• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • snaily

BS
    Inte så svårt! Säger jag, när det var maken som gjorde det mesta jobbet.
    www.ica.se/FrontServlet&state=recept&receptid=698502

Vickan

Just sovit som en klubbad säl i drygt 1,5 timme! Första graviditetsssymptomet?

• BrudSommar2006

Snigeln, åh, tack, har skickat receptet till mig själv eftersom jag inte sitter vid min dator.

Astrid har sovit typ hela dagen idag, bara vaknat och ätit och nyst, märkligt. Undrar hur det blir framåt kvällen och i natt.

• BrudSommar2006

Var in på den där Miniteaterns hemsida och det verkar ju jätteroligt. Fast att ta sig till Odengatan en gång i veckan, usch vilken fasa. Nåja, får fundera på saken till hösten.

• Mrs  B

Hej hopp galopp!

Nyss hemkommen från kyrkan där Max gjorde STOR succé genom att svara högt och tydligt på en fråga som församlingen skulle svara på i tysthet.
    Ja, ja så går det när man tar med sig barnen till kyrkan.....
    Händer ju inte så ofta, men idag skulle Max få en bibel, som alla bilvande 6 åringar kan få här.
    Roligt hade vi, om än lite pinsamt från vår sida......

Snaily
    Ett stort grattis till er!!!!!!!!!!!!!!
    Härliga nyheter!!!!!!!!

Fru E
    Stor kram till er!!!!!!!!!!
    Ringer dig i veckan!
    Grattis till huset!!!!!!!!!!!

BS
    Japp, det har verkligen flutit på med jobb men frågan är om folk verkligen är sjuka så här framöver, vi går ju ändå mot varmare tider....?
    Härligt är det iaf att få jobba med det man är utbildad till!

• viktualia

Mrs B - *asgarvar* Sådana incidenter är SÅÅÅ bra!! Det berättas tex att när min pappa var liten och tyckte att pastorn predikade för länge så sa pappa AMEN högt och ljudligt i en av pastorns konstpauser.... Pastorn blev så förvirrad så han avslutade verkligen predikan sen... *fnissar*

• Mrs  B

Telis
    De där nattljuden har jag fortfarande inte vant mig vid och då är ju Max ändå 5 år?.
    Han skrämde oss rejält i veckan då han fick falsk krupp.

Vickan
    Visst är det kul men även skämmigt för föräldrarna!!!!

Annars är jag tyvärr på ?kolissionskurs? med allt och alla.
    Maken tycker att jag är så negativ, trött, gnällig osv.
    Jag kontrar med att berätta hur mycket avlastning betyder och att han inte gör någonting här hemma. Inte konstigt att jag är trött!
    Jag jobbar, tar hand om barnen och hemmet. Pigg blir man då inte??
    Sen har vi den eviga frågan om jobb och inkomst, men trolla kan jag ju inte heller?..

Max är sen även han ett typiskt exempel på en 5-6 åring?..
    Gnällig, gör inte som man säger till honom och sen är det tjata och gnata hela tiden?.
    Handlar först, tänker sen?.

Med makens syster kom jag i en diskussion med idag?.
    Hon ville ha påskfirandet i år och det gick bra för oss, men nu helt plötsligt ska vi ha det (städa, fixa o dona, laga mat osv) och det är inte jag särskilt sugen på. Jag föreslog knytis men det hade hon minsann inte tid till, men jag då?????? Jag föreslog barnvänlig mat men det föll inte henne i smaken. Hon kunde tänka sig att göra en paj, med JORDNÖTTER. Tack för den sa jag!!!!! Maken föreslog att vi skulle strunta i allt och nu känns det som det bästa alternativet?..

Vi blev tillfrågade av ett kompispar idag om vi ville ut och promenera i skogen i påsk, barnfria. Kul, svarade jag och frågade sen hur det skulle gå till. Vi har nämligen ingen barnvakt i påsk och sen har jag min allergi. Vill de verkligen ta dö på mig eller vad är det frågan om??????

Ursäkta ett EGO inlägg men jag blir bara så gråtfärdig??.

Och nu STORGRÅTER Max på sitt rum för jag blev arg på honom nyss för att han sparkade Malte i ansiktet......
    Ska nog gå och lägga mig och dra en filt över huvudet och vänta på bättre tider.

• BrudSommar2006

Trist Mrs B, men du, jag börjar faktiskt tro att makens familj gör så där med flit med nötterna och resten också och att ni gör bäst i att strunta i dem...

• passionsblomman

Mrs B! Fyyy vad träligt! *kramar om ordentligt*

EA, jag blev så ledsen över ditt inus att jag totalt glömde gratta till husköpet! GRATTIS! Det är -också-en väldigt stor sak jag tror det där huset blir jättebra för er.

*sparar mitt inlägg*

Lappis, när vi satt i väntrummet på CvL och kikade i Residence så var kåken du länkade till med. Den har utgångsbud på 27 millar-eller högst bjudande... Så, jag tänkte på dig av fler än en anledning. Kollde om du skrivit ngt i gästboken, men lyckades inte hitta något.

*postar för säkerhets skull*

• passionsblomman

AM, snyggt styrt på festen!

Telis, fy bubblan vad läskigt när de skräms sådär.

Apropå skrämmas- åskan slogner nånstans i närheten i natt. Jäklar vilken smäll och vad jag spratt upp ur sängen! Strömmen gick också. Dunder och brak

Snigel och Koko, och Ore och Vickan vad kuuuul med besök! Jag vill också träffa alla!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge