• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Ore

Snorkis: Inolaxal hade jag efter förlossningen, för att göra bajsandet mer uthärdligt Köpte loppfrön, men ville göra slut på inolaxalen och magen rättade till sig innan dess. (Men det är faktiskt bara de senaste 3 veckorna eller så som det känts ok...)

Mugglan: Härligt att få tid så snabbt. Kommer nog snart till hur det gick...

Oupsie: Aj för migrän, det är jobbigt...

Fönsterputsning: Hoppas jag slippa i huset, genom behandling som gör att det ska bli hyfsat rent vid varje regn (alternativt med vattenslangen). Annars lär jag behöva skylift till mitt ena fönster

• Ore

Äh, får avbryta ikappläsningen och återkomma till sidan 822 imorgon. Godnatt allihop

• porchez

tittar in för att hälsa att jag lever

haft en fantastisk helg i Sälen! Men det känns nu efteråt, lite sömn och ont och blåmärken överallt efter X antal kvaddar i backen men en sak är säkert, jag ska lära mig och snowboard på riktigt! Synd att det är så kort tid kvar av säsongen, lär bli hårdkörning nästa vinter...

Men är riktigt trött, massor att jobba ifatt på jobbet efter bara två dagars ledighet... Så jag har bara skummat igenom och läst ikapp.

Stort GRATTIS till vänner! och till PB.

Spännande hos EA och snaily nu, håller som jag redan sagt varenda utstående del på min kropp som jag kan

Övriga -kram på er!

• porchez

Just det, vill bara berömma dig AM! Stort av dig att maila ex-frugan. Hoppas hon svarar snart, men om inte, så är det ju bara pinsamt av henne!!!

• Tinga

PB - åh vad härligt att höra att det blev ett embryo till dig och ett till frysen! Är så glad för din skull. Jag förstår att det är ett par ångestfyllda veckor som väntar, men vi ska göra vårt bästa för att förströ dig under tiden. Kram!

Koko - bläh för råttunge under soffan! Fast tack och lov att den var död iallafall, så att den inte kom springande över golvet. Tänk om Lillebror lagt sig till med en ny vana; att somna själv.

Snaily - håller helt med Koko angående test eller inte test. Vilken vånda, men nu är det ju inte många dagar kvar. Kramar!

AM - kul med lyckad shopping! Och inget är så kul som att köpa vår- och sommarkläder; mycket roligare än höstkläder, tycker jag. Trist med exet som inte hört av sig! Dålig stil, men det kanske finns en naturlig förklaring? Valde du att få ett kvitto på att mailet öppnats? Annars är det en bra funktion i sådana här lägen. (Fast lite sent att applicera just nu, på det här fallet.)

Puff har ryckt upp sig lite igen på matfronten nu, så nu går det lite lättare att mata honom igen. Skönt! Imorgon ska logopeden studera Piffs lunchätande på dagis; ska bli väldigt spännande att höra hennes rapport efteråt. Vår egen bedömning är att han gärna smakar på saker och ting (dvs stoppar dem i munnen), men att han sen inte sväljer.

• Tinga

Just det, Hattis - beklagar din BOM. Kram!

• Tinga

porchez - låter som en toppenhelg. Var vädret bra också?

• Tinga

Imorse var det Piff som var morgonpigg, så maken och jag är lite sega idag. Två tidigar morgnar på raken är inte riktigt vår melodi. Därför blir det snart sängen. Jag ska dessutom hålla två globala seminarier (via webben) imorgon, så jag ska helst vara på topp. Det är verkligen fantastiskt vad man kan göra med telefoner och datorer nuförtiden.

• porchez

Tinga - en dag med moln men uppehåll, en med regn, en med strålande sol och 5grader varmt och sista dagen kraftigt snöfall! Så vi hann nog med alla slags väder

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge