• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • muggles

Snaily: ja både äggledare och livmoder tydligen.

Sept: aha, ja spiralen var ingen fara alls tycker jag.

• start september

För egen del fortsätter nojandet. Vissa dagar tokiallamående som kräver Lergigan och andra dagar ingenting. Jag har alltid känt av mornar tidigare, nu är det mer efter fukost och framöver på dagen.

Ibland undrar jag om det är dotterns magsjuka från i fredags snarare än grav illamående och då är nog svaret självklart att ngt är fel därinne. Ja, ja, vi ser nästa vecka.

• Tinga

September - fast magsjuka bruakr ju inte ge upphov till varannandagsillamående, utan jag tycker mer att det låter som gravidillamående. Men det är ju lätt för mig att säga, när det inte är mig det gäller. Hoppas att det växer som det ska därinne! Kram!

• fru AM

Nu har jag åtta kuddar (la dit de fyra nya) (förutom ryggkuddar och "sidopölar" i soffan. Ser väldigt amerikanskt ut! Väldigt mjukt. Väldigt mycket. Väldigt snyggt! Hoppas maken tycker detsamma ... (det blev ca 70x20 cm sittyta kvar )

• MSW

AM: *fniss* Dessutom måste du juh leva upp till ditt glamourlöfte!

Vickan: Ja, den största delen av det iaf (el gör vi juh av med varje månad, så den delen kan man inte riktigt räkna med att vi hade sparat) och det är juh bra, men det hade juh känts bättre att se att saldot på sparkontot ökade motsvarande ist!

Start: Magsjuka brukar juh bryta ut ordentligt ganska snabbt efter att man mått illa! Åh vad jag hoppas att allt är som det ska i magen! När var det ni skulle på VUL?

Jag har nu skrivit mina två sidor, (lurade min motivation med att ta med mig boken ut och sitta och läsa en stund i solen) och har nu tagit paus igen för att få lite distans innan genomläsning och inskick!

• start september

Tinga,

tack för sympati. Jag försöker tänka positivt iallfall. Var i din stad igår och njöt av alla vårblommor som syns, här är det tjockt med snö som döljer allt på vår gräsmatta iallafall.

• Tinga

September - ja, det är underbart med våren som är här nu. Idag har vi säkert 10 grader varmt, solsken och ljumma vindar. Det sved lite att gå tillbaka in på kontoret, efter en kort promenad utomhus på väg tillbaka från matsalen. Tyvärr har jag ett seminarium kvar att hålla sent i eftermiddag idag, så jag hinner inte ut för att njuta mer av solen idag. Men jag ska iallafall ta en joggingtur ikväll, tänkte jag.

• Ore

Spännande att höra vad logopeden kommer fram till angående Piff. Hoppas att det leder framåt på något sätt!

MSW: Dyra elräkningar är inget skoj, men eftersom de varit extradyra i vinter pga kylan och det höga elpriset, så har ni ju ändå sparat bra

Lappis: Jobbigt med tant och halvkrassligt tillstånd...

September: Hoppas att pyret i magen växer som det ska.

Snaily: Iiiihhh, börjar det bli testdags. *spännande värre*

• Ore

Vickan: Kan du inboxa adress och telefonnummer till mig, så ska jag kolla upp hur jag hittar till dig... (och så att jag vet att jag kan ringa ifall om att jag tappar bort mig...)

• muggles

Tinga: lycka till på seminariet!

Sept: jag tror inte heller det är magsjuka, det brukar som sagt inte sega så där utan bryter ut ganska aggressivt. Men jag förstår att du försöker vara med fötterna på jorden efter allt som hänt... Kram!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge