• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Tinga

Muggles - det var inte så svårt att gissa vilket hus du gillade bäst! Fast jag tyckte att planlösningen på bottenvåningen var lite knasig; varför ha matplatsen längst bort ifrån köket? Annars såg det fint ut.

Lappis - stackars dig som måste utsättas för den där tålamodsprövande processen. Inte lätt att vara otålig när systemet tvingar en till väntan hela tiden.

Vickan - ja, här blir det våfflor. Vi har hittat ett recept med glutenfritt mjöl(!) som ger fantastiskt goda, frasig våfflor.

• fru AM

Kan informera om att exfrun svarat! Avböjde min invit på ett ganska artigt men makalöst snorkigt sätt.

• fru AM

NU är min outfit viktigare än NÅGONSIN!

• Tinga

AM - ojdå! Jag förstår att klädseln känns väldigt viktig nu. Du får lägga upp en bild på ditt garderobsinnehåll i galleriet, så att vi kan hjälpa dig att välja. Fast jag tycker att du ska klä dig som dig själv och i enlighet med din stil, annars kommer du att se utklädd ut. Det märks ofta ganska tydligt när folk inte är bekväma i sina kläder.

• fru AM

Ja precis Tinga! Men vem är jag?

Just nu känner jag mig som en hämndlysten Kill Bill-tjej ...

• viktualia

AM - pinsam brutta!!! Men du.. alltså.. obildade Vickan från landet vet inte hur kläder a la BoBo ser ut.. nyfis!

Klädfråga finns även här - jag behöver klä upp mig lite när jag ska ha födelsedagsfirande... Antalet kläder i garderoben som sitter snyggt/funkar att amma i är rätt begränsat... *grubbel*

• fru AM

Vickan: jag tänker mig den stilen i min tappning som :coola smala byxor, cool tunika/stor skjorta, massor av stora smycken, lite chic hippie så att säga. Och pälsen åker definitvt på imorgon!

• fru AM

Jag känner ett plötsligt behov av att köpa ett par vaxade jeans ...

• Ore

Lantis här också som inte känner till BoBo stilen, men tror att du kan bära upp vilken stil som helst så det är bara att köra på vilken du helst vill ha Som du trivs i, och känner dig faboulous i, såklart!!!

Dålig stil att avböja på ett snorkigt sätt... Men nu vet du ju åtminstonde vart du har henne...

Lappis: HOPPAS att det blir dags för er utredning snart!!!

Blir våfflor här också ikväll. Fick förresten en jättemumsig och lättgjord räkpaj med chilikeso igår, syster är duktig på att laga god mat. Innan våfflorna ska vi tydligen uppmärksamma Greklands nationaldag genom att äta grekisk sallad...? (Nej, inget grekiskt påbrå någonstans, men fetaost är gott!)

• viktualia

fru AM skrev 2010-03-25 16:41:22 följande:

Vickan: jag tänker mig den stilen i min tappning som :coola smala byxor, cool tunika/stor skjorta, massor av stora smycken, lite chic hippie så att säga. Och pälsen åker definitvt på imorgon!
    Aha! Då är jag med! Och det låter väl superbra! Med rätt smink och en rejäl dos attityd kommer du vrållångt!! heja AM!!!!!!!!!!!!
Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge