• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • nennesjuttioåtta

lappis
    ja eller hur?!

Lapinette skrev 2010-03-29 13:04:23 följande:
    Ni som har långtidsodlat har ju inte lika många RD som de kortisodlade. Det är väl därför det är bäst att skriva TD efter ÄP och inte ET.
    snaily
    grattis till nytt plus!

hej kokisen! Du verkar ha blivit väl omhändertagen i Casa Snigel!
  • Lapinette

mugglan - härligt att allt såg bra ut! Själv sprang jag på min superenvisa SATS-kompis som åter igen hittat en ny "super"läkare. Skulle ringa henne om jag ville ha telefonnumret. Tror även att hon sa att hon var gravid igen och får väl hålla mina tummar igen (hon har haft 2-3 mf det senaste året).

• muggles

Nenne: fast vad betyder det? Jag tror fortfarande på för låg prog-halt el för gamla ägg... och då hjälper inte motorväg

• nennesjuttioåtta

muggles
    jag tyckte inte heller att det gjorde ont, jag trodde det skulle göra SKITONT men det där verkar ju vara olika från person till person. Vad gött att ha ett steg avklarat! Klart gubben blir glad på söndag!

• muggles

Lappis: är det hon som ännu inte har lyckats hela vägen (dvs inte har ngt barn)?

Träffade förresten på ännu ett par i vårt område igår när jag rensade häcken - de var föräldralediga med sin son som de hämtade för 6 mån sedan. Så två par i närmaste omgivningen har adopterat.

• passionsblomman

Barnvakt...det där är något som är så otroligt individuellet och personligt och det är väldigt ömma tår man kan råka trampa på när det gäller sådant där.

Barn är olika och det är föräldrar också.
    Jag har upplevt det smärtsamt att vara borta från min son när han var liten och var det väldigt sällan. Det tror jag delvis berodde på depressionen jag hade som medförde minimal lust att åka iväg på saker. Jag tackade nej till saker, inte för att jag inte vågade ha barnvakt utan för att jag inte vill gå dit tillräckligt mycket.

De gånger vi hade barnvakt började vi med dagtid och några timmar, eller kvällstid där jag själv la sonen och sedan åkte vi och åt eller gick på bio och hopapdes att han inte skulle vakna. Då var vi hela familjen hos svärisarna ochkom tillbaka och sov där sedan.

Småningom behövde vi ibland hjälp för att jag skulle kunna jobba helger när jag gick floristutbildningen. Då åkte jag med till sväronen och han var hos dem själv på dagen och på kvällen kom jag dit.

Vi har haft väldigt få barnvaktsalternativ då vi ju bodde ute i bushen. Hade min mamma funnits närmare så hade saken nog varit annorlunda.

Jag tror inte alls på det där om livslånga skador!

Däremot har jag personer i min omgivning som jag ibland undrar vad de skulle ha barn för. För att allt som stavas kvalitétstid verkar vara tid som är UTAN de barn de "skaffat". Men det är en annan femma.

Att ungen är trygg i sig själv är ju A- det blir den först och främst ihop med sina föräldrar. Att i samvaro med föräldrarna lära känna andra människor kommer ju av sig självt och att då som B kunna vara med de andra även utan mamma följer ju rätt naturligt.

Men jag själv hade det jättejobbigt att åka ifrån honom och jag mådde extra dåligt om det var långa avstånd. Det blev mycket mycket lättare när jag kunde förkalra mer. Då barnet börjar ha lite tidsuppfattning.
    Men, riktigt små barn kanske på ett sätt är lättare att ha barnvakt åt än en som är runt året. Det prövade jag aldrig.

• nennesjuttioåtta

muggles
    nej men ett hinder mindre på vägen för att ni ska fixa det själva!

• Lapinette

mugglan - nej, denna otroligt envisa träningskompis har redan två barn sedan tidigare och vill skaffa ett nytt med sin nya pojkvän. Hon har passerat 40 och gjorde IVF efter IVF i Falun direkt efter varandra för något år sedan. Sen har hon blivit gravid på naturlig väg och fått mf. Hon är så full av energi och så envis! Så nu är det upp till mig om jag vill ha numret till denna superläkare.

• Lapinette

mugglan - trevligt med flera adopterade i samma ormåde. Så skulle jag också vilja ha det så vårt barn inte kommer att känna sig annorlunda.

• Lapinette

kokisen - låter som du har haft det superhärligt uppe hos snaily!!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge