• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Telis

Frullan, äh jag vet inte riktigt vad jag har emot dream feeds. Jag bara tycker att han ska få bestämma själv när han vill äta, jag skulle ju själv inte vilja vakna av att någon proppar in mat i munnen på mig. Sen är det frågan om det ens skulle gå, han är rätt lättväckt och skulle antaligen vakna så fort jag plockar upp honom. Det är ju som sagt inget problem heller eftersom han i nio fall av tio somnar om så fort han har ätit klart.

• Telis
    snaily skrev 2010-03-26 18:52:28 följande:
    Här blir snart gräddig suovaspanna med pressad potatis och sen mjölkchokladmousse med smörstekta päronklyftor.
    Åh, lyckliga lyckliga koko!
  • muggles
    Telis skrev 2010-03-25 22:32:09 följande:
    Maken är dessutom borta så jag fick ensam ta hand om Televinkens kvällskris och ikväll höll han igång och skrek i fyra timmar. Pust och stön, har nog aldrig saknat maken så mycket. Till slut grät vi lika mycket bägge två.
    Vill bara säga: been there done that! Usch, det är hemskt när de skriker och man inte kan hjälpa dem så att de slutar (givetvis försöker man ju allt men ibland hjälper det ju inte)!
  • Fru FruLLan

Telis: Förstår. men tänk så här. Om han verkligen uppfattar det som ett problem att få mat instoppad i munnen utan att ha bett om det så kommer han ju INTE att äta. Eller hur?
    Men OM han äter så har han ju uppenbarligen inget emot det hela, eler hur?
    så det kan ju vara värt att testa...

Fast det viktigaste är ju att man gör vad man själv tycker känns bra. Inte följer andras råd.

• viktualia

hm... inte visste jag att det hette "dream feeds".. men det har nog förekommit här.... Trollet kan ibland skrika tills han somnar och när han sedan får mat så blir han lite snurrig innan han är med på noterna och äter...

... för äter gör Trollet så snart han kommer åt....

• Telis
    muggles skrev 2010-03-26 19:43:20 följande:
    Vill bara säga: been there done that! Usch, det är hemskt när de skriker och man inte kan hjälpa dem så att de slutar (givetvis försöker man ju allt men ibland hjälper det ju inte)!
    Nä, fy sjutton vad jobbigt det är! Så frustrerande när man inte kan göra något.

Ikväll har han varit ett litet solsken som tur är. Jag fattar inte hur föräldrar till kolikbarn orkar när dom har barn som skriker längre än så varje dag. All kudos till dom!
  • Lapinette

EA - skickar massor med kramar ... been there, done that! Jag tror jag förstår hur du mår men du ska veta att det är så många som lyckas på den andra eller tredje försöket så ett försök säger ingenting! Snälla kom in hit och berätta hur du mår, hur du fick veta det etc. Göm dig inte! Tråden är till för både glada och jag skulle nog vilja säga främst sorliga besked. Själv har jag alltid behövt alla vänner här inne som mest när det varit motgångar.

• Lapinette

Telis - min bror hade kolik samt en pappa som aldrig var hemma (elitgymnast). Har hört historien om när mamma ringde mormor och sa åt henne att komma för annars skulle hon slänga ut ungen i en snödriva.

• MSW

Godkväll!

Jag har nu fått bekräftelse från csn, och det har gått igenom!! Gött!!!

Jag har inte hört något om provsvaret från idag, vilket jag tolkar som att det åtminstone inte blivit sämre, med tanke på hur oroliga de var igår.. Så det är väl med så bra som det kan, för oavsett om det kommer att höjas igen så tror jag inte att det kan höjas jättemycket på bara en dag.. Så nu ska vi försöka njuta ordentligt av den barnfria stockholmsvistelsen! Humöret och stämningen här i huset är kanske inte riktigt lika bra som innan samtalet igår, men betydligt bättre än igår kväll!

Och när jag satt på långtråkig föreläsning idag så kom jag och tänka på vår snigel, och var tvungen att kladda ner en snigel mamma och ett snigel barn i mitt block! SÅ härligt med pluset!!

SOv gott!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge