• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

snaily - jag känner så positiva vibbar så jag tror och hoppas att det inte kommer att bli något fall alls men visst jag förstår dig. Usch och fy, vad jag föll hårt första gången. Andra gången och vid vårt första FET var fallen inte lika hemska och så kom nådastöten tredje och sista IVF'n med utomkvedes och allt. Usch, håller alla tummar och tår!!!!

• snaily

Lappis
    Positiva vibbar minsann? Brukar du (liksom AM) vara lite synsk? *hoppas*

• MSW

Vi har haft köpstopp (mat undantaget) i två månader, för att se hur mycket vi skulle spara, och i förlängningen hoppas vi på att bli lite mer eftertänksamma innan vi shoppar.. Tyvärr fick vi elräkning för tre månader ena månaden och därför har vi typ inte sparat något alls.. Har dock skrivit lista vad vi har kommit på att vi behöver.. Jag blev inspirerad av en bok jag läste där hon som skrev hade köpstopp ett helt år.

• snaily

MSW
    Ganska bra faktiskt!
    Duktigt med avklarat köpstopp! Fast trist med elräkningen förstås...

• MSW
    MSW skrev 2010-03-25 09:50:59 följande:
    Snaily: Hoppas Lappis har AM's gåva! Hur sov du inatt?
    När jag hade bestämt mig för "har inte tanten kommit i natt så testar jag i morgon" med A så vaknade jag typ kl 6 och kunde inte somna om, för att jag var så nervös om det hade kommit tant eller vad testet skulle visa...
  • MSW
    snaily skrev 2010-03-25 09:52:53 följande:
    MSWGanska bra faktiskt! Duktigt med avklarat köpstopp! Fast trist med elräkningen förstås...
    Sen är vi inga storkonsumenter direkt i vanliga fall, men det har inte varit så svårt.. Det som vi kanske mest känts tråkigt har varit när det varit tal om att gå ut och äta med vänner och så, då sådant också fallit under köpstoppet.. Inte för att det heller blir särskilt ofta, men då vet vi juh att det tycker vi är sånt som är viktigt att lägga pengar på..
  • MSW

Skönt att du sov bra! Och nu ska du juh fördriva helgen med Koko och lillebror! Blir det test på måndag nu då om inget dumt händer?

• muggles

Snaily: borde du ha fått tant nu då om du hade BIM igår? El blir cykeln längre pga hormonerna? *hoppas på plus*

Undrar hur det gått för EA? Ingen som vet?

PB: grattis till ET och frystillskottet!!!

Hattis: GROUMPF-kram till dig för BOM!

Vänner: usch hur ska du klara dig med lillprinsen om du måste ha kryckor? Tycker synd om dig... Hoppas det rättar till sig snart!

Lappis: hoppas du får tag på soc-tanten snart!

Själv börjar jag repa mig så smått och har landat i att vi nog blir en 1-barnsfamilj (inte det sämsta iofs). Skönt att BF är passerad. Det och vårt snack i söndags plus att vi nu gör utredning gör att jag känner mig bättre till mods. Oavsett vad utredningen visar känns det bra att ha gjort den.

• Lapinette

MSW - låter förnuftigt men inget jag tror vi skulle klara av om även restaurangbesök innebär köpstopp. Vi äter ute minst en gång i veckan. ´

snaily - tyvärr är jag inte ett dugg synskt och har fått erfara att de som har haft massor med känningar efter IVF har fått minus medan de som absolut trott att allt gått fanders har fått plus. Tror inte att det finns någon logik i det här spelet. Men det finns en sak som gör mig jättepositiv när det gäller dig... du har ännu inte sett någon tant!!!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge