• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • BrudSommar2006

För mig har BT ännu inte laddat om medan jag skrivit men tur att jag är förvarnad!

• fru AM

Vår BVC-tant (som är världens bästa) sa att man skulle spraya med Renässans först, för att rensa och förbereda för den avsvällande sprayen som då får bättre effekt. Funkar toppenbra på Hektor.

• FruCicci

Godmorgon!
    Söndag och en timme kortare

BS, Vi köpte Victors trehjuling redan förra våren, han fick den i början av maj. I parkleken cyklade han hela sommaren på deras och hemma på sin. Så nu tyckte vi han kunde få en riktig cykel, han fick cykla i butiken och det gick jätte bra. Vi har inte skruvat ihop den ännu, men han har sin 3hjuling hemma på gården, så han cyklar fotfarande på den nästan varje dag.

Telis, det lät läskigt med Televinkens ljud, jag tänkte direkt på falsk krupp... det är de läskiga ljude vi fick vakna upp till nyligen.... men han är nog för liten för det. Fy på honom att skrämmas så

Vad kul med teater AM, är det på odengatan eller? Skulle vilja att Victor gick på sådant, men han är nog inte mogen än (vi har ju gamla skådisar i släkten).

BS, vart på Öland har ni stugan/huset???
    Är det din familj som har det eller är det makens?
    Kul att det är så nära oss, 10 mil bara

• fru AM

Cicci: det är på Miniteatern på Odengatan hon går. Ok som första grej - maken anser att det är lite för alternativa föräldrar ... Nästa termin blir det nog ngn form av danskurs
    (Är det skådisen vars förnamn börjar på H som är släkt? Coolt!)

• FruCicci

AM, ja det är just den skådisen
    Okej, jag har inte sett ngt vettigt på Östermalm nämligen.... men men, han ska först börja tennisskola, sen får det bli teater... han verkar dock intresserad. Han sitter klistrad när det är teater på junibacken o så där.

• BrudSommar2006

Cicci, hos oss har det ju varit så mycket snö att vi inte kunnat ta fram hennes trehjuling än. På dagis har de mycket bättre trehjulingar än de man köper i affären, mycket stadigare, omöjliga att välta och Iris cyklade mycket bättre på dem förra säsongen.

Det är mina föräldrar som har hus på Öland, de skaffade det för ett par år sedan och håller fortfarande på och renoverar men det blir jättefint när det är klart. Det är en gammal Ölandsgård med lador och alvarsmark, det blir roligt för barnen när de blir lite äldre och kan gå på upptäcksfärd själva. Segerstad heter det, på södra Öland en 45 minuters bilresa från bron.

• BrudSommar2006

Hos oss i förorten finns det barndans och bamsegympa från tre år. Eftersom Iris är lite överviktig är det ju bra att hon rör på sig så vi får se om hon kanske får börja på något av det om tiderna passar. Hon går ju redan på simning och det vill vi att hon ska fortsätta med så det får inte bli för mycket.

• BrudSommar2006

Aha, så först Renässans, sedan "riktig" nässpray, det visste jag inte.

• FruCicci

BS, aha, södra Öland.... ja då är det ett par mil till med adnra ord. Vad mysigt med en gammal ölandsgård Är tanken att dina föräldrar ska bo mer permanent där sedan?
    Fågelvägen är det ju väldigt nära oss då

• BrudSommar2006

Cicci, det låter ju lovande om Skorpan börjar bli bättre, tänk om det vänder nu! Är ni feberfria nu i alla fall, om än inte friska i övrigt?

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge