• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • snaily

EA
    KRAM!
    Förstår att det känns deppigt och svårt inför nästa försök... Men jag tror absolut att förr eller senare KOMMER det fastna ett embryo i din mage, kanske och förhoppningsvis redan i maj!!

• passionsblomman

Ea, BRA att du kikar in! Vaddå roligt att tillföra? Va? Var Nenne och Lappis så glada när de minusade eller? Eller alla som fått MF och MA? Du FÅR ösa ur dig hur allt känns! Det vet du ju!

Om du orkar; hur fick dina läkare fram er siffra med 51% chans undrar jag väldigt nyfiket? För oss sa de inga procent alls till. Bara att embryona såg ut precis som de ville och var snygga...

• MSW

skriver med skärmtangentbordet.. Så nöjer mig med att tala om att vi är hemma och skickar kramar till alla!!

• passionsblomman

Nenne, TD är fredag efter påsk, den 9 april. Det är en väldig massa dagar kvar till dess tycker jag allt. Inte minst med alla trådminusar i färskt minne. Nu ett alldeles FÖR färskt och tråkigt med EA´s.

Dessutom tycker jag det känns som mensvärk mest hela tiden, i både ryggslut och mage, men det är kanske bbara efterdyningarna av ÄP och allt bökande med de stackars äggstockarna.

• Fru E

PB-de hade kört alla parametrar i ett statistik program så fick de fram våra siffror. Mensvärk är ju bra!

• BrudSommar2006

Är det någon som vet om det finns några bra medikamenter mot förkylning som maken kan köpa på sig i USA när han ändå är där?

Sweet, var är du?!

• snaily

PB
    Vi fick inte heller några siffror. Läkaren sa bara att embryot såg "bra" ut, inte toppen eller perfekt men inte dåligt heller. På sätt och vis var jag nyfiken och hade nog gärna fått mer information, men samtidigt kändes det nästan skönt att inte veta närmare än så, för även om chansen är hög enligt statistiken kan man ju misslyckas, och tvärtom också för den delen - lyckas trots dåliga odds.

• passionsblomman

Jaså jaha... undrar om de gör de på CvL också men sket i att säga nå´t för att siffrorna inte var så höga och de inte ville göra oss deppiga?

Men skitsamma, det kan lika gärna skita sig på den där sista procenten om man så har 99% chans för saker.
    Är mensvärk bra? Redan?

När jag plussade med min son för hundra år sedan var menskänningar det enda "symtom" jag märkte, men inte fasen borde jag redan ha det? Det är ju bara RD.. få se nu...fem om man räknar insättardagen.

Fru E skrev 2010-03-28 21:34:04 följande:

PB-de hade kört alla parametrar i ett statistik program så fick de fram våra siffror. Mensvärk är ju bra!
  • Fru E

PB-de första dagarna hade jag med mensvärk men tror att det berodde på ÄP och överstimulering, sedan kände jag det då och då

• Lapinette

pb - första gången vi gjorde IVF sa de inget speciellt när vi fick tillbaka embryot men andra gången fick vi höra att det var en tio-poängare. Har sedan lästa rapporterna ... bad om dem då min akup ville veta och då fått veta att det även var en tio-poängare första gången. Minns dock inte procentsatsen men tror att den legat runt 30 % (troligen åldern som spelat in).

Fru E - som jag sa tidigare, här inne får man vara egoistiskt, ledsen och allt annat. Kram på dig!

Ego - fick iväg fotoalbumet idag. Maken och jag gjorde det med gemensam kraft. Tog ungefär 1,5-2 timmar att koda om så att alla foton dök upp igen och sen gjorde jag de sista ändringarna som aldrig sparats (av någon konstig anledning). Pust! 72 sidor!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge