• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Fru FruLLan

Titta
    det inlägget kom minsann in

nåja tredje gången gillt gissar jag

• Tinga

FruLlan - bättre lycka nästa gång! (Nä, jag vet; det är jätteirriterande när man blir av med inlägg.)

• Fru FruLLan

Får göra som vickan och skriva nån annanstans och sen kopiera in.

Orkar nog inte / hinner inte skriva allt igen tror jag.

Nåja. En stor del av tidigare inlägg var till mugglan. Jag har förstått att du mått/mår skit gumman. Stora varma kramar till dig. Fy att det ska vara så jobbigt. Förstår också att det var extra jobbigt runt bf . Jag tycker verkligen att det är SKIT BRA att ni går och gör en ordentlig undersökning av er båda. Som flera andra skrivit så är ju 5000 bara en fjrät i rymden för att eventuellt få svar och få lite lugn och ro i de evigt malande tankarna. Super att ni gör detta. Jag hoppas verkligen att ni kan få var på några frågor men mest av allt hoppas jag att det tar sig för er och att det blir en till liten prick i er familj. Varma kramar och hoppas att du får må lite bättre snart. Verkligen skit att den här karusellen är så svår att komma på och hålla sig kvar på. Och elände att den får så många att må så illa under resans gång. Fy .

AM: aha då förstår jag. Sorry att jag drog upp det igen. Men jag hoppas att kvällen går bra och att den blir trevlig för er båda. Sen kan man ju hoppas att den globala uppvärmningen kanske kan strunbta i jorden ett tag och tina upp er frostiga relation istället. HOPps kvällen blir kanon!

Och fasiken vilken shopping drottning du är! Imponerad. Jag avskyr ju att gå i affärer och handla kläder framförallt men du är ju suverän på det. Och till och med så pass att du lyckas hitta saker åt andra. Vaxade jeans hade jag aldrig hört talas om. Men de var ju grymma så såna vill jag ha! och nu slipper jag ut och leta det har ju du gjort, kalas  TACK!

Lappis: Ännu en som är gryp på shopping. Vilka kanon presenter ni alltid köper till alla. Jag är pinsamt dålig på att köpa presenter. Mest för att jag verkligen avskyr att rota runt i affärer. Men du är ju fenomenal och ni har alltid såna super presenter till alla. Imponerad. Oönskar att jag var ett uns så bra som ni är. Bara bollingern hade fått mig lycklig det är ju såååååå gott!

Tinga: Hejsan gumman  Åh, jobbigt med morgonpigga krumelurer. Men det låter ju onekligen som de är hungern som ställer till det. Kanske en snabb flaska på morgonen kan göra susen. Men kanske är det även ljuset som ställer till det lite nu när solen går upp tidigare. Vi märkte av det förra våren nmär det blev ljusare, då vaknade borren plötsigt tidigare. Så att ställa fram klockan blev bara bra för oss. Tror att det blir bra även i år, även fast det är jobbigt för en själv.

Kul föresten att det verkar gå fram med ätandet!!! HURRA!!!!! Att de uppskattade våfflor och glass är ju super duper.

Telis: hej televiken super mamman!!!!
    Låter som ni hade en riktigt jobbig kväll igår. KRAM och förstår verkligen att ni grät ikapp på slutet. En ganska normal reaktion tror jag, men den blir ju inte roligare för det. Hoppas kvällen blir motsatsen så du får tanka batterierna igen.

Hade aldrig hört uttrycket dream feeding men det var ju verkigen passande?
    Varför gilar du inte den grejen. I mina öron låter det som precis vilken natt amning som helst. Jag tror varken att borren eller roffe egentligen varit vakna någon amning på nätterna någonsin. Utan de har nog alltid befunnit sig i något slags gränsland mellan sömn och vakenhet men där hungern får dem att reagera. Så jag har nog alltid kört nån slags dream feeding varför detta känns helt naturligt för mig. Jag kan ju även meddela att jag själv varit precis lika mycket i mellanlandet eftersom jag alltid liggammat och somnat så fort ungarna tagit bröstet.

Jag vet att jag läste med boprren just att man skulle amma ungarna i sömnen precis innan man själv gick och lade sig för att få sova så lång sammanhängande stund som möjligt och slippa väckas av en hungrig bebis.
    Det kä?ndes lite främmande då att trycka en sovande unge till bröstet. Men de få gånger jag gjort det har det funkat perfekt. Så testa vet ja!

Äh nu tycker roffe att jag är sten trist och håller på att röjer hela stället.

Kommer strax tillbaka

• Tinga

Tack för trädgårdssvar! De ställen jag tänker på där det växer blommor i gräsmattan blir nog gräset ganska långt innan blommorna är överblommade. Därför var det ett bra tips från Parnassia att bara sätta lökar längs kanter och under träd och sådär, och lämna en plätt i mitten fri. Jag tänkte att jag skulle till plantskolan endera dagen för att handla lite blommor till krukor på trappan, så då kan jag ju kolla om det finns lökar att få tag på nu. Finessen är ju att få ner dem i jorden innan vi rullar ut den nya gräsmattan, så att vi slipper gräva i den sen.

• Fru FruLLan

Åhhhhhhhhhhh
    det är sånt super väder och jag vill bara vara UTE

men jag har fyra stygn under foten precis på "trampdynan" och ska hållla foten högt

KUL
    INTE en dag som denna när det är VÅR och underbart ute.

Fasiken.

• Fru FruLLan

Just det cicci
    Krya påå dig gumman. Hoppas du mår bättre idag! Skit att ni ska vara så sjuka.
    Men du får vara frisk tills nästa vecka så vi kan ta vår öl i solen då!

• Tinga

FruLlan - nä, ljuset är det inte, för de vaknar inte i samband med att det ljusnar ute. Jag har tänkt den tanken själv och därför hållit koll på när det egentligen ljusnar (eftersom jag varit vaken då ). Jag tror att vi testar att ge en extra slurk i sömnen ikväll, så kanske vi får sova lite längre imorgon. För min och makens skull ser jag hellre att det är lugnt på morgonen, för har vi varit så pass vakna att vi gett Puff en flaska välling har vi svårt att somna om sen (särskilt maken).

• Tinga

Fru FruLLan skrev 2010-03-26 12:50:05 följande:

Åhhhhhhhhhhhdet är sånt super väder och jag vill bara vara UTEmen jag har fyra stygn under foten precis på "trampdynan" och ska hållla foten högt KUL INTE en dag som denna när det är VÅR och underbart ute.Fasiken.
    Vad har du nu hittat på?
  • Lapinette

Frullan - man ska inte dansa på krossat glas!

Bollingern var dessutom en årgångschampagne som jag gärna hade provat men maken insisterade på att de skulle dricka den när de hade något att fira ... dvs inte med oss .

• Fru FruLLan

Tinga
    Ha ha ha
    ja man skulle ju kunna tro att jag varit ute och slarvat eller nåt.
    Men ack så är fallet inte.

Näe jag klev in en glasbit i foten för några månader sedan. Lyckades plocka ut deet mesta men nån lite flisa måste ha blivit kvar. För jag har fått ont sen dess. Så i onsdags så var jag hos kirurgen och tog ut den.
    Jäääääävlar vad det gör ont att få bedövning under foten kan jag medela.

Nåja
    så så ospännande var den historien. Jag skulle ju hoppat i kväll men får ju tyvär avboka det. DET är det jag är mest irriterad över

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge