• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • passionsblomman

Ja, det verkar ju inte b'ttre! Hj'lp! vad har jag nu tryckt p[ s[ allt blir knas....

Lapinette skrev 2010-03-25 20:34:24 följande:
    pb ... är du full eller !!!!!
  • Lapinette

Ah, nu blev hon visst nykter igen!

• passionsblomman

Iallafall; jag är HEMMA igen och det är HÄR i sagohuset som vi är hemma, fast vi nu varit där vi var hemma förut i nen hel massa dagar...Himla skönt att känna att det är här vi bor.

Väldigt rörande att se vår son omringas av alla gamla kompisarna på skolgården.
    Jättekul att träffa en massa människor som undrar hur vi har det.
    Mycket skönt att bo hos sonens bästis, eftersom de dels känner oss, dels själva har adopterat båda sina barn, så de vet vad för process vi är i.
    Också väldigt gott att inte sitta ensamma på nå´t hotellrum, utan få umgås, prata och bara vara ihop med vänner.

Och underbart att hela detta projekt hittills gått jättebra! Ett embryo tillbaka nu, ett i frysen. Alltså kan vi om detta misslyckas, tina eskimån och om den klarar det sedan sätta tillbaka den och se om det funkar.
    ÄR det inte helt otroligt att sådant ens går att göra???

Sist men inte minst har jag kört min mini-bil hela vägen hit ner. Den gick som ett skållat troll. Sonen sa i andra bilen"Mamma har plattan i mattan"
    Så, nu har jag min bil här och behöver inte anpassa mig till ifall sambon jobbar eller ej!

Kvällens projekt: E-L-D-A så det blir lite varmare härhemma. Ganska svalt just nu om man säger så....

PUSS alla!

• passionsblomman

Och så måste jag säga: TACK för alla underbara hejjarop och hälsningar och sms och tumhållningar! Det har betytt SÅ mycket att veta att ni är med på vår resa.

Jag har läst lite under dagarna, men inte kunnat logga in (har automatisk inlogg härhemma, och minns inte mitt lösenord...)

• Lapinette

pb - som sagt, ett stort grattis till det fina embryot och eskimån i frysen!!!! Nu hoppas vi på en sstttttooooooor plusvåg!

• MSW

GRATTIS snigeln!!! Såå härligt!!! Har också kikat på testet och det är juh helt tydligt två streck.. Själva gjorde vi tre test innan vi verkligen trodde på det!

Pb: Välkommen hem! Härligt med embryo i magen och frysen!

• passionsblomman

Och så måste jag säga en sak till; (nu börjar ni allt önska att jag inte kommit tillbaka va? )

Jag är så himla GLAD!!!

Jag mår MYCKET bättre nu än jag gjort på länge och det känns så himla skönt att vi gjort allt det här nu. Det gjorde mycket ondare att plocka äggen än jag trott-min ena äggstock sitter visst svårt till, så jag var rätt ynklig efteråt.
    Klart detta varit pirrigt och så, men jag har känt mig HELT lugn och väldigt harmonisk hela vägen - utom när vi blev försenade pga ngn trafikolycka,då var jag vansinnig. Jag avskyr att komma försent! Fast ALLA kom visst försent hela den dagen så det var ingen fara. Men där i bilen var jag galen!

Min största fasa var att få höra "noll befruktade pga kassa ägg" eller något. Att vi fick två "jättesnygga" embryon som läkare uttryckte det, var en sådan lättnad att jag saknar ord.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge