• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • MSW

Behövde lite goda nyheter, då jag var och tog blodprov innan idag, och nu ikväll ringde det från akuten och värdet låg på 9, NIO!! Skit! Det var nästan hon ville ha in mig till sjukhuset ikväll, men då jag inte har några blödningar eller blåmärken blev domen att jag ska ta nytt prov imorn innan skolan.. Förhoppningsvis beror det på magsjukan! Fan vad jag hatar det här helvetes vågorna, jag vill juh att det ska vara bra!!

Så csn problemen känns rätt små i jämförelse.. (har inte varit inne och sett om ngt hänt sen i eftermiddags!)

Nu, lyxfällan!

Godnatt!

• MSW

Pb: magsjukan är jag pigg från (var i början av veckan).. Men jag hoppas också att värdena stiger!

*ynklig* helt plötsligt känns det inte riktigt lika roligt med stockholms helgen, som jag sett fram emot så mycket..

• passionsblomman

Mugglan, vad BRA att det är utredning på G!!!
    Jag känner så otroligt väl igen dina olika tankegångar och "å ena sidan å andra sidan"
    På mig gjorde kontraströntgen inte det minsta ont. Det spände lite konstigt, men jag fattade inte ens att det var det som var grejen utan väntade på något mer liksom. jag var där ensam och det var helt lugnt.

Och för ett år sedan drygt sa jag att "insemination är ju en sak, det kan vi välan testa, men det där med IVF är en alldeles för stor grej och det orkar jag inte ens tänka på" och NU är jag så GLAD att vi gjort vad vi kunnat. Får vi "bara" vår son så må det vara hänt, men jag behöver inte vara rädd att ångra att vi inte gav syskon chasen fullt ut. Men det tog verkligen nästan ett helt år att bearbeta tankarna till det beslutet! och jag mådde KLART pissdåligt särskilt under hösten av att grubbla överer detta. Kanse är det därför jag är så glad nu. Nu är det gjort och jag har klarat det så långt utan att bli ett mental-case...

• viktualia

MSW - stackars! låter tungt!

Cicci - krya på dig!!!

FruLlan - *vinkar*

Ego - Trollet har en skrikperiod så här före sängdags.. lagom segt.. hm.. just nu är han dumpad hos sin far... Jobbigt med skrik när blöja och mat är fixat...

• Telis

Usch, vad jobbigt, MSW! Hoppas att det låga värdet berodde på magsjukan och inget annat!

Välkommen hem, PB, och GRATTIS till det lilla embryot och eskimån! Hoppas att ni fått upp värmen i huset.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge