hela tiden planera för att vara gravid*. Jag är skitlöjlig. Skulle på restaurang med makens familj förförra veckan och planerade för att vara nyplussad och tänkte ut att man skulle kunna välja vitt vin på glas till köttet och ringa till restaurangen, beskriva hur jag ser ut och låta dem vara med på att beställa och betala för riktigt vin men att det skulle vara alkholfritt. Sådär håller jag på hela tiden.

• viktualia

Mrs B - hoppas verkligen att påsksnurret reder ut sig!! Och om jag var du så skulle jag nog ha lite reservmat.... tänk om puckona bara gör mat med nötter i.. näee.. jag blir så arg å dina vägnar...!!

• FruCicci

Godkväll!

Telis, vilken fantastisk kasse du får, det var ju verkligen något i min smak

Kära Vickan
    Du förstår, när man ammar i bilen ala Cicci, så sitter man bak med barnet. Jag har skopan i mittne i baksätet. Du hasar fram bröna och det går mycket bra med stlk 75B och sen tar du bälter på dig själv endast runt magen. Sättet dig så nära kanten som möjligt på sätet och häver dig över bilbarnstolen, jag brukar öven rätta upp den lite, sen är det bara att tycka dit lilla cocktail tomaten och låta bebisen lapa
    jag kom på detta med Victor, vi var sena till en middag och ungen var snorhungrig. Hade inte tid att stanna bilen och hade verkligen inte tid att sätta mig och amma det första jag gjode efter att försökt hälsa poå värdparet med en skrikande bebis
    Sen när man ska åka typ 50 mil enkel väg till mina färäldrar, så vill man inte slösa tid att stanna för att amma... så det är mycket bra att kunna göra en ala Cicci som Kokos sa!

• FruCicci

Måste hinna posta så inte allt försvinner!

LAPPIS, jag måste ju bara säga tvärtom. Klart som fan att du ska visa upp muttan för en superläkare. Nu mår du ju skitbra i kropp och själ, tänk på det! Det skadar väl inte att vresa lite med hörligheten? Vaddå, du kan ju köra på lite allt möjligt med en NYPA salt medan du väntar på din riktiga eskimå
    Jag hade ju absolut gjort det, inte neggat och fokuserat på annat. Tänk positivt, det är behöver ju inte bara vara negativt det man gör...

Gött med kaffe och gratis ÄL stickor Mugglan. Det var ju kanon!
    Nu jäklar bara för ni gör utredningen blir du på smällen - bums!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge