• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • fru AM

JAvisst ja. Med min diet återstår då endast att äta: GRÄDDE! (mums! På riktigt!)

viktualia skrev 2010-03-25 15:59:15 följande:
    det är VÅFFELDAGEN idag!! *påminner*
  • fru AM
    boheme bourgeois
    muggles skrev 2010-03-25 16:02:57 följande:
    ?????????BoBo-stilen??????
  • fru AM

Muggles: jag skojade bara med dig om hustittande - jag sitter och hemnetporrar mig hela tiden - men jag ska aldrig flytta!

• Lapinette

AM - ask me! Jag som tittat på hus sen vi flyttade in i vår lägenhet!

Jag har fått info om att de MÅSTE starta hemutredningen inom 6 månader ANNARS!... ja, det där annars måste jag kolla upp. Så vi har verkligen fått vänta i det längsta ... och väntar ju fortfarande.

När utredningen är klar och alla andra papper så som läkarintyg mm så är det dags att ta kontakt med AC och bestämma land. När väl det är gjort så kommer vi att stå i kö för bestämt land och beroende på hur lång kön den är så är det dags att vänta igen.

• Lapinette

Och när vi väl fått skicka iväg papprena till det landet så är det dags att vänta igen ... på barnbesked. Som sagt, när man ska adoptera måste man ha tålamod, tålamod och så lite mer tålamod.

• fru AM

Lappis: hemutredning inom 6 månader efter kursen, var det va? Och när ni gör hemutredningen så kan du hälsa adoptionstanten att ert blivande barn har världens största nätverk av människor som bryr sig - förutom er släkt och era irl-vänner nämligen också ALLA I TRÅDEN! (det borde ju ta skruv! )

• viktualia

fru AM skrev 2010-03-25 16:03:51 följande:

boheme bourgeois
    Känner mig obildad.. men det där var något jag missat...
  • fru AM

Men det är inte heller världsaviktig kunskap!

viktualia skrev 2010-03-25 16:21:27 följande:
    Känner mig obildad.. men det där var något jag missat...
  • muggles

fru AM skrev 2010-03-25 16:03:51 följande:

boheme bourgeois
    Aha - den stilen borde ju passa dig perfa! Och vem vill se ut som alla andra?! (Själv är jag för feg för att sticka ut men det är nog inte du )
Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge