• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • muggles

Hur ont gör kontraströntgen? De sa att jag ska ta en Diklofenak 30 min innan och att vissa ev får stanna kvar en stund efteråt. Men själv känner jag - har man klarat en förlossning borde man väl klara en kontraströntgen galant (särskilt mha smärtstillande)? Eller? Jag funderar på om ni tror att jag klarar av att åka dit själv el bör jag ha med maken?

• Oupsie

Tinga, hoppas att logopeden kommer med något bra när hon har varit på dagis .

AM, det är bra, shoppa på! Någon måste ju hålla fart på ekonomin .

• snaily

Muggles
    Jag gjorde ultraljud men ingreppet är väl detsamma oavsett - det var en piece of cake tyckte jag, kändes som lite mensvärk efteråt bara. Men har man någon förträngning eller stopp har jag hört att det kan göra mer ont.

• snaily

Muggles igen
    För jag antar du menar röntgen av äggledarna?

• fru AM

Lappis: man behöver ingen inbjudan! Det är bara att knata in! De tar även kort. Skynda & fynda!

• viktualia

Ore - högskolepoängen är anpassade till resten av EU, synd bara att de inte fattade att Sverige hade det bästa systemet innan....

MSW - men om det var elräkningen som störde köpstoppet så betyder väl det att ni egentligen har sparat den summa som räkningen var på?!?! och det är ju lysande!

Muggles - hoppas att du kan få landa i de insikter som utredningen ger och att den verkligen ger insikter!

Lappis - lät himla jobbigt med bilderna.. Hoppas att din make lyckas fixa det med rimlig arbetsinsats!!

Vänner - hoppas att du piggar på dig och slipper kryckor snart!

Ego - här har nog maken lärt sig en läxa. De var ute och åt middag m jobbet igår och han kom hem strax efter ett. Trollet sov bra i natt, men störde ju givetvis sin pappas sömn. Det blev nog inte många timmar. Nästa gång maken ska göra något dylikt och gå upp tidigt morgonen därpå, får han nog förpassa sig till gästsängen.. Själv avslutade jag frukostätandet för en timme sedan pga detta nattliga snurrande..

• start september

Muggles,

alla får inte ens rådet att ta smärtstillande så jag tror det är ok att gå själv. Jag tog typ en Ipren eller så och det kändes lite mysko men knappt ont. Visst har du haft spriral också? Det är en lättare variamt av samma smärta när de sätter in spiralen som när de för in instrumentet som det ska spola genom.

Sen ska man som alltid vid sådana ingrepp hålla kolla pga infektionsrisken.

• start september

Hej i tråden förresten, läste ikapp igår och slocknade innan jag han kommentera.

Håller verkligen tummarna för våra IVF:are!

Muggles, det lät jättebra tyckte jag att ni tog tag i detta med utredning. Ibland kan ju en spolning bereda väg sägs det, vi plussade nog efter tror jag men det blev tidigt MF (har såklart inget samband).

• Lapinette

AM - kommer inte att skynda eftersom jag inte sitter på jobbet idag men vi får se om jag tar med mig kollega imorgon på lunchen och går dit. Tack för tipset!

mugglan - jag gick dit själv och tog aldrig något smärtstillande (för det hade ingen sagt åt mig) och jag tyckte det var mycket obehagligt. Det kändes som jag skulle spricka och precis när jag skulle säga åt dem att jag inte stod ut längre så var det klart. Men jag vet att de flesta knappt känner någonting så det kommer säkert att vara "piece of cake".

• Tinga

AM - Ceannis har mycket fint! Jag köpte själv en kudde i svart och grått sidentyg från deras kollektion tidigare i vintras. Fyndar man är det ju extra kul att shoppa.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge