• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • fru AM

Toppen - hoppas det finns ngra fina grejer kvar!?

Lapinette skrev 2010-03-26 10:05:26 följande:
    AM - idag är jag på jobbet så kanske blir det ett besök på nr 89 på lunchen .
    Telis: just det - vår sajt "Skriet från Husmodern"? Eller? Det är inte svårt att slänga ihop en sajt ... jag tror vi måste göra det!
  • fru AM

Men Lappis: han växer i pusslet! Hade varit värre om du köpt ett pussel med typ tre bitar som hade varit för lätt!

Drinkförslag: Absolut Peppar även för dig!?

• Lapinette

Sorry, jag hoppar i ämnena lite väl mycket! Hoppas ni hänger med ändå i mitt svammel. Ville bara säga tack till AM för tips på presenter. Måste i helgen ut och leta påskpresenter till Frankrike. 3-åring (igen) och en 6-åring.

• fru AM

treåring: Memoryspel (eller ett ... Pussel!)
    sexåring - lite beroende på kön (sorry är inte så genusneutral): lego? Någonting med att lära sig klockan? Beroende på hur de bor: frön, spade, småkrukor, miniväxthus? Walkie-talkie?

• fru AM

Lappis: tänkte på dig i lördags då jag var i en barnbokhandel på S:t Eriksplan/Odengatan - de hade lite spel och pussel och andra grejer också. En helt fantastisk affär om man ska köpa presenter till barn!

• Lapinette

AM - ja, han kommer att växa i pusslet! Hunden var däremot superpopulär att stoppa i munnen (svansen)! samt att dunka den i bordet (hon är 9 månader).

Funderade på samma pussel till Hector men han är så otroligt bilfokuserad så jag vet inte om det är bättre med något i den stilen istället. Medan hon är en 6-årig prinsessa. Pennor, block och sånt vart populärt i julas.

• Tinga

AM - glöm inte en uppsamlingsficka nedtill på den där kräkcapen, för oss som har storkräkare.

Det var så himla skönt väder redan när jag cyklade till jobbet imorse. Jag kunde känna hur solen värmde, fastän det var före åtta.

• fru AM

tror du inte att prinsessan gillar att planera saker t ex? Eller köp ett fint set med pärlor, tråd osv på Panduro!

• fru AM

Jag menade naturligtvis att skriva PLANTERA saker ...
    fru AM skrev 2010-03-26 10:21:25 följande:

tror du inte att prinsessan gillar att planera saker t ex? Eller köp ett fint set med pärlor, tråd osv på Panduro!
  • Lapinette

AM - jag bor ju precis där!! Har funderat flera gånger på att gå in men eftersom de främst har böcker och våra "barn" inte kan läsa svenska har det liksom inte blivit av.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge