• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • passionsblomman

Mugglan, jamen herregud det fattar jag ju! Det är inte SÅ jag menar med goda tankar!
    Jag menar mer precis det du skrev, att man behöver ju inte "skita i alltiohop" utan att ens ha kollat upp allt. Tro mig, jag vet de där faserna. Jag har väntat i NIO år på ett barn till. Fem av dem har varit mycket "försökande" och med intentionen att ha koll. Inte förrän för drygt ett år sedan vågade jag ringa det där allra första samtalet och börja nysta i varför.... Så allt från "vill vi verkligen ha fler barn(där sambon var ytterst tveksam) till "blir det så blir det" till "det kommer faaan aldrig att bli något" och allt däremellan har man ju genomlevt och försökt hantera.

Min värsta tid var nog dels halvåret innna vi sökte hjälp och så nu fram till IVF-försöket. Jag var ju då tvungen att erkänna för mig själv att jag verkligen ville ha fler barn och inte var nöjd med blir det så blir det. Och då kom hopplösheten, rädslan, ilskan och allt det andra.

Och precis som du säger, kan man knappast tänka sig till en graviditet. MEN ingen har någon glädje av att man medvetet målr fan och smådjälvar över hela sin värld heller. Smådjävlar som just den här gången var mitt intryck när du skrev att "äggen väl ändå är för gamla".

Bryta ihop och gå vidare, det är det enda sättet att leva jag kan. Man måste få ut saker.

• nennesjuttioåtta

lappis
    ja men just det, yeiks....

• Lapinette

nenne - jag gör det jag är bäst på just nu ... förtränga. La fram alla adoptionspapper och artiklar i torsdags efter jag pratat med Soc ... men de ligger av någon anledning kvar på skrivbordet. Orkar inte ta tag i dem, läsa, intressera mig då allt fortfarande känns så avlägset.

• nennesjuttioåtta

lappis
    förstår det. Du är bra på mycket! Boka resor t ex.
    Vill du veta vad vi åt i helgen?

fredag:
    Rödingterrine
    Avruga caviar, tryffel cremé, krasse och vaktel ägg
    Kurt Angerer Gruner Veltliner, kies Österrike -06

Renkalv
    Palt, rårörda lingon, rödvinssky och kantareller från Borgafjäll
    Rocce Costamagna Nebbiolo ?Roccardo?, Piemonte Italien -07

Vanilj och mascarponemousse
    Sorbet och sås på åkerbär
    Biegler Müller Eiswein Merlot, Tyskland -04

Lördag:
    Skogssvampsoppa
    Ravioli med långkokt orre från Häggås
    Domaine Touzot Macon Blanc, Bourgogne Frankrike -07

Halstrad Fjällröding
    Havskräfta,fänkål och kräftskum
    Domaine Christian Moreau Chablis AC, Bourgogne Frankrike -07

Vahlrona Chokladcheesecake
    Pepparmyntaglass och kola
    Heidi Schröck Beerenauslese, Österike -05

ÅÅh my god. Lördagens middag var det bästa vi någonsin ätit (iaf för- och efterrätt).

inside.whiteguide.se/restaurant/Hotell-Borgafjall-487.html

• nennesjuttioåtta

www.borgafjallen.se/CM.php

Vi frågade dessutom hur köket var om sommaren (med er i åtanke) och det var samma personal och ambition året runt. Då får du din tur till Norrland som du önskade! Det är ca 30 mil från Östersund, det var en familj där som hade åkt tåg till Östersund och sen hyrt bil. Man kan ju flyga också.

• Lapinette

Låter verkligen helt suveränt gott! Vinet till rödingen kommer från vårt nya favoritområde - Kamptal i Österrike.

• nennesjuttioåtta

lapinette
    åhåå! Bara en sån sak!

• nennesjuttioåtta

Alltså, vi grinade nästan när efterrätten tog slut. Det var så himla gott!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge